Haf opvrolijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haf opvrolijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:56

Er is daar een apart forum over, kijk daar eens.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:57

okeej bedankt Haha!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:02

k heb niks gevonde Boos!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:01

heyy meid ik hoor je zeggen dat je met grondwerk bezig bent.. Bedoel je er mee dat je met Natural Horsmanship bezig bent.

Zo niet dan zal ik je het zeker aan raden. Probeer in de huid van je pony te kruipen, probeer haar op een paarden manier te benaderen en ik verzeker je het zal helpen.
Misschien een goed idee om dan een touwhalster en lang touw te kopen. het is misschien wel wat prijzig maar je hebt er echt heel veel aan. Plus je leerd je pony kennen en de pony jou. Je zult op een eerlijke manier met het dier om kunnen gaan. Ook heeft het touwhalster meer invloed dan een gewoon halster, het is namelijk wat scherper plus dat de knoopjes die aan de zijkanten van de neus zitten jou bewegingen aan het touw verduidelijken.

Ook probeer zonder zadel te gaan rijden je voelt je pony dan volkomen aan en jou pony voelt jou ook beter aan.

Mijn eigen haf rij ik soms alleen met het touwhalster en een touw aan 1 kant vast gemaakt.. ik heb dan helemaal geen teugels om mee te sturen alles doe ik op zit/gevoel. Ook rij ik dan zonderzadel, galop stap draf alles ook van galop naar halthouden zonder een bit of enige druk op de neus. Ook steigeren zowel er op zonderzadel of bit of enige druk en ook als ik er naast sta.. het is heel leuk om te doen en je zult versteld staan van wat je pony allemaal zal gaan begrijpen en wat er allemaal in je haffie verscholen zit.

Paardentaal is de beste taal!!
Ow en raad snoepjes af.. niet omdat ze er dik van worden want dat valt wel mee.. maar gewoon omdat haffies toch soms wel willen gaan zeuren en ook omdat tja een paard geef een ander paard toch ook geen snoepje.. belonen doe je dan door zelf een zucht te nemen je helemaal te ontspannen en gewoon zeggen dat hij/zij het braaf doet..

Pff lang verhaal misschien heb je het al eens gelezen.. hier een site (waar ik zelf ook stage gelopen heb) over Natural Horsemanship.

Nou veel succes mocht je meer willen weten kun je me een mailtje sturen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 14:30

_erika_ schreef:
vraagje eah miss best wel domm
maar wat is precies vrijheids dressuur ??
wat bedoelen jullie drmee ? ?

Zonder zadel... Bijv aan de lange lijnen, maar ook dingen als stijgeren op commando enzo toch? Weet ook niet precies :p .

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:17

die van mij kan je alleen opvrolijken door haar heeeeeeel veel eten te geven want dat is toch het enigste waar ze aan denkt Haha!