@Megahaf, Ondertussen had ik ook al weer een haffie hoor! Ben dol op haflingers!
@Yessy, Ben 1 keer wezen kijken in de tussen tijd, ze keek alleen niet op toen ik haar riep.. maar ik mocht er evenb op zitten en toen spitste ze haar oren en voelde ik echt zo'n vonk! echt een geweldige ervaring! ze zal wel weer evne moeten wennen maar ik denk dat het wel weer goed komt!
Opleiding was niet bevallen, mijn paard mocht niet naar buiten en kon het niet echt goed vinden met de dressuur instructie. Mijn paard die al wat ouder was (15) werd met de dag ouder en zieliger omdat hij niet naar buiten mocht (dat met 30 graden!), om die reden ben ik ook gestopt! toen hij weer thuis stond ging het beter met rijden en was hij een stuk vrolijker. helaas had ik toch niet zo'n klik met rijden en kon ik niet verder met hem komen en dus heb ik hem toen verkocht en heb ik het paardje wat ik naast mijn haf reed weer gaan rijden!
Jammer dat het toch tegenviel. Heb je er verder wel veel geleerd? Of is het echt verspilde tijd en energie geweest?
Iig fijn dat je je paardje weer op gaat halen
XxStellaxX
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-10 19:45
Tuurlijk leer je wel wat ben er alleen overspannen weg gekomen. Maar dat komt ook een groot deel door privé omstandigheden. maar de manier waarop van de school vond ik niet geweldig, ook het les materiaal viel me vies tegen en de manier waarop er met de paarden om gegaan werd. zo mocht je niet alleen in de stallen komen mocht je paard geen uitgebreide poets beurt, ja alleen op vrijdag en als je klaar was mocht je naar huis.. nou ja ondanks dat je je eigenpaard wel een poetsbeurt wil geven wil je ook graag naar huis toe na een lange week! maar als je voor de rijles klaar moest staan had je ongeveer 5 minuten om te poetsen en op te zadelen!!!!! en na die tijd had je ook maar 5 min op af te zadelen. paard na verzorgen, afspoelen/afsponzen kon gewoon niet had je geen tijd voor!
Daarnaast mag je in het weekend niet bij je paard komen, kreeg mijn paard een koliek en ik werd niet eens op de hoogte gebracht (ik was thuis vanwege overleiden van mijn opa) en hoorde ik het later van een klasgenoot! die sprakeloos was dat ik het nog niet wist..
Daarnaast zit van onze klas (10 personen) nog maar 1 die de opleiding nog doet!
Maar ben super blij dat ik mijn haffie terug krijg! vooral toen ik stopte voelde ik me schuldig tegenover haar. ik had toen mensen die haar wouden leasen maar aangezien ik geen lease paard kon vinden om de opleiding mee te doen moest ze toch weg. toen ik na een jaar stopte was ik er vooral verdrietig om dat ik haar weg had gedaan! Maar nu komt alles goed! morgen nog even afwachten, durf pas te juigen als ze in de trailer staat en we onderweg zijn naar huis! hehe tis 3 a 3 en half uur rijden!
Ik heb de opleiding paardenhouderij op het AOC in Groningen gedaan.. En kwam daar idd ook depressief weg.. Door prive omstandigheden waar ze totaal geen begrip voor hadden.. Maar goed, vond het idd ook moeilijk om te stoppen, maar m'n moeder heeft min of meer de knoop doorgehakt, die zag wel dat ik er gewoon aan onderdoor ging...
Maar bij mij uit de klas zijn idd ook maar weinig over gebleven die nog bezig zijn.. Vaak valt de inhoud van de lessen ook vies tegen..