[TI] tinker moeilijk in galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: tinker moeilijk in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:52

Het verschild denk ik gewoon per tinker hoor.
Ik heb 2 tinkers voor iemand anders gereden,de een gaat echt heel moeilijk in galop maar de ander juist weer niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:06

Ik rijd een tinker voor iemand 1keer per week, en die gaat echt het héél veel moeite in de rechtergalop, meestal lukt het pas als we in de galop over een balkje springen, zodat ie neerkomt in de goede galop.

Op de stal waar ik rijd, rijd ik ook tinkers en daar hebben de 2 oudere paarden ook wat moeite met de juiste galop te vinden, de jongere corrigeren zichzelf meestal al wel met overspringen naar de goede galop. Maar denk dat het vooral gewoon per tinker verschilt! Lachen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:04

Ja dat dacht ik ook al.Lachen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:17

nou mijn tinker galopeert echt heerlijk
maar bij sommige is het inderdaad zo...
kijk eens op mijn profiel voor foto's of bij de topic ''wat vinden jullie van mijn tinkermerrie?''

groetjes sidney Tong uitsteken

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:21

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Tinker gereden, deze kon zogezegd niet galoperen. Ik liet me dat niet zomaar zeggen maar heb haar nooit aan het galoperen gekregen, we hebben het haar 1 keer in de wei zien doen toen heel de kudde druk was maar verder nooit. Ik had er geen last van want wedstrijden waren toch niet de bedoeling, en op buitenrit ach ik was eraan gewend. Lachen
Ze hadden nog een Tinker die nog maar 5 was, die reed ik ook af en toe en die galopeerde wel, alleen de eigenare kreeg het voor elkaar een hele ronde bij mij viel hij er telkens in de bochten weer uit. Ik denk dat je wel genoeg tips hebt gekregen. Knipoog

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:52

tamlin schreef:
nou mijn tinker galopeert echt heerlijk
maar bij sommige is het inderdaad zo...
kijk eens op mijn profiel voor foto's of bij de topic ''wat vinden jullie van mijn tinkermerrie?''

groetjes sidney Tong uitsteken

Ik vind het een erg mooie tinker.
En mooi behang ook.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:54

IceEva schreef:
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Tinker gereden, deze kon zogezegd niet galoperen. Ik liet me dat niet zomaar zeggen maar heb haar nooit aan het galoperen gekregen, we hebben het haar 1 keer in de wei zien doen toen heel de kudde druk was maar verder nooit. Ik had er geen last van want wedstrijden waren toch niet de bedoeling, en op buitenrit ach ik was eraan gewend. Lachen
Ze hadden nog een Tinker die nog maar 5 was, die reed ik ook af en toe en die galopeerde wel, alleen de eigenare kreeg het voor elkaar een hele ronde bij mij viel hij er telkens in de bochten weer uit. Ik denk dat je wel genoeg tips hebt gekregen. Knipoog

Een tinker die ik voor iemand heb gereden viel ook altijd weer terug.
Dan had je hem net in galop,en ging die weer terug in draf.
Maar ik blijf er bij dat het per tinker gewoon verschild.
Licht ook aan hoe die is beleerd.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:57

Ik denk dat dat per tinker verschilt, mijn vz tinker galloppeerd opzich wel lekker door, maar heeft soms wat moeite met de hoeken. Voor de rest is er niks mis mee..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:00

Ik denk dat ze nu wel genoeg info heeft toch?:D

p0nyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 21:09

jaa dankjewel voor de informatie.. ik heb inderdaag genoeg info, maar der hoef ook weer geen slotje op toch?? als de anderen tinkergekken iets willen zeggen over hoe die tinkers galoperen, ben ik ook weer blij:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:23

Ja dat zeg ik ook niet hoor.Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:24

Marlis schreef:
Een tinker die ik voor iemand heb gereden viel ook altijd weer terug.
Dan had je hem net in galop,en ging die weer terug in draf.
Maar ik blijf er bij dat het per tinker gewoon verschild.
Licht ook aan hoe die is beleerd.

Daar ben ik het mee eens! Lachen
Het eerste paard waar ik het over had heeft ook nooit geleerd te galoperen OHZ maar zo vreemd dat ze het in de wei ook nooit deed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:43

Ja;)

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:03

Mijn tinker heeft absoluut geen problemen met de galop. 's Ochtend geeft ze daar altijd een goede demonstratie van, dan vertrekt ze vanuit stilstand in galop naar het uiterste puntje van het weiland Haha!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:42

Haha.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:25

De tinker die ik bijna elke week rijd had in het begin weinig moeite met de galop
(voor zover ik me kan herinneren)..
Nu gaat het echter een best wel een stukkie slechter.
Ik krijg haar niet meer in de linkergalop (maar contragalop is geen probleem Tong uitsteken )

Was trouwens wel echt frustrerend. Een tijdje geleden ging ik dus de linkergalop proberen.. lukte voor geen meter dus ik denk..
ga eerst maar de rechtergalop doen.. drie keer raden wat ze doet.. linkergalop.. frustrerend maar wel grappig Tong uitsteken Haha!
heb het galoperen sindsdien opgegeven, want ze is dus blijkbaar(denk ik) scheef bespierd,
dus dat ga ik eerst maar eens aanpakken..

is trouwens wel raar, want eerst had ze er dus geen problemen mee en sprong ze ook galopwissels enzo..
mja..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:52

Mijn lomperik draaft ook liever dan dat hij galoppeert. Als er een galop uitkomt, is het zo'n uit balanszijnde rengalop. Ik ben er aan gewend geraakt.
Toen ik hem nog wat intensiever trainde, kon hij wel iets verzamelder (lees: minder uit elkaar gevallen) en op kleinere voltes in galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:45

Sofje, elk paard is sceehf. Dat is natuurlij. door trainen en veel oefen en goed les worde de paarden steeds minder scheef.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:33

uhuh.. Ja
Dus daar probeer ik nu aan te werken..
maar wat ze ook heeft (wordt ik helemaal krankzinnig van en is dus niet goed voor mij en daardoor voor haar.. (jaja ik heb ook zo mijn tekortkomingen Tong uitsteken)) is dat als we een keer hebben gegalopeerd ze steeds opnieuw wil aanspringen in galop..
dus nogmaals.. kben maar even gestopt met galoperen Lachen
mja.. dat heeft verder met de galop van een tinker nie veel te maken Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:45

Afbeelding

Bonita is een zwaar type en heeft ook geen enkele moeite met galopperen. Zelfs op kleine voltes gaat het goed. Soms laat ik haar ook op lange stukken lekker voluit gaan, heerlijk! Ze galoppeert de meeste warmbloeden eruit.. Bonita heeft juist meer moeite met doorstappen. Draf en galop gaan heel goed. Ook aangalopperen en aandraven geen aarzelingen en bij haar is ho ook echt ho, ze staat dan meteen stil.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:25

Coco heeft geen moeite met de galop je geeft de hulpen en ze springt aan. In begin was het wel hard maar dat word op den duur beter.(Meer training)Ligt ook aan het paard zelf.
Die van mijn vriendin had meer moeite,maar doet het nu ook goed.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:07

Zou het niet ook per tinker heel erg verschillen
Zoals ik in mijn tinkerboek heb gelezen (:P) zijn er veel verschillende types..
Het lijkt me dat de een gewoon makkelijker galopeert dan de ander en dat dat gewoon aan de bouw ligt, niet aan het ras..

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:48

nou daar heb ik geen last van Vork Als ik alleen maar denk aan galoperen sprint die der al vandoor. netjes in de bak rondjes galoperen vind die van mij moeilijker maar dat is omdat ik nooit in een bak rij. altijd in de wei omdat ik meestal spring en dan heb ik meer ruimte. in de wei heeft ze dan ook ruimte om in de galop hele grote rondjes te maken in de bak kan dat niet omdat je dan tegen de muur zit..