welk zadel voor endurance op brede fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Re: welk zadel voor endurance op brede fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:38

Volg dit ook met interesse.
Tja deze 3 zadels zijn de opties die je hebt dnek ikmet zo'n brede. Ikheb zelf ook een barefoot, maar de drukverdeling blijft maar in mijn hoofd spoken met tijden. Ook zoekende dus voor een zadel erbij.Korte ritten en dressuur is geen probleem hiermee . Ik kan binnenkort de thorowgood lenen van iemand, dressuur ivm meer schoudervrijheid. wintec wil ik ook nog proberen. Zal wel wennen zijn want de Barefoot zit erg zacht en je voelt elke beweging, maar het zit erg breed (heb wel extra inlages gemaakt en aangepast). Heb veel interesse in de Massimo, maar die ligt iets boven mijn budget nu als 2e zadel. Zag op internet dat in belgie de Massimo dressuur en vzh voor 850 euro weggaan. Scheelt toch wel.

Kreeg wel direct antwoord van Blue Balance.

Succes
Groetjes Con

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:12

ik zit te twijfelen of ik een dressuur wintec met cair zal kopen voor mijn fjord... ik heb nu een startrekk (die was nog van mijn haf) maar ik ben het ook niet helemaal eens met de ruggegraat vrijheid. maar een wintec met cair lijkt me wel wat omdat cair toch aanpast aan de vorm van de rug

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:19

ik heb nu een wintec met cair op proef, en ligt super! ik denk dat dit m wel word. ik weet niet precies welk model het is, maar deze uitvoering is speciaal voor zeer brede paarden (tanks) met weinig/geen schoft. er moet alleen een smallere boom in want die er nu in zit ligt wel goed totdat ik erop ga zitten.. Bloos hij is dus nog iets te wijd. dit is trouwens wel veelzijdigheid richting dressuur.. dus lekker veel schoudervrijheid voor Ro. en dat vind ik wel heel belangrijk, net als het brede kussenkanaal, en de brede kussuns zelf. Ik heb er al een buitenritje meegemaakt en hij schuift ook bijna helemaal niet Haha! (iets hou je toch altijd wel, vetlaag he... Knipoog )mijn eigen moet ik contstant rechttrappen.. is ook niet echt prettig. Knipoog
jullie horen het wel weer als ik meer weet.
Groetjes!! *LOL*

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:33

Dat heet een Wintec Wide Troela Knipoog

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:09

Die Wintec....heet dat gewoon een wintec wide? En dat cair is dan met extra lucht en vering toch? Heb namelijk zelf ook een tank en ben naarstig op zoek! Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:31

even abbo, ik wil deze ook even volgen

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:30

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 17:17

thanx wen! das m wel hoor!

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:48

Nou, ik kan zaterdag op proef een wintec 500 meekrijgen met een witte boom erin....ik hoop dat die past en anders weet ik in ieder geval dat het de wintec wide moet worden....op hoop van zegen!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 17:01

heb net gister t zadel weggebracht, de boom word nu aangepast op roëla.
zaterdag komt ie weer passen en dan....
issie mij!!!!!!
nou hoop ik wel dat t allemaal lukt....

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:16

hoi,
ik ga morgen ook zo een zadel bestellen. ik heb een extreem brede en hoge haflinger nu 1m55 en ze is 5 jaar dus het kan nog een klein beetje veranderen. nu heb ik een gewone wintec geprobeert met een witte boom erin, maar deze is nog te smal. nu las ik dat je in de wintec wide nog een grotere boom kan steken dan een witte. ff een foto van mijn haflinger.
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 030121.jpg
ik heb een tijdje geleden met een wintec op mijn grijsje gereden en het beviel me enorm goed, dus met de tijd zal er een tweede wintec bijkomen.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:32

ik heb de wintec wide daarjuist bestelt. ze leveren het zadel met de 3 bomen bij. ik zal je laten weten hie hij bevalt en ik zal hem een keertje op mijn kogelronde fjord leggen, op haar heb ik voor het moment een barefoot. heerlijk zadel op buitenrit, maar als ik dressuur rijd heb ik liever een boomzadel, dus ik ga de wintec op de fjord ook een keertje testen.