[H] [paard] hengst gezocht voor mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frederika

Re: [H] [paard] hengst gezocht voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:53

je begint een beetje sarcastisch te worden, en daar heb ik geen zin in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:59

PERENBOOMPIE schreef:
Tolstoj schreef:
Ferro is helaas dood. Er zal best sperma te krijgen zijn maar dat zal wel erg duur zijn.
Ik sluit me aan bij Samsam en voor een springer met goede bewegingen gaan. Als je voor een jonge hengst gaat zijn ze vaak wat minder prijzig.

Japeloupe de luze kwam ook uit een draversmerrie. Dat was een kleintje die hele grote dingen gedaan heeft.

Ja maar Edking Hill is helaas ook dood!! Nors opkijken

Euh...Ja en?
Ik heb niet over Ed King Hill gesproken. Dat is een NRPSer, weet ik niets van.
Ik weet alleen dat Ferro genoemd werd als optie en de TS niet een te dure hengst wenst. DVsperma van Ferro zal best prijzig zijn nu de hengst er niet meer is

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:28

Euh ....ja en heb ik het tegen jou NEEHH had het tegen Sammie en waar staat dat de TS specifiek een kwpn'r wil???!
Misschien eerst beter LEZEN voordat je commentaar geeft?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:42

Gaat lekker hierzo Lachen

Perenboompie, dan heb je verkeerd gequote als je het tegen mij had Knipoog .
Iig is zowel Ed en Ferro dood, en van de laatste is wel dv te verkrijgen (ja das duur) en dat schijnt niet echt een succes te zijn, zo gehoord te hebben. Van Ed is geen dv te verkrijgen, dacht ik.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 18:48

* wij hebben huis wel geld anders zouden we het huis niet doen maar we hebben er geld er niet voor en een top dekhengst die het dekgeld boven de 1000 de euro`s heeft. Het enige wat ik belangrijk vind dat de hengst gezond is dat ik de veulen een mooi leven kan geven en dat me merrie het niet te zwaar word. En goeie vriend van me vader fokt zijn eigen paarden en zij tegen me vader dat je voor 500 Euro een leuke hengst kan vinden die toch nog een beetje een afstamming heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:52

Sjanne aan wat voor stamboek denk jij of hij dan? Wil je richting een paard (nrps, kwpn) dan kun je het voor €500 vaak echt vergeten (ze zijn er wel, maar kwaliteit van hun nakomelingen zijn dan vaak niet zo geweldig, daarom zijn ze vaak zo goedkoop). De tuigers (kwpn) zijn er wel voor die prijs, maar dat lijkt me niet iets wat je wilt. Als je een gezonde hengst wilt, kom je automatisch bij een ggk hengst uit, want die worden immers gecontroleerd op hun gezondheid. Je zou het eens bij het aes, es en dat soort stamboekjes kunnen proberen. Dit zijn echt de bodem (laagdrempelig) stamboeken, al wilt het aes nog wel eens een goede hengst hebben.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:15

* kijk jij wel eens op internet? Bij beroemde goedgekeurde dekhengsten die al veel bereikt hebben kost het insemineren rond 800 of meer wat kost dan een goedgekeurde dekhengst die niets bereikt heef en een gezonde familie achtergrond hebben dan ? zo als jullie weten zouden we het graag rond de 500 voor het dekken of het insemineren. Maar ik vind het belangrijker dat de veulen en de moeder gezond zijn. En ik zou het niet doen als ik geen hulp had van mensen. ik loop stage op een fokstal en die man wil me ook met veel plezier helpen zoeken naar een hengst. Hij heeft er verstand van en hij weet wat hij doet. En natuurlijk komen er ook nog andere medici dingen tegemoet. Ik vroeg me alleen maar af of jullie nog een leuke hengst wisten. Maar ja

Meerdere mensen hebben mij gezegt dat een kwpn`er het geschikste er bij past en daar heb ik zelf ook al aan zitte denken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:19

Kijk jij wel eens op internet? Al vraag ik me af wat internet er mee te maken heeft, aangezien je bij een hh moet zijn.

Maar goed hier een paar voorbeelden (o.a. beroemde ggk hengsten):
Ferro €1800,-
Montecristo €1360,-
Jazz €1150,-
Krack C €1600,-
Gribaldi €950,-
Carolus €1.400,-
Corland €1.250,-
Discovery €800,-
Flemmingh €1.250,-
Goodtimes €1.150,-
Hold up Premier €900,-
Landlord €1.400,-
Pacific €800,-
Prestige €900,-
Silverstone €800,-
Tenerife €800,-
Veron €800,-
Indoctro €1.600,-
Ooseven €950,-
Florencio €1250,-
Olivi €995,-
Rhodium €865,-
Santano €1000,-
Negro €1000,-
Obelisk €950,-

Een jonge net goedgekeurde hengst is al minstens €800 a €900.

Dan heb je nog de oudere hengsten die laag in prijs zijn, en dat heeft een reden (!)
Equador is €600.
Nero is €680 (maar die zal volgend jaar wel afgekeurd worden, want zoveel nakomelingen heeft hij niet)

Dit zijn de kwpn prijzen, dus ofterwel jouw 'man' zit niet in de kwpn'ers of hij fokt met tuigers of geldersen (die zijn vaak ook wat goedkoper) of hij is behoorlijk oud en is nog prijzen van vroeger gewend Knipoog

Geloof je me nu wel wat betreft de prijs of zal ik nog een paar prijzen op noemen? Voor €500 vind je erg weinig bij het kwpn (op tuiger en enkele gelderse nagelaten) en kun je beter bij een ander stamboek shoppen.

En dan heb je het alleen over het dekgeld, daar komt nog BTW overheen en dierenarts kosten.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-11-06 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:23

Op fokt zag ik een heel leuk UB40 veulen uit een draver merrie. Dat is een jonge Olivi.
Als je niet te duur wilt zou ik van 't voorjaar naar wat hengstenshows gaan en daar een jonge hengst uitkiezen die je aanspreekt en bij je merrie past .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:25

Dat is idd een leuk veulen, maar hij loopt ontzettend wijd van achter.

Ub40 is €1250,- trouwens. Knipoog (en dv)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 20:27

sorry dat ik het zeg heb een paar leuke tips gekregen maar ben ook hellemaal afgebekt dus ik vind dat dit topic gesloten kan worden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:39

Je wordt niet afgebekt (zo is het iig niet bedoeld), maar het is puur bedoeld zodat je weet waar je aan begint en waar je aan moet denken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:48

Sammie schreef:
Als je al niet eens geld heb om een dekking te betalen, heb je ook geen geld om 2 paarden te onderhouden. Daarnaast is het ook nog eens idioot omdat je niet zo als jij het zegt een hengst moet selecteren en dáárnaast heb je behalve spermacontrole ook nog eens risico op een berg andere problemen--> hko, (o)cd, bagger veulen ect. ect. En paarden zonder papieren fokken, is ook fout.
Daarom vind ik het idioot.

Prisco (eerste olympiade paard van anky) was ook een paard zonder papier met een onbekende afstamming dus..?? dus zoveel wil het niet zeggen, maar ik ben het wel met je eens, je moet een gelukstreffer hebben wil je daar een goed gezond veulen uit krijgen. en daarbij lijkt de TS (niet banketstaaf bedoelt) me nou niet een geschikt persoon om écht te bepalen of een hengst een goede hengst is en goed op je merrie past ( en daarnaast ook nog gezond is) En inderdaad vermeerderen is iets anders als fókken, ik denk dat je weinig kans hebt om hier een toppertje in de dop uit kan fokken, maar een leuke brave allround hengst is Samber, je hebt wel de kans op een bont veulen of een veulen met veel wit, maar het geeft wel super karakters die het zowel leuk doen in de spring als in de dressuur sport... Als je het puur voor de lol doet, en je er een gewoon leuk veulen uit wil fokken dan zou ik die kant op denken, een echt goed (top)dressuur paard zal niet lukken denk ik, ook niet gezien het budget..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:50

Samber dekt (dacht sinds dit jaar) niet meer. Mag ook wel eens na 30 jaar Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:58

hmm.. das dan jammer Knipoog

edit; Sambertino dan! Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:11

Staat die niet in Duitsland Haha! ? je hebt Sambertino en Sammartini. Sammartini is afgekeurd voor het nrps. (en was naar Engeland dacht ik). Sambertino is niet ggk voor een Nederlands stamboek iig. Wel voor een Duits stamboek.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:15

jawel.. stond op de website hijs ook KWPN goedgekeurd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:19

Volgens mij niet hoor. Hij is van origine wel een kwpnpaard (kwpnpapieren), maar niet goedgekeurd voor het kwpn. Welke site bedoel je precies?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:41

Sammie schreef:
Gaat lekker hierzo Lachen

Perenboompie, dan heb je verkeerd gequote als je het tegen mij had Knipoog .
Iig is zowel Ed en Ferro dood, en van de laatste is wel dv te verkrijgen (ja das duur) en dat schijnt niet echt een succes te zijn, zo gehoord te hebben. Van Ed is geen dv te verkrijgen, dacht ik.

Yes I know heb zelf een bonte Paddox (zoon van Ferro zoals jij misschien wel weet)X Edje en ja inderdaad Samber dekt niet meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 07:02

PERENBOOMPIE schreef:
Euh ....ja en heb ik het tegen jou NEEHH had het tegen Sammie en waar staat dat de TS specifiek een kwpn'r wil???!
Misschien eerst beter LEZEN voordat je commentaar geeft?

Gaat zeker lekker hier.

Ik heb ook niet gezegt dat TS geen NRPSer wil
Ik heb gezegt dat ik niets van NRPSers weet. Zelf even beter lezen? Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:34

Je moet leren lezen, hij is echt niet KWPN goedgekeurd.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:24

Dresslover:Sambertino is wel een kwpn paard maar niet goedgekeurd als Kwpn dekhengst

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:09

mischien hebben jullie het verkeerd begrepen natuurlijk willen we niet een dressuur natuurtalent op onze merrie hebben dat snap ik ook wel dat dat te duur is. Maar het leek ons gewoon beter om er een hengst op te doen die wat meer aanleg voor dresuur heeft dan voor springen maar een allround paard zal denk ik ook wel geschikt zijn. Ik snap ook wel dat jullie me nie af willen bekken en dat jullie me het juiste advies willen geven maar vind het zo naar dat alles wat ik zij afgekeurd werd zeg maar
* weten julie dan mischien een leuke goed gekeurde allround hengst ?

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:23