Gewicht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: Gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:46

ik ben 85 kilo en ik rij op deze fjord. hij heeft geen last van mij, merk ik. hij is dan ook een grote maat fjord hoor (ong. 1.52 denk ik.) maar als je zo kijkt dan kan het makkelijk toch? die vikingen waren vroeger ook niet de lichtste en daar werden ze natuurlijk veel voor gebruikt.

Afbeelding

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:00

tja das ook wel weer zo... denk dat t vooral ook aan de bouw van de fjord en aan de ruiter licht..... *bij nader inzien*

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:25

Wel is het zo, dat een lichtere ruiter een betere bewegingsvrijheid geeft (tenzij de ruiter niet zo gemakkelijke 'meerijdt met het paard' natuurlijk).

Je Fjord heeft ook genoeg body zo te zien, bedenk wel, dat hij naast jouw dat extra aan body ook moet meenemen. Maar zo op de foto te zien heeft hij wel stevig beenwerk!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:20

Ik weeg zelf 65 kilo, en ik zou niemand op mijn fjord zetten zwaarder dan 80 kilo. Ik denk dat hij dat gewoon niet gewend is. Ik heb er ooit een aantal jaren geleden iemand op gehad van rond de 95 kilo, en daar hij hij echt moeite mee. Hij struikelde steeds, en was erg aan het zweten, en dat had op dat moment niks met zijn conditie te maken.