[TI] Ik krijg mijn Tinker niet meer schoon.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Ik krijg mijn Tinker niet meer schoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 06:16

Caira schreef:
rommulus schreef:
@Tinkermuts ik vroeg mij al af hoe je die staart zo wit kreeg

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat beest van sas een afweerlaagje heeft! Niemand krijgt een paard ZO wit! Cool

ghehehe
hij is wel veel witter te krijgen dan Qannick

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:09

volgens mij zijn merries gewoon altidj vies hihihi, die van mij presteerd het ook om in de modder te gaan liggen. Hele wei is schoon (en een verhard gedeelte) en zij gaat gewoon in de modder slapen duhhhh stom beest...

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:13

heejheej,,
ik heb n helemaal witte [pony..
best erg eigenlijk en irieteer me soms mateloos..
haha ,maar dan doe ik hem helemaal insoppen voetjes ligaampje alles,,
behalve zen hoofdje!
en dan afspoelen in de winter met n lekkere warme douche niet te warm kamer tempratuur,.
heb je geen wartme kraan? bij stal ofso?
doe het dan gewoon met n koude en later n emmer warme sop erover heen en dan issie warm genoeg lekker warm dekentje op.
en de volgende dag is ze stralend wit!
lekkerr:D:D
groetjess

zicobont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:46

Hallo,
ja dat is inderedaad heel erg moeilijk he, zo'n tinker die alleen maar lekker vuil wil worden, wij doen hem meestal een deken op, ook om de winterharen tegen tegaan, dat is weer iets makkelijker schoonmaken Haha! . en verder inderdaad met biotex daar worden ze wel wit van hoor, ook houtskool wil heel goed helpen, vooral met poep en plasvlekken.
Nou heel veel succes hoor bij het poetsen

Groetjes

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:54

Ik heb ook een tinker en die houd er heel erg van om vies te worden. lang uit in de modder dus.. in de winter doe ik er niks aan heb toch geen nut een dag later ligt ze weer lekker. als je wedstrijd heb zou ik het wel doen. in de zomer met mooi weer vind ik het altijd wel leuk om der te wassen dus dan maak ik er altijd meteen een water gevecht van.. ik was altijd met biotex en dat vind ik goed helpen..

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:48

Tinkermuts schreef:
@rommulus, hihi, las nu pas je berichtje pas goed, leeftijd he Bloos

ik ga ook met dapperdier mee, voorwassen

en als ze zweten even lekker afspuiten, worden ze prachtig wit van.

die cowboy magic greenspot remover heeft bij Chuck niet z'on geweldig effect, krijg de vlek wel weg maar als hij aan het werk is daarna komt de vlek dubbel terug, wat doe ik fout?

Volgens mij niets.. Het maakt de haren weer wit is mijn theorie, als je paard gaat zweten komt met het zweet het vuil dat op de huid zit weer naar boven. Ik gebruik het puur als extraatje na het wassen en vlak voor de wedstrijd. of in de winter om hele erge gele vlekken (haar) te voorkomen.

Die van mij vind het ook een kunst om in zijn eigen mest te gaan liggen, naats zijn schonen hooi. Mara ik ken tinkers die dat niet doen ( Snowdon bv)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:09

die van mij is ook gelukkig niet zo'n smeer kees (klop klop) hij is al 2 jaar niet gewassen en toch is hij niet alle verschrikkelijkst vies.
maar toch alles weer perfect wit krijgen is toch wel een opgaaf Haha! helaas heten ze niet allemaal chacotay of snowdon Bloos
ik heb voor het geval dat alvast steradent gekocht Haha! en ik heb nog een jarrycan betadine staan dus dat moet eerst maar voldoende zijn dacht ik maar
en eh voor de mensen die met betadine wassen en dus de moeite nemen om dit te lezen, ga eens naar de apotheek voor betadine scrub is het zelfde maar stukken goedkoper vooral in 5 liter verpakking

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:21

Wat helpt om de witte plekken weer wit te krijgen is natte houtskool erop te smeren..
Dat moet je dan laten drogen en als je het er dan afborsteld is het weer wit..
Moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb geprobeerd Clown ,
maar ze gebruiken dit voor de paarden in de weense rijschool..
Dus dan zal het toch wel werken ? Haha! Ja

Kzou het als je het wil proberen eerst nog even controleren Haha!