Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ik ging voor Emma dr benen te spoelen. Het heeft me veel pijn en moeite gekost, maar uiteindelijk sprong ze erin, zwom een rondje en rende er weer uit...haha
manon72 schreef:Ik ben al tijden op zoek naar een Ardenner.
Gisteren ben ik nog gaan kijken bij een handelaar.
Daar stond een lieve merrie van 11 jaar.
Maar ze was erg verwaarloosd en had echt erge mok aan haar achterbenen.
Aan de ene kant denk ik dan: kopen, heel lief voor zijn en oplappen.
Aan de andere kant is me dat teveel.
Het word mijn eerste eigen paard. Ik moet nog zoveel leren.
Weten jullie wellicht een Ardenner te koop.
Niet alleen Ardenner paarden hebben mijn warme belangstelling, ook het Noord-Zweeds paard en het Nederlands trekpaard vind ik ook prachtig.
Ik heb foto's gemaakt van het paardje gisteren die zal ik vanavond als ik thuis ben posten.
herbey schreef:Ik hoorde gisteren van een belg dat je voor schurft mijt frontlyne (vlooiensprè voor honden) kunt gebruiken. Een kennis van mij is er mee bezig en het word minder! Of dat het helemaal weg gaat weet ik nog niet.
misszopy schreef:Hoi!
Ik heb al wat trekpaarden meegemaakt die jong versleten waren ivm problemen aan de benen. Een trekpaard is schitterend maar heeft eigenlijk een zwak lijf, ze worden veel te zwaar gefokt omdat het mooi is, maar het is niet functioneel. Heb nu zelf een trekpaard gekocht met gelukkig gezonde benen, maar houd hem wel goed in de gaten.
Volgens mijn veearts hebben bijna alle trekpaarden wel een vorm van beenschurft, zoals hij dat noemt, de 1 erger dan de ander. Mijn paard krijgt een aantal keer per jaar een injectie waarvan ik de naam nu niet direct weet maar deze werkt echt super, is tegen inwendige en uitwendige parasieten en dus ook meteen een totale ontworming. Mijn paard staat hierna niet meer te stampen en te krabben.
Kennissen van me hebben trouwens lang gefokt met trekpaarden maar zijn nu trekpaarden aan het mixen met vlaamse paarden om hopelijk een paard te fokken met een langere levensverwachting, deze paarden hebben een iets minder zwaar lijf en langere slankere en vooral ``drogere`` benen maar behouden toch het uiterlijk van dit mooie ras, ze zijn alleen wat sportiever en dus supergeschikt voor de recreatie.
Als iemand mij trouwens kan vertellen wat nu echt het verschil is tussen het belgische en het nederlanse trekpaard dan wil ik dat wel heel graag weten, volgens mij is dit nl gewoon hetzelfde ras maar elk in een eigen stamboek.