Hengst met beste cijfers en die het gewoon allemaal heeft??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Re: Hengst met beste cijfers en die het gewoon allemaal heef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:09

Ben ik niet met je eens. Ik denk dat jazz nog wel een top vererver van deze tijd zal worden.
Er lopen erg veel jazz-en in de sport en er zijn veel jazz merrie's met predikaten.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:09

Citaat:
Ik snap niet waarom de nakomelingen van ferro zo duur zijn

Waarschijnlijk omdat het dekgeld van Ferro in verhouding met andere hengsten erg hoog ligt, zo rond de 1800 euro (toen hij nog leefde) en nu hij dood is zijn de nakomelingen waarschijnlijk gewilder geworden. Verder denk ik dat Ferro's populair zijn omdat ze vaak allround inzetbaar zijn, een goed karakter hebben en hun kleur meehebben.

Verder ben ik van mening dat cijfers lang niet alles zeggen over een hengst. Neem bijvoorbeeld Jetset D of 00Seven. Deze hengsten hebben hele hoge punten behaald tijdens het verrichtingsonderzoek maar hebben naar mijn mening in de fokkerij nog niet zoveel toegevoegd. Terwijl andere hengsten met mindere cijfers veel meer hebben toegevoegd aan de fokkerij en aan de sport. Dus dat een hengst zelf mooi is en goed kan bewegen en springen wil niet zeggen dat hij dat ook positief vererfd.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:55

het enige wat jet-set vererft is strakke paarden. Hij is zelf ook zo strak als een plank.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:34

Er is geen enkel paard die het ALLEMAAL heeft!Je moet eerst goed naar je merrie kijken en aan de hand daarvan een geschikte partner zoeken.
aan elk paard mankeert wel wat!!

sabienm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:31

Flemmingh geeft of kleine of grote nakomelingen met regelmatig een weke rug door. Volgens Johan Hinneman is Jazz de enige die zich tot nu toe heeft bewezen. Die heeft er meer verstand van dan ik Lachen

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:58

sabienm schreef:
Flemmingh geeft of kleine of grote nakomelingen met regelmatig een weke rug door. Volgens Johan Hinneman is Jazz de enige die zich tot nu toe heeft bewezen. Die heeft er meer verstand van dan ik Lachen

Behalve dan op karakters van zijn kinderen .Verder is het een redelijke topper.

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 11:37

Hey

FF weg geweest maar ben er nu weer!

Jazz vind ik offtopic haast want dat zal best een dressuur vererver zijn maar daar vroeg ik niet naar ik zoek een hengst die het allemaal heeft Jazz scoort op de sprinonderdelen:
Jumping with Rider: 5
Free Jumping: 5

En zijn springindex is:53

Vraag ik me af of die wel echt kan bewegen (wil niet iedereen op de kast jagen, maar dat er aan de voorkant een hoog been er uit wordt gegooid en ondertussen dat andere voorbeen stram op de grond staat en als laatste de grond verlaat (inplaats van een achterbeen) vind ik niet goed bewegen ook al is dat misschien wel wat men wil zien tegenwoordig)

Verder wil ik hier geen discussie over voeren dat is ieders persoonlijke mening en ik dnek dat daar ook wel een ander topic over loopt. Graag gewoon hengsten die en dresuur en springen kunnnen en dit ook vererven! Maar ik denk dat we al hele goeie genoemd hebben!

En nogmaals ik weet dat je niet op cijfers alleen moet afgaan en dat je een hengst bij je merrie moet zoeken e.d. maar ik ben gewoon benieuwd naar een hengst die het bijna allemaal heeft!

Ieder geval al bedankt iedereen!

Groetjes Mira