Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kiekjee schreef:Ik zou hem niet snachts nog bij de moeder zetten, ik heb ook een veulentje gehad. en die is er na 4 maanden gelijk helemaal vanaf gegaan.. want anders blijft de moeder nog melk aanmaken.. dat moet toch opdrogen. Anders word er steeds nieuwe melk aangemaakt.
. (abrupt afspenen dan he... veulentjes zijn wel welkom
).
Hoewel daar ook al een bewustwording c.q. verschuiving in plaatsvindt en veel moeders langer borstvoeding geven. Dit terzijde.
).JoviBan schreef:@janderegelaa:
Voor een merrie is het heel normaal en natuurlijk dat haar veulen zo'n 11 maanden bij haar drinkt, en indien ze niet opnieuw drachtig is, zelfs langer.
Dus wie zijn "wij" (ik dus niet) om te bepalen dat ze daar na 4 maanden maar mee moeten stoppen. Ik vind het te absurd voor woorden.
Wanneer je als eigenaar ziet dat de merrie het niet trekt, dan is òf je voerbeleid niet goed geweest òf je moet je voerbeleid alsnog aanpassen.
Bij ons zijn de veulens nu bijna een half jaar en lopen & drinken allemaal nog bij hun moeders. De merries zien er nog steeds fantastisch uit, en de veulens ook.