eerst informeren over andalusische paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: eerst informeren over andalusische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:23

Niets mis met die paarden op die site, vooral niet met die schimmel in de allerduurste klasse Vingers aflikken , prijzen zijn overtrokken maar de prijzen worden nou eenmaal anders bepaald in Spanje; ook iid kleur, het behang, het uiterlijk, het complete plaatje.. daar betaal je voor en dan kan het zo maar zijn dat je vele malen meer betaald voor een Cruzado dan voor een PRE.

UREO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 20:36

Moggsy schreef:
Ik heb het gevoel dat die Ureo de boel heeft zitten uitlokken en nu in zijn vuistje lacht om de reacties.
Of Ureo heeft betrokkenheid bij die verkoopsite.
Overigens was het paard in de 'laagste' prijsklasse een schimmel.
Ik heb een schimmel, een echte Andalusier, met papieren, goed gereden, met een gouden karakter en hij ziet er nog goed uit ook.
Voor zijn aankoopbedrag heb ik geen KWPN-ner die spoort.
Ik heb mijn paard zelf opgehaald en laten castreren, gewoon omdat ik geen hengst wil hebben.
Inderdaad, men heeft in Spanje door dat deze paarden in Nederland een hype zijn geworden. En inderdaad zijn de Spaanse paardenliefhebbers niet gecharmeerd van dergelijke verkoopstallen.
Het is daar nog steeds mogelijk om voor weinig (normaal) geld een leuk paard te vinden, maar even zo goed verknipte paarden voor veel geld.
Dat zijn vaak die paarden die 'alles' kunnen, de mooie plaatjes.
Ik ken toevallig zo'n schitterende PRE hengst, men heeft daarvoor een prijs betaald waar je scheel van wordt. Het dier is zwaar gefrustreerd en staat de hele dag stukken uit zijn borst te bijten.
Maar hij kent alles, noem maar op, hij doet het. Ook van zo'n handesstal.
En het is zeker waar dat de meeste mensen die overgaan tot aanschaf van een Andalusier wel degelijk weten wat ze doen.

Je bent nog de slimmste. Ik zal me dan eindelijk even voorstellen . Ik ben half spaans en half nederlands en woon in duitsland. Ik heb zelf in duitsland de beste andalusiers en wou eens een kort marktonderzoek doen . Ik hoop niet dat ik de sites die ik verwezen heb op niet mijn nek krijg maar de wereld is hard en zo werkt ook de concurrentie. Ik zie dat nederland in tegenstelling tot duitsland een ander bestedingspatroon en dat was het enigste wat ik wou weten. Ik heb relatief ook geen nederlandse klanten. Goede tip van Majestic trouwens want die site kende ik nog niet, moeilijk te vinden. Ps. gezichten die vervaagd worden zijn niet duister maar deze jongens werken of hebben voor de spaanse rijschool gewerkt en mogen een bepaalde periode niet zwart bijwerken tijdens studie of stage. Ik heb zelf ook spaanse ruiters die hun opleiding volbracht hebben. je koopt bij mij geen goede andalusier voor een bepaald bedrag onder.... en ik zal mijn site geheim houden want mijn clienteel woont elders

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:46

Als jij in Duitsland de beste Andalusiers hebt ben ik wel benieuwd?? Fok je ook of handel je alleen??
Als je dit niet openbaar wilt doen kun je me evt een pb'tje sturen met een link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 07:51

Oke Ureo maar is nu wel duidelijk wat je boodschap is? Mensen moeten zich verdiepen en goed uitkijken, maar daar heb je wel informatie en vergelijkingsmateriaal voor.

Niet iedereen heeft behoefte aan een anda die alle kneepjes van de spaanse rijschool kennen. Steeds meer anda's doen mee met dressuurproeven op nederlandse bodem met nederlandse eisen, als een anda dan goed kan bewegen volgens dressuurmaatstaven verder een prettig karakter heeft zijn de meesten al tevreden en of daar dan zo een hoog prijskaartje aan moet hangen?

Worden ze voor shows en films gebruikt, dan liggen de eisen beduidend hoger en idd kan ik mij die prijzen en bijhehorende knopjes dan wel voorstellen.

Is het niet zo dat de spanjaarden hun eigen beste fokprodukten niet uitvoeren? Het is en blijft nog steeds een paard en alles boven slachtwaarde is emotionele waarde.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:47

PatriesjeMR2 schreef:
Als jij in Duitsland de beste Andalusiers hebt ben ik wel benieuwd?? Fok je ook of handel je alleen??
Als je dit niet openbaar wilt doen kun je me evt een pb'tje sturen met een link.

Ik ben ook wel benieuwd, doe mij ook maar een pb'tje dan

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:00

Oke Ureo, dan zitten we toch nog op dezelfde lijn.
Ik begrijp er nu iets meer van, maar vergeet niet dat op deze site's vaak vrij jonge mensen zitten met weinig ervaring.
Je lokt een onzinnige discussie uit en zaait twijfel onder een groot liefhebberspubliek.
Niet doen, gewoon jezelf zijn.
Ik zou het wel een goede zaak vinden als je met veel ervaring hier en daar wat tips wilt geven. Want geloof me, iedereen doet zijn best, maar het hebben van een Andalusier levert ook veel vragen en raadsels op.
Andere opvoeding, andere cultuur, andere taal, andere bouw, andere manier van gereden zijn.
Dat is allemaal minder eenvoudig dan de aanschaf van een dier.
Bedankt voor de uitleg.