Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirel schreef:Mijn shet is ook 1,5.
In het begin heb ik iemand achter haar laten lopen(drijvende werking) en zo liep ze al snel makkelijk mee.
Nu gaat ze af en toe een klein rondje mee als hand paard en verder loopt ze gewoon in de wei.
Doordat alle paarden s'nachts op stal staan worden 2x per dag haar hoeven uitgekrabt en is ze makkelijk in de hand.
Meer hoeft ze voor mij niet te doen.

Dan gooi ik hem er gewoon af en toe bij, want als ik die bal constant daar laat liggen beland hij waarschijnlijk in de sloot 

Jalenka_Kiya schreef:@Ronnie26: Als je echt denkt dat pony's in hun stalletjes staan te bedenken hoe ze de baas nu weer eens zullen gaan irriteren of express dingen (niet) doen om te etteren dan snap je vrij weinig vande belevingswereld van een paard en helemaal van een hele jonge.
) zijn eigenwijs.. en willen meestal
) tussen wat autobanden door.. gewoon zeg maar een babyparcourtje, lekker laten snuffelen en uitproberen. Misschien een "hindernis" per keer, dan zet je er geen druk achter. Zo kan hij kennis maken met "vreemde" dingen en wordt jullie vertrouwensband versterkt.
wat wij doen is eingelijk ook niet veel. Ze staan met nog een haflinger in de wei. Ze worden af en toe een keer gepoetst en minimaal 1 keer in de week de hoefjes uit gekrabt.
, ja ik heb het mischien
Hij is pas 1,5 jaar oud. 
?

Zwartwitje schreef:SpringenHij is pas 1,5 jaar oud.
Anoniem schreef:Zwartwitje schreef:SpringenHij is pas 1,5 jaar oud.
jah wrrm niet ik doe dat ook hoor
niet doen, je pony is op 1,5 jarige leeftijd nog lang niet uitgegroeid... zowel lichamelijk als geestelijk niet. Op lichamelijk gebied moeten zijn botten, pezen en spieren nog volgroeien en is (regelmatig) springen echt schadelijk. Paarden zijn pas op hun 5e/6e volgroeid! Ook geestelijk is hij er nog lang niet aan toe.