Biancaa schreef:Ik heb haar 8 weken lang "weggebracht" naar een trainingsstal, daar is ze ook verder ingereden, ik heb daar ook proefgereden en daar ging het goed. Maar zo gauw Lizzy ergens anders is, of iets anders op haar rug voelt, dat soort dingen, dan valt ze weer terug in haar oude gedrag. Blijkbaar werkt mijn methode van rijden niet, mijn methode qua omgang wel.
Fijn dat je manier van omgaan met haar wel z'n vruchten heeft afgeworpen,
maar dat "8 weken naar een trainingsstal brengen" is precies wat ik niet bedoel met geduld hebben en stap voor stap gaan.
Je kunt van een probleem paard niet in 8 weken tijd een super braaf paard maken, sterker nog, ook bij een "normaal" paard lukt dat niet in 8 weken, ze moeten dan altijd nog veel leren.
Met hulp bedoel ik dat wanneer het niet lukt je alle tijd neemt om met begeleiding (b.v.rijles of begeleiding in grondwerk o.i.d.) het vertrouwen van zo'n paardje te winnen tot het wel gaat en dat kan jaren duren, zoiets kan echt niet in 8 weken, misschien gaat dat even goed, maar later gaat dat dan toch weer mis, zeker met een probleem paard, zoals wel blijkt.
Geduld is geen vastgestelde periode van 8 weken, maar gewoon de tijd die zoiets nodig heeft, langzaam aan...
Mensen hebben vaak geen geduld...