[TI] Napoleon in de Ziekenboeg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Napoleon in de Ziekenboeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:07

Arm peerd. Hopelijk knapt ie snel op.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:08

die zijn meer voor gam, KMD, maar ik heb hem gister ook eentje gegeven en dan meteen een vol flesje inderdaad... *hips* Afbeelding
maar ik ga ze beide wat vaker een biertje geven ja, kan nooit kwaad.

Ik mocht zonet aan zijn voorhoofd komen, hij liet zich daar even aaien. Da's voor het eerst dus dat is gunstig. Ja

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:52

fijn dat het al wat beter gaat, is zo sneu. Die foto is wel erg lief, zo stiekem proberen te bijten hihihi

Nou kom op he nappie, snel beter worden!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:47

Fijn dat hij wat opknapt Pellie!
Maar eeh, liet hij zich niet eerder aan zijn voorhoofd aaien??? Jawel toch? Denk aan mijn tip! Veel borstelen, vindt ie heerlijk! En je mag dan overal aankomen. Ik heb toen alles geborsteld, inclusief zijn voorpluk en daarbij dus ook het voorhoofd en de rest van zijn hoofd. Met borstelen vergeet hij even alles lijkt wel. Dus Pellie, bortsel in de hand en lekker rossen Haha! je favoriete bezigheid Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:42

ja nou Rolleyes als je nog eens een goede tip hebt cindy Haha!

ik wijd dit vooral aan zijn zere kop en misschien wel mijn reiki handen. hij is zo gevoelig dat ik maar hoef te wijzen en hij al *ieuw, niet doen* zegt. dat van die handen weet ik niet hoor, misschien ga ik ook wel te snel voor hem en moet ik mijn tempo aanpassen....

maar morgen komt er een borstel-kennisje voor hem. ik had d'r gevraagd of ze hem wilde verzorgen/rijden maar ze doet nog 2 op mijn oude stal dus tot de tijd dat ik een ander heb, wil ze hem wel af en toe doen. en zij houdt wel van borstelen. Tong uitsteken

maar het is goed dat je het weer ff noemt... als ik hem even kan laten genieten en vergeten, doe ik dat graag voor hem.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:22

haaaai!!!

ging hier bij ons ook beetje rond hoor. Welshje waar hij bij stond heeft de dierenarts op dag van inenting (ook die van Napje) ook nog even naar gekeken, had wat traanoog en kreeg toen ook net een vieze loopneus. Was ws ook virusje of voorhoofdsholte wat verstopt. Heeft er op geklopt nog. Moest binnen een week overzijn, anders even antibiotica. Maar was ook zo weer over, verder op dat moment niets aan gedaan, moest zo weer overgaan. Is het ook. Had toen wel gevraagd, zo van "is de kans nu groot dat ze het allemaal krijgen omdat ze allemaal bij elkaar lopen?" Kon, hoefde niet. Napje het dus wel gekregen en zag dat Amigo laatst ook vieze ogen had en wat snotterig. Is ook weer over.
Gaat bij Napie vast ook snel weer over. Knipoog
Ja, hem gewoon neerzetten en gaan poetsen Pel, dan is er echt niets loos, maar zodra je hem heel voorzichtig gaat benaderen of op 1 plekje op z'n lichaam je gaat focussen vindt ie het ineens doodeng en springt ie weg. Maar ga je m lekker hard poetsen, vindt ie heeeerlijk, let ie nergens meer op, zakt compleet op rust met oogies op half 7...vindt het heerlijk! Knipoog Gewoon borstelen en zo kun je 'm dan rustig overal aanzitten, ook aan z'n (voor)hoofd, benen, onder buik, gewoon overal. Haha! Zit niets anders op Pellie...toch je geliefde poetskist uit de kast, hahaha

Ooow dat meisje die af en toe komt poetsen, is dat dat meisje waar je het toen over had Pel??? Die van een vorige stal??? Jammer dat ze al 2 andere heeft Knipoog

Wat fijn overigens dat ie nu toch ook al lekker met Gam krauwt enzo, super!!! Worden vast wel dikke vrienden! Haha!
En met het voer erbij dat het dan wat minder is. Da's gewoon Gam z'n karakter, die heeft geen behoefte aan vrienden op het moment dat de grootste vriend...ETEN...er is! hahahaah Indy is precies net zo. Leuk met de rest wat krauwen en omklöten, maar niet als er eten is...da's altijd veeeel belangrijker! Haha!

Zal aan de slag gaan hier!

Dikke knuff voof Napie...ennnn de rest van de beestenboel natuurlijk!

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:04

Ik hoop dat napoleon snel weer opknapt.
Het is niet leuk als je paardje ziek is (spreekt uit ervaring).

Pellie, hoe geef je dat bier en hoeveel geef je dan?
Vinden ze dat lekker?
Giet je dat zo in de mond?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:07

Wat ik bij Lizzy deed om haar vertrouwen te winnen, is inderdaad ook beginnen met poetsen. alleen maar poetsen en met haar wandelen. Toch veel aan haar zitten en frunniken. Niet teveel verwachten van haar, dat werkte super. Dus inderdaad je snelheid aanpassen, de 1 pakt het sneller op als de ander. Gewoon wat hooi op de grond neerleggen als je bezig bent, dan is hij ook lekker afgeleid. Succes ermee *LOL*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 18:25

mwoaaaah dat poetsen was vandaag NIET relaxt voor hem hoor... hij stond stijf en keek iedere keer achter zich om, wat er gebeurde... komt vast omdat hij vast stond in de paddock en gam los liep om te eten enzo. Clown maar Kim was al bijna klaar en ik smeerde zijn staart ff in met Cowboy Magic en zag het toen... hij trok zijn bipsje helemaal in, niet aankomen!!

daarna zijn we het bos in wezen wandelen, dat vond hij wel leuk. achter gam lopen niet, dan keek hij boos. liep gam achter, keek deze weer boos... haha dat wordt nog leuk! maar hij is zeker verkeersmak, niks deerde hem, dus dat is wel fijn.

hier de topic van zijn bekapbeurt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:30

Pellie, je moet hem ook niet vastzetten terwijl Gammon daar rondloopt Clown . Is natuurlijk wel bedreigend Duivel , hahahaha. Ik heb hem toen in een stal gepoetst, misschien maakt dat verschil? Maar echt hoor, hij vond het heerlijk en mocht overal aankomen. Lekker dus naar het bos geweest! Fijn voor hem. Lieve foto van Gam en hem. Gaat wel goedkomen hoor!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:49

Achh gossie ...(sorry ik zie je topic nu pas )

Geef hm maar een dikke knuffel hoor !!
Verdiend ie wel !

en jij ook !! Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 00:57

geeft niet joh... hij knapt alweer iets op, mag wat meer bij de mannen zijn maar zijn ogen tranen als een gek en hij schuurt nog steeds zijn kop kapot. hij is zo gevoelig dat ik bij het neerleggen van mijn handen op zijn billen er bijna doorheen zakte... Verward het ligt niet aan het borstelen enzo dames Highsand Knipoog hij moet hier ff doorheen, ik kan er zo niks mee haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:11

hoe gaat het vandaag met nappie? Gaat hij al iets vooruit, hoop het wel hoor! Dat doorzakken van die billen, deed Lizzy ook een keer. Is zo'n raar gezicht, beetje beangstigend vond ik dat, maar is wel goed gekomen.

Moet nu trouwens je onderschrift niet aangepast worden, je hebt er nu toch 3 Haha! O ik zie in je profiel dat eltin van iemand anders is... ja dan klopt hij wel Tong uitsteken Mooi profiel trouwens die foto waarbij je op Gam zit en hij zo mooi met zijn nek in de krul loopt, is echt heeeeeeel mooi!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 13:08

dank je, ja hij kan het wel Ja en inderdaad Eltin is van Kline.

We hebben hier wel een grote 'ziekenboeg' nu haha! Eltin heeft luis en ik heb net de VA voor Gam laten komen, die ademt heel snel. Gelukkig (nog) geen andere symptomen maar de VA hield het toch eerst op een vorm van dampigheid en zit nu 2 weken aan de Ventipulmin.

Overigens verbaasd het me niks, na zijn luchtweginfectie van 2003.

Maar met Nap gaat het steeds iets beter. Zijn ogen lijken iets minder te tranen, aanraken gaat goed en hij mag op rij bij de heren eten, eerst Gam, dan Elt en dan Nap Haha!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:16

jeetje ....Gam ook al ??

Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 00:24

ja... viel te verwachten hè? slechte dingen komen nooit alleen... Ja

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:57

Meestal in 3 en toch ..nou dan hebbie dat weer gehad ! Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 09:30

Haha! ja dat is zo...

gam lijkt ook alweer iets op te knappen, maar of het zo snel door die ventipulmin kan komen... ik moet er nog ff over nadenken.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:58

Hoe is het met Napje en gam vandaag ??

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 22:39

nap gaat prima, snotogen zijn zo goed als weg, aanraken gaat een stuk beter, angst/gevoeligheid is weg en ik ga morgen proberen zijn mokbeentjes in het sop te zetten Lachen

gam's ademhaling is een stuk rustiger maar zijn koker staat wel weer op ontploffen. sinds vandaag hangt er ook weer troep aan dus ik heb het zo goed en kwaad als het kon schoongemaakt. ik mag er gelukkig wel aankomen Ja en ingesmeert met calendulazalf.

bedankt voor je belangstelling overigens Lachen

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:13

Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met Napoleon gaat.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 15:48

hoi riona, ik heb hem inmiddels met eprinex behandeld maar weet niet of het voldoende was. ik probeer nog steeds zijn sokken te behouden dus ben het spul zo goed mogelijk op zijn benen gaan smeren, tussen de haren in Lachen

geestelijk zit hij al wat lekkerder in zijn vel, dat is wel fijn maar hij houdt me nog op grote afstand als ik geen borstel of lekkers bij me heb. heb je een snoepje (pepernoot) dan is het gelijk een ander paard, een ware metamorfose!!! op zich vind ik dat weer een triest gegeven, dat hij zo argwanend is en het zonder snoepjes niet zo goed aandurft... Verdrietig

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:19

He Pellie,

Doorzetten met nappie, het is sneu dat een lief paard als hij op de een of andere manier iets naars heeft meegemaakt. Hij heeft het ergens heel erg leuk gehad vroeger , gezien ie kusjes kan geven en goed manieren heeft, wat er in de tussentijd is gebeurt blijft een raadsel vrees ik.
Fijn dat ie opknapt.

He wat vervelend dat Gam steeds een dikke koker heeft. Ik heb het nu al meerdere keren gelezen.
Heeft dat een oorzaak ?

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:42

Fijn dat het wat beter met hem gaat. En ach wat maakt het uit van die snoepjes. Als hij zo weer een beetje vertrouwen krijgt kun je later altijd de koekjes/snoepjes weg laten, want dan gaat het om jou. Komt wel goed. Als hij lekker in zijn vel zit komt dat andere ook wel. Sterkte er mee.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 22:27

Ik heb reactie gehad op een markplaats advertentie. Een meisje schijnt hem een tijdje op proef te hebben gehad, als 4 jarige hengst. Ze heeft hem alleen weer terug gebracht om zijn ene knie toen veel op slot zat en haar VA zei dat dit blijvend was en alleen met dure medicatie te verhelpen was.

hij loopt als een trein en lijkt in niks last te hebben van dit soort (oude) blessures.

Ik heb de stal een mail gestuurd of ze haar verhaal kunnen bevestigen, en of ze nog weten aan wie hij wel verkocht is.

Verder lijkt er sinds vandaag enige rust in hem te zijn gekomen. Ik mag hem meer aanraken zonder dat hij gespannen raakt of zelfs wegloopt. OK dan!