wat is er leuk aan fjord kunnen ze ook veel in de sport en..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: wat is er leuk aan fjord kunnen ze ook veel in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:28

Evy schreef:
Moniek schreef:
Ik vind niet dat je een fjord en een haflinger met elkaar kunt vergelijken.
Ik heb jaren een fkord gehad en dan heb ik het over een luxe type een hele ranke.
nu heb ik een luxe haflinger en moet je zeggen dat die over het algemeen veel soepeler zijn.
Eem fjord is over het algemeen forser gebouwd en dat merk je mer rijden.
voorderest mega leuke pony een stoerras met een heerlijk koel karakter echte macho's die afentoe sronteigenwijs kunnen zijn,dus je moet zeker sterk in je schoenen staan.

Maar dit zegt toch ook niet alles?
Jij had dan gewoon toevallig een fjord die niet zo soepel was, en toevallig een haf gekocht die wel soepel was Knipoog
Ik ken ook zat fjorden die wèl ontzettend soepel zijn en zat Haflingers die het niet zijn Knipoog

Fjorden zijn lekker veelzijdig en je kan ze in alle takken van de sport gebruiken Ja
En idd..als je echt wat wilt bereiken in de sport en moet je wel een fjord nemen die ontzettend graag voor je wilt werken en die ook een beetje z'n gangen mee heeft.

Ik heb een verschikkelijk lenige, soepele fjord. Als ik haar vast zet aan haar hoofd en ze heeft jeuk aan haar staart vouwt ze zich rustig dubbel om bij de muur te kunnen jeuken. En ik ken een haf die een verschikkelijk stijve hark is... Tis maar net welke je treft...

En die van mij kan ook wel aardig dressuren. We zijn nu nog bezig met het absolute begin: netjes stappen en draven, goed aan de teugel lopen, en we zijn gisteren begonnen met wijken, wat ze ook leuk oppikt. Je moet net de goede treffen. Wat ik merk aan mijn fjord is dat als je haar niet constand bezig houd ze zich gaat vervelen en dan gaat etteren. En dat kan zijn van met t hoofd schudden tot ineens omdraaien en de andere kant op lopen. Maar als je haar wel bezig houd is ze super.

Ze kan ook springen, vind ze leuk om te doen. En vrijheidsdressuur, maar dat doen we alleen als hersen gymnastiek, zodat ze iets heeft om over na te denken...