Schimmelhengst van horse en Co?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesB

Re: Schimmelhengst van horse en Co?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:17

leuk filmpje , maar denk dat jan liever een broek aan hebt hihhi die beentjes van jan hihhii Haha!

martinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:00

die paarden bij zenith zijn super mooi en leuk om op te rijden ook Lachen
padesh was de beste, die staat all1 nu weer bij zn eigenaar Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:03

Een arabijsje... lijkt me een leuke kruising!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:28

Ik heb zelf jaren een kruising IJslander x Arabier gereden. De merrie was half-arabier/half IJslander en de ruin (haar zoon) was driekwart-arabier/kwart IJslander. Laten we het er maar op houden dat de merrie nogal eigenzinnig was. Haar bouw had het meeste weg van de IJslander en haar gangen waren behoorlijk kort. Niet spectaculair dus. Wat betreft haar karakter moet ik er wel even bij vermelden dat ze een flessenveulen was. In de omgang was ze erg braaf, maar onder het zadel was ze onberekenbaar. De ruin vond ik prachtig! Hij had het edele van de arabier, maar toch de body van de IJslander. Hij had fantastische gangen en was een hele goede sportpony (hij liep Z-dressuur en kon 1,50m springen). Bovendien had hij ook een heel fijn karakter, hij wilde altijd voor je werken, maar bleef wel koel in zijn hoofd. Ook had hij een goed uithoudingsvermogen.
Helaas is de ruin inmiddels overleden (de merrie leeft nog steeds en is inmiddels 30 jaar) en kan ik geen foto's laten zien. Dit was namelijk nog in de periode voor de digitale camera en ik heb maar één foto van hem, die hem niet bepaald eer aandoet.
De merrie heeft diverse goede sportpony's voortgebracht, waarvan één pony zelfs naar Denemarken is verkocht.
Een 'arabijsje' kan in mijn ogen voor hele leuke nakomelingen zorgen, ook voor verschillende takken in de sport, maar dan met name een generatie later (dus driekwart-arabier/kwart IJslander).

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:58

Hoi,
Leuk hoor..........zijn ze dan een generatie later ook hun tolt kwijt?
De eerste generatie niet natuurlijk maar dan wordt dat weer minder natuurlijk!
Wel erg gaaf hoor!!!
Groetjes.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:01

Zowel de merrie als de ruin hadden geen extra gangen. Ik weet niet of de moeder van de merrie (100% IJslander) wel 4- of 5-ganger was.