Wanneer kan je het veulen voelen en / of zien bewegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Wanneer kan je het veulen voelen en / of zien bewegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:22

We hadden op stal een drachtig manegepaard en omdat ze niet meer mee kon lopen in de lessen, kreeg ze van mij nog wel eens een extra borstelbeurt. En ik heb een aantal keren het veulen voelen bewegen en schoppen. Erg gaaf was dat. En dat kind schopte hard! Het werd dan ook een hengstje. Een andere drachtige merrie vond het niet zo leuk als je aan haar buik kwam en zo konden we ook niet het veulen voelen. Soms zie je het veulen draaien. Het blijft leuk.

Judithh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:30

Een paard van een vriendin is nu 7 maand drachtig.. Ik was haar laatst aan het poetsen.. (dat paard Tong uitsteken) en toen zag ik de buik ook ineens raar bewegen.. en toen voelde ik het ook bewegen.. heel bijzonder Haha!!!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:50

die van mij vind het niet zo leuk als ik in de buurd van haar flanken en uiers kom Huilen
dus kan het nog niet echt zien, jammers.....

Vroeger toen ze nog niet konden scannen enzow moesten ze toch controleren of er een veulentje in zat, ze gaven dan een paard een nacht geen water, dan had ze s'morgens veel dorst en dan moest je haar koud water geven. Het veulentje schrikt dan en gaat bewegen. Dit deden ze bij ongeveer 6/7 maanden.
Maar om dit nu uit te gaan proberen vind ik toch wat wreed, dan maar ni zien! Tong uitsteken

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:21

Ik had van de week het geluk ineens het veulen te voelen bewegen! Had al een paar keer expres geprobeerd het te voelen, maar nu met regendeken opdoen was het ineens zo ver. Ik was heel verbaasd maar het was ook super gaaf!!!