Say heeft er gelukkig geen last van (*klopt af*)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lucca schreef:waarom is het belangrijk de schilfers goed weg te halen? dit begrijp ik niet goed.
Berdien schreef:Vashti, dank je wel!
Zal het in m'n achterhoofd houden, mocht de sebacil niet baten.
Vraag me wel af of de benen rondom en helemaal behandeld moeten worden, of alleen in de kootholte rondom, zoals bij Frontline.
mariska32 schreef:grrr schreef:Dit vind ik wel interessant! Mijn tinker heeft namelijk de laatste weken ook erge jeuk aan haar achterbenen. Nu heeft ze daar ook een beetje droge mok, wat ik ook wel behandel, maar ze schraapt ook steeds met haar ene been langs haar andere. Ze is er ook echt al wat haar kwijt! Dacht eerst dat het door de mok kwam, maar had zelf al bedacht dat het misschien ook wat anders zou kunnen zijn. Hoe ziet mijt er eigenlijk uit, en kun je dat ook echt goed zien? Want dat wil ik graag weten. Mijn vorige tinker had het trouwens ook niet, dus niet alle tinkers hebben het.
als je goed tussen de haren kijkt zie je vaak plekken met veel schilfers dit zijn sporen van mijt.
[het beste te zien bij nat haar]
na behandeling is het verstandig om de sokken af en toe te wassen met biotex [ja je leest het goed]
als je de kans hebt 2a3x inde week tot aan de buik de zee in en de schilfers steeds weer goed uit het haar halen.
het klopt dat bijna elke tinker last heeft van mijt net zoals alle andere vol behangen paarden,kijk maar eens naar een gemiddeld trekpaard,sporen en littekkens genoeg van mijt!
er van afkomen lukt eigenlijk niet maar het is goed onder de duim te houden,het kost alleen wel wat werk
Vasthi gebruikte t geloof ik wel of was t flett ??
. Ik moet haar toch wassen voor wedstrijd en weidegenoot tinker had hele erge last van mijt, dus zullen er bij Say dan nu ook wel zitten
zie nog niks maarja ze kunnen er natuurlijk wel al zitten dus ga ze nu vast KILLEN
grid schreef:Naar mijn weten wordt rasp veroorzaakt door mijt
Pell VA hier heeft niet t idee dat de frontline spray-on werkt (bij paar paarden uitgeprobeerd) en houdt t toch altijd bij sebacil Vasthi gebruikte t geloof ik wel of was t flett ??
Chubby schreef:Rasp/ rap kun je vergelijken met berg.. Komt volgens mij geen mijt aan te pas..
Bacterien is ook heel wat anders dan mijt!
Chubby schreef:Mijt veroorzaakt schilfers, maar niet alle schilfers worden veroorzaakt door mijt..