Hoe oud kan een KWPN-er worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dieneke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:58

Mijn merrie is nu 21 jaar oud.
Op het moment is ze genezende van een hoefzweer dus rijden zit er nu even niet in.
Ze ziet er nog gezond en vol uit, heeft genoeg spiermassa en nog mooie appeltjes op haar huid.
Als ik haar wilskracht en mooie karakter, zie denk ik dat ze een mooie leeftijd gaat bereiken.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:08

Mijn ruin is niet volledig kwpn, hij is ingeschreven als BWP, maar er komen verschillende WPN in zijn stamboek voor, hij is geboren op 24 mei 1988, hij glanst me tegenmoet, hij is ook nog vol, maar toch is hij oud geworden in zijn beweging, en krijgt hij last van kwaaltjes, kan niet goed tegen stof, zelfs in het bos als het droog is, schud hij meer met zijn hoofd, buiten het bos dan weer niet.

De laatste tijd zie ik hem meer en meer draven dat was er zelfs niet meer bij de afgelopen maanden. Hij is onlangs behandeld door de osteo die me vertelde dat ik hem absoluut niet mocht stilzetten, hij had nog nergens verbening in zijn werwels, ze zei wel dat het anders voelt dan een jong paard, maar dat ze al zijn wervels nog te behandelen waren.

Ik zie dit paard ontzettend graag en hoop uit het diepst van mijn hart dat hij nog op een fijne manier ouder mag worden.

AnneJa

Re: Hoe oud kan een KWPN-er worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:21

Ik heb sinds 5 weekjes een kwpn-ruin van 19 jaar oud, maar helaas is hij wel licht dampig. Verder nog heel gezond!