Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamlin schreef:nou mijn tinker galopeert echt heerlijk
maar bij sommige is het inderdaad zo...
kijk eens op mijn profiel voor foto's of bij de topic ''wat vinden jullie van mijn tinkermerrie?''
groetjes sidney
IceEva schreef:Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Tinker gereden, deze kon zogezegd niet galoperen. Ik liet me dat niet zomaar zeggen maar heb haar nooit aan het galoperen gekregen, we hebben het haar 1 keer in de wei zien doen toen heel de kudde druk was maar verder nooit. Ik had er geen last van want wedstrijden waren toch niet de bedoeling, en op buitenrit ach ik was eraan gewend.
Ze hadden nog een Tinker die nog maar 5 was, die reed ik ook af en toe en die galopeerde wel, alleen de eigenare kreeg het voor elkaar een hele ronde bij mij viel hij er telkens in de bochten weer uit. Ik denk dat je wel genoeg tips hebt gekregen.
Marlis schreef:Een tinker die ik voor iemand heb gereden viel ook altijd weer terug.
Dan had je hem net in galop,en ging die weer terug in draf.
Maar ik blijf er bij dat het per tinker gewoon verschild.
Licht ook aan hoe die is beleerd.

)
)) is dat als we een keer hebben gegalopeerd ze steeds opnieuw wil aanspringen in galop..

Als ik alleen maar denk aan galoperen sprint die der al vandoor. netjes in de bak rondjes galoperen vind die van mij moeilijker maar dat is omdat ik nooit in een bak rij. altijd in de wei omdat ik meestal spring en dan heb ik meer ruimte. in de wei heeft ze dan ook ruimte om in de galop hele grote rondjes te maken in de bak kan dat niet omdat je dan tegen de muur zit..