eilander schreef:De bovenlijn is mooi als alles mooi gesloten is.De rug en lendenpartij moeten mooi gesloten zijn.Een (te) lange rug en lendenpartij wordt vaak wat minder sterk.
Te strak kan ook dat willen we ook weer niet.Zo n rug heeft weinig souplesse.
Bij die Tygo zie je echt wel goed die mooie ruglijn
maar kennen jullie geen hengsten die in belgie staan met zo n mooie ruglijn want Tygo staat in het noorden van Nederland, is wel heel ver.
libke schreef:ik zou ook voor een hengst gaan met iets meer adel en "meer paard "Je merrie is 1.67 maar ze is iets meer pony type dan paard ,bedoel kort in de rug en een zware en korte hals .
is het voor jou een optie om de merrie weg te brengen voor insiminatie naar een Ki station of moet het" thuis " gebeuren met vers sperma ..als ik dat weet ga ik me wat verder verdiepen in je merrie en een bijpassende hengst
het is mij wel de bedoeling om te laten insemineren door KI. maar het mag wel niet super ver zijn hé.
mijn paard is juist lang in de rug en lange hals, dus dat pony model snap ik niet goed. ik zoek juist een meer rechthoek model van hengst met stevige korte rug, niet?
libke schreef:oh en de afstamming is niet goed opgeschreven ,zou ik graag werder willen weten ..( supreme court is de vader van cadmus maar ik wil dus de grootmoeder weten en van welke hengst die afkomt )
verder liojkt het alsof ze al veulens heeft gehad ,kan je navragen /opzoeken van welke hengst die al zijn
calvados is vader van Helona en Cadmus is vader van haar moeder.
calvados: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=704
cadmus: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=1659
en de moeder is Vearly, de grootmoeder zal ik eens opzoeken.
ja, ze heeft op 4 jaar een veulen gehad van de Burggraaf maar dat veulen is uiteindelijk na operatie gestorven. Daarna weet ik niet naar waar zo verkocht is en dus weet ik niet of ze al veulens heeft gehad. Bij mij heeft zo nog nooit een veulen gehad.
libke schreef:lijkt me dat ze met Clinton en heartbreker net weer een pony gaat fokken ...die geven poppetjes en ook nog eens geen amateurpaarden
wat bedoel je met amateur paarden? Helona is een heel brave dus er mag zeker nog wat meer bloed en pit en karakter in komen hoor, daar kan ik wel mee overweg (denk ik aan men andere merrie
)