Suzanne F. schreef:Wat is er Ceas? Heb ik wat stoms gezegd?
kwartje valt bij mij ook niet helemaal, maar goed het is nog vroeg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Wat is er Ceas? Heb ik wat stoms gezegd?
terorita schreef:Suzanne F. schreef:Wat is er Ceas? Heb ik wat stoms gezegd?
kwartje valt bij mij ook niet helemaal, maar goed het is nog vroeg
terorita schreef:mag aannemen dat de paarden nog gekeurd worden door een VA
voor ze deelnemen aan de veiling.
dat is toch de normale gang van zaken rondom een veiling.
of hoeft dat niet op het moment dat ze een prokcertificaat hebben
Citaat:Selecties en keuringen paarden voor de veiling:
25. Alle paarden zijn voorafgaand aan de veiling veterinair onderzocht. Een afschrift van de veterinaire keuring evenals eventuele röntgenfoto's liggen vijf dagen voorafgaand aan de veiling ter inzage.
terorita schreef:o.k daar heb je gelijk in.
maar ook al zijn ze daarop gekeurd en goed bevonden,
is dat niet een garantie dat de merrie daadwerkelijk drachtig kan worden.
sarabande schreef:Wat een geneuzel, .
ceasario schreef:Het is geen geneuzel.
Zie Poetin verhaal geneuzel, veronderstellingen en nog eens veronderstellingen.
Als je een paard koopt om de capaciteiten en ook nog een merrie, is dan is het volgens mij heel gewoon dat je de info ontleedt die de verkoper geeft.
tenzij men naief is en uit gaat van de behaalde "resultaten".
Mijn vraag zou zijn waarom is ze niet drachtig (antwoord door je weergegeven).
Volgende vraag hoe loopt ze onder het zadel ?
sarabande schreef:[
Maar ja als je er vanuit gaat dat iedere merrie op 2 jarige leeftijd zadelmak en gedekt is is dat natuurlijk wel een wereld van gedachten verschil.
Ziolette schreef:Wat ik me nu af vroeg na het zien van de advertentie in de IDS, is of deze PROK-gekeurde merries ook PROK-GOEDgekeurd zijn? Ik ken er wel meer die PROK gekeurd zijn, maar nooit een PROK-predikaat zullen krijgen
.
Alanta schreef:
In de Hoefslag staat dat ze het PROK-predikaat hebben!! Das dan toch duidelijk?
Sorriso schreef:Nee, ze is 3...
Citaat:Iedere week helpt de wereldberoemde amazone Anky van Grunsven iemand bij de keus van een paard. De 23-jarige student diergeneeskunde Kim Ham is de eerste die met het dressuuridool drie voorgeselecteerde paarden gaat uitproberen. Om goed beslagen ten ijs te komen nodigt Anky wekelijks een expert uit die alles weet van het soort paard of pony waar naar gezocht wordt. Omdat Kim´s passie ligt bij de dressuursport is voormalig wereldkampioen jonge paarden Hans Peter Minderhoud de perfecte persoon om de dames bij te staan.
Kijk naar Horse and Co en leef met Kim mee. Wordt het de zesjarige Top Hit? Voelt ze zich het best op de vierjarige Voice of gaat haar voorkeur toch uit naar de pas driejarige Wannahave? En wat vinden Anky en Hans Peter van de paarden?
Suzanne F. schreef:Tjonge jonge, nee niet gedekt.
Dat kan toch gewoon, dat je een merrie eerst wat door wilt rijden? Dat zou mijn keuze voor Winoa ook zijn denk ik.
Als ik koper zou zijn zou ik wel iig dat rapport lezen wat ter inzage ligt en evt. vragen stellen.
Suzanne F. schreef:Ceas wees toch eens wat duidelijker jongen, kan uit jouw cryptische omschrijvingen nooit wat maken, wat bedoel je nou?
Suzanne F. schreef:Tis meer een programma van boer zoekt vrouw, penny zoekt paard.
Citaat:De 23-jarige student diergeneeskunde Kim Ham is de eerste die met het dressuuridool drie voorgeselecteerde paarden gaat uitproberen
Suzanne F. schreef:(en nu kom jij aan met je verhaaltje dat dat de schuld is van de fokkers omdat die geen geschikte paarden fokken voor de doorsnee ruiter met al het Jazz, Krack, Ferro, Amor bloed erin..... toch??)