Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Visconti schreef:of je rijd gewoon een slechte proef? Haflinger kom je tegenwoordig zo vaak tegen dat niemand er meer van opkijkt. Tuurlijk vinden sommige mensen KWPNers mooier, maar dat is hun smaak. Misschien moet je gewoon accepteren dat een haf gemiddeld minder talent voor dressuur/springen heeft dan de gemiddelde KWPNer. En als een KWPNer er een super middendraf uitknalt en hij krijgt een 8, en een haffie komt vervolgens met een krabbel drafje (wil niet zeggen dat hafjes dat hebben, even als voorbeeld) maar dat gaat voor zijn doen heel goed, krijg jij geen acht. Dan word je niet benadeeld, je minddendraf is dan gewoon minder goed en daar zul je harder aan moeten werken.
Maar als je een haf koopt weet je toch dat het moeielijker word, die keuze heb je gemaakt. Moet je niet achteraf over gaan zeiken vind ik.
Lekker laten lúllen zulke mensen? Ik bedoel, de haflinger is nu populairder dan ooit, er komen steeds meer haflingereigenaren. Iedereen heeft zo z'n passie voor een bepaald ras, en ik ben er trots op dat dat voor mij de haflinger is.
Jennyzz schreef:Visconti schreef:*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.
Sorry hoor, maar jij gaat ons vertellen dat wíj moeite hebben met haflingers? Het moet niet veel gekker worden...
Bovendien zijn haflingers helemaal niet prima geaccepteerd. Heb je wel eens met een haflinger tussen de paarden gereden? Zijn genoeg juryleden die je bij voorbaat al lage punten geven voordat je de ring binnenkomt .
veronoz schreef:Visconti schreef:of je rijd gewoon een slechte proef? Haflinger kom je tegenwoordig zo vaak tegen dat niemand er meer van opkijkt. Tuurlijk vinden sommige mensen KWPNers mooier, maar dat is hun smaak. Misschien moet je gewoon accepteren dat een haf gemiddeld minder talent voor dressuur/springen heeft dan de gemiddelde KWPNer. En als een KWPNer er een super middendraf uitknalt en hij krijgt een 8, en een haffie komt vervolgens met een krabbel drafje (wil niet zeggen dat hafjes dat hebben, even als voorbeeld) maar dat gaat voor zijn doen heel goed, krijg jij geen acht. Dan word je niet benadeeld, je minddendraf is dan gewoon minder goed en daar zul je harder aan moeten werken.
Maar als je een haf koopt weet je toch dat het moeielijker word, die keuze heb je gemaakt. Moet je niet achteraf over gaan zeiken vind ik.
Niemand loopt te zeiken, dat maak JIJ ervan! Ik vind het persoonlijk( ik denk de meeste met mij in dit topic) gewoon jammer dat er zo minachtend over haflingers wordt gepraat. Dat jij de wedstrijden en de middendraf erbij haalt in een dressuurwedstrijd, tjah daar heeft niemand om gevraagd.
Snoevie schreef:prijs zegt ook niet alles over een goed paard..........dat een paard 25000 euro kost zegt niets over de kwaliteit(al
Jennyzz schreef:Visconti schreef:*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.
Sorry hoor, maar jij gaat ons vertellen dat wíj moeite hebben met haflingers? Het moet niet veel gekker worden...
Bovendien zijn haflingers helemaal niet prima geaccepteerd. Heb je wel eens met een haflinger tussen de paarden gereden? Zijn genoeg juryleden die je bij voorbaat al lage punten geven voordat je de ring binnenkomt .