karakter Rubenstein nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: karakter Rubenstein nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:30

Jaha, maar denk niet dat een Ronaldo kwa pedigree-waarde ook maar in de buurt komt van een rechtstreekste Rubinstein Knipoog

Ronaldo staat bepaald niet bekend als een leverancier van paarden met enig noemenswaardig achterbeengebruik. Hoe is dat met jouw merrie? Kan die een beetje buiten in het spronggewricht en het achterbeen vanuit de schenkel krachtig onder het midden van de massa brengen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:31

Het is wel veelgefokt bloed de laatste tijd. Ik zie iig overal Ronaldo's opduiken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:32

Hier een 4 jarige Ronaldo uit een Partout mams: heeeeel lief, eerlijk, leergierig, mooi en goed bewegen (zeer goed achterbeengebruik, maar dat fokt mams goed door)! Ja

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:51

Ik heb een Rubin Royal-ruin van 4 jaar. Rubin Royal is via Rohdiamant een nazaat van Rubinstein I.
Mijn paard is een halfbroer van Ronaldo (uit dezelfde moeder), en heeft een superfijn en nuchter maar toch heel gevoelig karakter. Hij schrikt niet snel, en als hij wel schrikt is het maar eventjes, en heeft hij al snel weer vertrouwen genoeg om door te gaan. Ik wil hem absoluut niet lui noemen, hij was toen ik hem kreeg enorm snel maar tegenwoordig maakt hij zijn bewegingen wat rustiger af. Hij heeft over het algemeen een prima actief achterbeen, zoals je op met name de galopfoto's in mijn profiel kunt zien.
Romanov is mijn eerste helemaal Duits gefokte paard, maar ik zou eigenlijk niet anders meer willen. Knipoog

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:56

Wij hebben een aantal Rapptanzer's (v. Rubinstein x Inschallah x Magister). Hele fijne paarden, vooral als ze aan het werk mogen, dan zijn ze helemaal in hun element. Ben altijd een fan geweest van Rubinsteinbloed, ze zijn gewoon lekker nuchter en ze willen altijd werken. Niet de mooiste misschien, maar wel super sportpaarden.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:50

FrankavdT schreef:
Niet de mooiste misschien...

Nou, ik vind toch dat veel Rubinstein nazaten er best mogen zijn qua exterieur. Knipoog
De mijne in ieder geval! Haha!

kribbie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:11

heel liergierig en werklustig en vaak nog erg mooie paarden ook!

_Ravel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:18

Ik heb ook een rouletto x rubenstein en hij lijkt meer op rubenstein geheel zwart. Mijn paard is zeer werklustig..dat was al een paar x gemeld door mensen en ik kan dus zeker bevestigen. We zijn nu M dressuur..we hebben ff tijdje uitgelegen maar volgend gaan we er weer tegen aan!

groeten Marjet & ravel

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:07

staan bekend om hun lieve & goede karakter
maar ik ben wel eens naar n rubinstein-paardje wezen kijken, die was heel erg slim & eigenwijs!
maar wel heel lief, en braaf Knipoog
alleen opletten dat het achterbeen daadwerkelijk 'onder' de massa wordt geplaatst, dit wil nog wel eens n zwakker punt zijn bij rubinstein'tjes.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:30

Dees schreef:
Jaha, maar denk niet dat een Ronaldo kwa pedigree-waarde ook maar in de buurt komt van een rechtstreekste Rubinstein Knipoog

Ronaldo staat bepaald niet bekend als een leverancier van paarden met enig noemenswaardig achterbeengebruik. Hoe is dat met jouw merrie? Kan die een beetje buiten in het spronggewricht en het achterbeen vanuit de schenkel krachtig onder het midden van de massa brengen?

Ons fokprodukt kan ook goed bewegen. Kan zeer goed stappen ( wat Ronaldo zelf niet goed kan), en zeer goed draven. Galop is ook zeer goed.
Je moet wel een merrie hebben die erbij past. Maar is dat bij alle hengsten zo.
Paarden uit Rubinsteins hebben vaak swung en zijn los in hun lichaam en mond. Daar staan ze om bekend.
Ik denk dat de Ronaldo's het goed gaan doen. En ook hoor je de laatste tijd veel OOseven's.

Logisch toch dat een Ronaldo nu nog niet in de buurt van zn vader is, hij is natuurlijk een stuk jonger, en van een echte stempelhengst kun je pas spreken als ze rond een jaartje of 15 zijn.