[TI] laat maar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: laat maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:36

Pas maar op ICS-leden, een beerput wordt hier opengetrokken !!

Commentaar geven op het besturen van een stamboek kan betekenen dat je geroyeerd, dus geschrapt wordt als lid....

Ik ben ook geroyeerd als ICS-lid, zoals zovelen...

Als er geen penningmeester is vermeld, en de ICS schulden maakt omdat het een vereniging is, dan kan ieder lid hiervoor worden aangesproken en aan de schuld meebetalen.....

Het NSvT is nog steeds een stichting dacht ik en heeft te maken met contribuanten, die kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schulden in de stichting.

Als ik nog ICS lid was zou ik op een ledenvergadering tenminste een penningmeester bij het ICS aan laten stellen.

Ook zou ik niet meer als 1 familielid in een bestuur willen hebben.

Ook zou ik stemmen welk bedrag voor een paspoort betaald moet worden door het ICS aan Marijke Heijkoop, die hiervoor betaald wordt en ze lijkt hier een leuke job aan te hebben overgehouden, zonder dat over de hoogte van de bedragen door ICS-leden ooit gestemd is. Dit heeft ze gewoon eigenhandig doorgevoerd. En het mooiste voor haar schijnt te zijn dat de jaarrekeningen over 2004 en 2005 zijn goedgekeurd door ICS-leden door stembriefjes. Degene die voor Heijkoop waren kregen 2 stembriefjes, ook van een gemachtigde en degenen die tegen waren kregen maar 1 stembriefje. Tel uit je winst !!

Ik ben geroyeerd omdat ik zulke dingen openbaar heb gemaakt.

<< Wie meer info wil mag mij pb-en >>
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-06 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven boldcodes verwijderd.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 16:51

Ik vind het in ieder geval wel jammer dat Henk Lamein wel online is geweest net, maar dus niet in dit topic heeft gepost.
Hij was in 2005 namelijk op de site kort vermeld als Penningmeester (heb dat nog als printscreen opgeslagen) maar dat was er toen vrij snel weer af.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:56

Tja Mariska, bij nader inzien was dat idd geen goed idee om een naam bij een penningmeester te vermelden.

Maar als niemand hierover klaagt blijft dit zo natuurlijk en kunnen ze hun gang blijven gaan.

En ach misschien willen de overgebleven ICS-leden dat wel en waren de geroyeerde leden misschien te kritisch ?? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:33

Moderatoropmerking:
Jongens, laten we svp geen irrelevante oude koeien uit de sloot trekken en het wel netjes houden, evenals dit niet in de eeuwige moddergooi discussie tussen ICS en NSvT verzanden Lachen

Bij voorbaat dank voor uw medewerking Ja

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:35

Citaat:
Jongens, laten we svp geen irrelevante oude koeien uit de sloot trekken en het wel netjes houden, evenals dit niet in de eeuwige moddergooi discussie tussen ICS en NSvT verzanden Lachen

Bij voorbaat dank voor uw medewerking Ja

Afgod
Laatst bijgewerkt door Bonte op 03-12-06 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:36

Had Mariska d'r vraag vanmiddag al gelezen.. wist wel dat Noelle nog de administratie van NST doet, maar weet niks van het ICS-gebeuren af. Is wel interessante vraag hoor Mariska...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 17:38

Lucy_1 schreef:
Had Mariska d'r vraag vanmiddag al gelezen.. wist wel dat Noelle nog de administratie van NST doet, maar weet niks van het ICS-gebeuren af. Is wel interessante vraag hoor Mariska...

Maar als Noelle de financieen doet, waarom staat ze dan niet als penningmeester? Of hoeft dat niet bij deze stichting? Moet in de statuten staan (heeft iemand die?)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:48

Mariska_28 schreef:
Lucy_1 schreef:

Maar als Noelle de financieen doet, waarom staat ze dan niet als penningmeester? Of hoeft dat niet bij deze stichting? Moet in de statuten staan (heeft iemand die?)

Aangezien ik dat ook niet weet, heb ik niet gereageerd Haha! Maar ik weet zeker als je een mailtje stuurt naar NST dat je hierover antwoordt krijgt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 17:50

Tja ik ben geen contribuant dus om dan wel met zo`n vraag het stamboek te mailen.... En zo hoog zit het me nou ook weer niet, maar vroeg me alleen af of ik de enige was die het verbaasde dat op beide sites geen penningmeester staat.

(Ik had niet voor niets het eerst weer weggehaald Haha!)

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:51

Bonte zou het ook wel moeten weten, wie de nieuwe penningemeester van het NSvT is/wordt lijkt mij.....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:52

Aangezien Bonte hier meeleest, zou ze misschien wel hierover iets willen vertellen?

Mariel... is dus absoluut niet aanvallend bedoeld he? T'is gewoon niet duidelijk hoe is momenteel....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:02

Ja als je een mailtje stuurt naar het NTS dan krijg je natuurlijk antwoord, Mariska ,maarrrrrrrrr wie geeft jou het antwoord.......
de penningmeester"??? De huis tuin en keuken tinker staan in de wei en rijden bij tijd en wijllen,,,,,,,

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:51

[quote="Mariska_28"]
Tja ik ben geen contribuant dus om dan wel met zo`n vraag het stamboek te mailen.... En zo hoog zit het me nou ook weer niet, maar vroeg me alleen af of ik de enige was die het verbaasde dat op beide sites geen penningmeester staat.
Als je je af vraagt of er op beide sites...... ik niet Haha! en hoe hoog je het zit .... Haha! en de penningmeester...... Haha! je bent geen contribuant en zo hoog zit het je ook weer niet,,,,,,,

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:20

Zelf heb ik zo mijn eigen mening en blijf ik bij het ouwe vertrouwde. Maar om constant een discussie te beginnen hierover heeft lijkt me niet zoveel nut hebben. Affain zo denk ik erover. Koe

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:34

Tmara schreef:
Zelf heb ik zo mijn eigen mening en blijf ik bij het ouwe vertrouwde. Maar om constant een discussie te beginnen hierover heeft lijkt me niet zoveel nut hebben. Affain zo denk ik erover. Koe

Om dit soort reacties had ik het weggehaald de 1e keer...
Citaat:
Ik vroeg me oprecht af of ik nou de enige was die het apart vond dat beide stamboeken geen penningmeester vermelden/hebben. Maar omdat ik bang was dat de vraag toch weer verkeerd uitgelegd zou worden, of niet eens begrepen, had ik hem maar weer weggehaald... Maar bij deze dus..

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:52

Noem mij blond, maar ik snap de raktie van ceesje niet. De huis tuin en keuken tinker.............die zin snap ik echt niet. Jou hele reaktie niet.
Eenvoudige vraag van Mariska. wie is de penningmeester en waarom staat dat niet vermeld. Antwoord van nts is bekent wat volgt is de ICS. Niet moeilijk doen toch. Vind het ook wel interesant waarom dat bij beide niet wordt vermeld. Is geen kwestie van afzeiken(pardon) maar van willen weten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:06

Ik vind het een hele redelijke vraag hoor Mariska, en het is toch ook in de verste verte geen relvraag?

Dat je als lid van een vereniging eventueel moet meebetalen aan schulden wist ik niet, vind dat wel een eng iets.

Ben benieuwd of er nog iemand komt die een licht op de zaak kan werpen Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:13

Prima vraag, maar stel die gewoon aan het ICS en het NSvT, die zullen er meer van weten dan Bokkers, denk ik zo...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:15

KootMiraDrum schreef:
Prima vraag, maar stel die gewoon aan het ICS en het NSvT, die zullen er meer van weten dan Bokkers, denk ik zo...

Zowel van het ICS als het NST zitten hier bestuursleden, dus indirect zal de vraag dus ook bij hun liggen nu.
En ik vroeg me af of ik de enige was die dat opviel/verbaasde, het hoe en waarom is dan een 2e vraag maar niet de orginele..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:20

Het is mij nooit zo opgevallen Nagelbijten / Gniffelen
Marijke doet de stamboek- en ledenadministratie, maar is hiermee geen penningmeester lijkt me.
NSvT heb ik helemaal geen verstand van, Jessie staat ingeschreven bij het ICS

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:38

Mariska_28 schreef:
Tmara schreef:

Om dit soort reacties had ik het weggehaald de 1e keer...
Citaat:
Ik vroeg me oprecht af of ik nou de enige was die het apart vond dat beide stamboeken geen penningmeester vermelden/hebben. Maar omdat ik bang was dat de vraag toch weer verkeerd uitgelegd zou worden, of niet eens begrepen, had ik hem maar weer weggehaald... Maar bij deze dus..

Weet niet of ik me nu aangevallen moet voelen of niet.

Weet natuurlijk ook niet waarom je het topic wou openen. Vragen of meningen over een stamboek geven vind ik ok maar het proberen te veranderen van andermans mening ben ik niet zo voor in. Ben geen lid van een stamboek maar heb natuurlijk wel zo mij voorkeur voor het Ics omdat dat voor mij vertouwd is. NSvT weet ik niet veel van alleen vind ik het een beetje 'raar' dat ik soms voor mijn mening bonte ponys tegen kom met een NSvT paspoort wat ik iet wat raar vind.
Vind dit een beetje een moeilijke situatie met gemengde 'gevoelens' mijzelf is altijd geleert om elkaar en alles in zn waarde te laten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:58

Er wordt hier toch ook helemaal geen poging gedaan om iemand z'n mening te beïnvloeden? Ook zie ik geen aanval en wordt alles in z'n waarde gelaten.
Mariska vroeg zich gewoon wat af, en vroeg zich af of wij er meer vanaf wisten. Lijkt me allezins een redelijke vraag.
Zie er echt geen stemmingmakerij of wat dan ook in.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:05

Ik vind de opmerking van Dienie niet zo heel erg relevant voor dit topic.. Over paspoorten..

Ging over penningmeester. maar als er nu antwoord op de vraag is.. IS het dan nog wel relevant om weer door te gaan met menings verschillen over bestuur van beide stamboeken?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:05

Tmara schreef:
Weet niet of ik me nu aangevallen moet voelen of niet.

Weet natuurlijk ook niet waarom je het topic wou openen. Vragen of meningen over een stamboek geven vind ik ok maar het proberen te veranderen van andermans mening ben ik niet zo voor in. Ben geen lid van een stamboek maar heb natuurlijk wel zo mij voorkeur voor het Ics omdat dat voor mij vertouwd is. NSvT weet ik niet veel van alleen vind ik het een beetje 'raar' dat ik soms voor mijn mening bonte ponys tegen kom met een NSvT paspoort wat ik iet wat raar vind.
Vind dit een beetje een moeilijke situatie met gemengde 'gevoelens' mijzelf is altijd geleert om elkaar en alles in zn waarde te laten.

Tmara, jij bent hier nu de enige die er een stamboekdiscussie van maakt....
Please... stop it!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:06

ik vraag mij af waarop mariska baseerd dat een lid van een vereniging meebetaald aan eventuele schulden.
in welk wetboek artikel staat dat dan?