[TI] maat boom van jullie zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rais

Re: maat boom van jullie zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:46

Tyson heeft momenteel een boommaat 36cm. Maar ik ben aan het kijken naar een nieuw zadel want deze is inmiddels te wijd.

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:43

Volg dit topic even , voor als ik voor de mijne een zadel ga aanschaffen.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:58

taryn heeft gewoon een medium boom ,maar ze heeft ook behoorlijk wat schoft en een spitse ruggegraat voor een tinker. Dus tja veel zegt het niet of het een tinker is of niet, je moet gewoon per paard bekijken wat hij/zij nodig heeft of het een tinker is of niet. Het is niet zo dat tinkers allemaal een wijde boom nodig hebben, wel veel zie ik al ,maar niet allemaal en daar moeten mensen zich niet in vergissen met de aanschaf van een zadel

groetjes marjolein

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:29

Hier heb ik wijde booms en extra wijde booms voor onze Tinkies...

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:39

hoe bevalt de massimo als ik vragen mag?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:20

Ik ben ook naar de ervaringen met de massimo, ik hoor er zoveel over maar heb nog weinig ervaringen van gebruikers gelezen, dus ben benieuwd!!!

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:12

ik heb massimo uitgeprobeerd, de dressuur was te laag voor mijn tinker, die is breed en heeft een redelijk hoge schoft. ik vond het trouwens heerlijk rijden, maar met al heel vol opgevulde kussens kon je er maar een vinger tussen krijgen, dus dat ging niet door. ik heb ook de trail geprobeerd, daar liep hij niet fijn op. bommaat daar was 33. nu heb ik ook een stubben tristan exta wijd, dat iks geloof ik, 34. dat ligt als een huis en rijdt ook prima, dus daar ben ik heel blij mee. maar het was veel passen en uitproberen. een jaar geleden had hij namelijk nog boommaat 2 van kentaur. toen was hij 6.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:57

Ik ben helemaal verliefd op mijn massimo!!!!!!!! Ryon heeft nu eindelijk een zadel dat hem past (boommmaat 40). Ik moest eerst erg wennen aan het zadel, omdat ik van een spaans zadel afkwam, maar nu ik er een tijdje op rij gaat het super. Ik merk dat Ryon er ook lekker mee loopt, heeft veel schoudervrijheid en heeft minder last van mij omdat ik niet meer zo erg heen en weer schuif. Ik kan er ook lange ritten mee maken zonder dat ik een zere kont krijg.
Ik heb wel iets vulling uit de achtekant van het zadel laten halen, omdat ik het gevoel had dat ik iets naar voren werd geduwd. Het is niet een zadel met een hele diepe zit maar wel fijn.

Op deze foto's ligt het zadel er net voor het eerst op nadat er wat vulling is uitgehaald.
Afbeelding

Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:49

Mijn zadel heeft geen boom.
(boomloos zadel) Clown
Maar mijn vorige had een vrij brede boom.
(westernzadel)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:35

viane heeft een verbrede medium, het zadel is dus verbreed en neigt nu naar weid het is een passier gg, en Lonan heeft een medium boom maat van het mer BR type weet ik even niet meer,
beiden fijne zadels maar ik vind de gg toch nog fijner.