PALFRENIER--> moeilijke paarden..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: PALFRENIER--> moeilijke paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:55

Martinedd schreef:
edit: www.stichtingeuropeesstamboek.nl

hmmm... ik zie net dat ie er niet meer tussen staat.....raar, hier ga ik even verder naar op zoek.

raar ik heb tijd geleden met kwpn gebeld en die zeiden dat palfrenier niet goedgekeurd is bij het kwpn maar wel bij es, maar es wordt niet erkend door kwpn.... Boos!
moet ik misschien toch nog maar eens bellen met kwpn Hamer

Je kan het niet over de Palfenier v. Joost hebben die hier besproken wordt want die was wel degelijk goedgekeurd bij het KWPN. Hij zou inmiddels 32 zijn dus ik neem niet aan dat hij uberhaupt ergens op een lijst van actueel dekkende hengsten voorkomt.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:50

dan ga ik nog een keer een foontje plegen Lachen

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:51

Palfrenier is inderdaad weldegelijk goedgekeurd door KWPN.. (palfrenier V.Joost)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:39

ik meende dat ie al jaren afgekeurd was.....

er is laatst ook al een topic over geweest....

dit is wat het kwpn er over vermeld...

ik maak hier uit op dat hij wel degelijk is afgekeurd....

De oorspronkelijke eigenaar was herfst 1993 te verstaan gegeven dat Palfrenier afgevoerd zou worden. Enkele dagen nadien meldde hij dat de hengst verkocht was naar het buitenland. De 'afvoer' van de hengst is toen in het Hengstenboek gepubliceerd als: 1994 (januari) export Italië.
Vervolgens dook de hengst elders in Nederland weer op en vroeg de nieuwe eigenaar een dekboek. Naar zijn opvatting was de hengst niet afgekeurd. De vorige eigenaar meldde dat de export niet was doorgegaan. In Nederland bleek ook een gegadigde te zijn. Vooralsnog gaat het bestuur ervan uit dat de hengst is afgekeurd. Tegen dit standpunt is een juridische procedure aangespannen (publ. 11-05-1994).
Van Palfrenier zijn over 1994 geen dekkingen genoteerd en de hengst is afgevoerd via export (publ. 02-03-1995).
"Alle claims zijn overigens ingetrokken zonder dat het tot betalingen is gekomen". (citaat KWPN-voorzitter mr. G.J. van Muijen, publ. Hoefslag 16-03-1995)

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:17

Palfrenier was vroeger wel goedgekeurd voor t KWPN, maar de laatste jaren niet meer vandaar t ES papier.

Palfrenier is nu ook overleden.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:11

Ik geloof dat Palfrenier nog niet zo heel lang dood is, maar wel nog vrij lang gefokt heeft, al dan niet erkend door het KWPN.

Ik heb een ruin van Palfrenier gehad, hij was nergens bang voor en kon erg goed springen. Hij was wel dominant en daar heb ik erg veel problemen mee gehad, maar dat lag meer aan mij dan aan hem. Later werd ik meer de baas en ging het super. Heet was hij absoluut niet, je kon er ondersteboven opzitten, hij vond het allemaal prima. Hij was ook keihard voor zichzelf, liep zo door allerlei blessures heen.
Hij is helaas vrij jong afgekeurd (9jaar), hij was gevallen en na anderhalf jaar dokteren zag het er niet naar uit dat hij ooit goed en pijnvrij zou zijn helaas.

Ik ken ook een andere palfrenier merrie en qua type en karakter is dat een heel ander dier. Hertog was vrij kort en stevig, de merrie is lang en heeft een heel andere uitstaling. Je zou niet zeggen dat ze dezelfde vader hebben.