Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kalicha schreef:Het lijkt wel een beetje op een drachtig buikje, omdat ze achterin zo'n punt heeft, maar een scan kun je na 18 dagen dracht al maken, dus nu kan het ook gewoon nog... Heb je niks gemerkt aan haar gedrag dan, naar jou of naar andere paarden.. meestal veranderd dat ook als ze drachtig zijn...
En cassidy, mijn merrie had met 3 maanden dracht al de punt in de flanken liggen, dus dat kan wel dergelijk...
unamie schreef:de kans is groot dat ze drachtig is, als ze bij 2 jarige hengsten heeft gelopen
alleen kun je dat nu nog niet zien![]()
mijn merrie is ook bijna 5 maanden drachtig en superslank![]()
laat de merrie gewoon opvoelen en je weet het![]()
hier blijven speculeren heeft nl weinig zin...
ik vind de merrie trouwens wel baggervet dus pas op voor hoefbevangenheid!
CoriienRN schreef:ik denk dat het verschilt per merrie.. denk ik.. want ik ken deze merrie.. en is normaal ranker in der lendenen.. dus jah.. enige wat helpt is dan toch de DA
Li_lee_yang schreef:bij ons betaal je rond de 80 euro voor zo'n scan..
en met 4 maanden kunnen ze het al scannen hoor.
vriendin van mij wilde laatst een foto van de scan van hoor veulen maar dat kon al niet meer omdat het veulen te groot was( dan kreeg je maar een klein stukje op de foto.) haar pony is ongeveer 5 maanden drachtig
hop schreef:Heb je een hengst in de buurt? Dan kan je kijken of ze nog hengstig wordt of dat ze af blijft slaan. Gewoon om de dag even schouwen, dat geeft een redelijk betrouwbare indicatie.
Moet je wel snel mee beginnen trouwens, in de winterperiode vertonen merries meestal geen hengstigheid en dan weet je dus nog niks.
Scannen of opvoelen is volgens mij de enige manier om echt zekerheid te krijgen.
Een dracht is trouwens met 4 maanden over het algemeen nog niet zichtbaar, dus die dikke buik kan net zo goed van het gras komen.
alleen ik weet zo niet of dat wel wil deze tijd van het jaar..? wiifke schreef:Je zou idd je pony bij misschien een grotere hengst knnen zetten en dan kijken of ze willig is, als ze dat wel is is er een grote kans dat ze niet drachtig is..alleen ik weet zo niet of dat wel wil deze tijd van het jaar..?
Texas1 schreef:zal je even uit de droom helpen....als een merrie drachtig is kan ze alsnog hengstig zijn!!! wij hebben er 1 die dat altijd is! dus dat geeft geen zekerheid..
En dan nog al zou ze drachtig zijn is dit wel een hele grote buik dus zou ze verder moeten weten, ik denk eerder of ze verder is of ze heeft gewoon een te dikke buik!
Succes ermee! ga je der laten scannen?
ijsklontje schreef:okay spannend snel iets laten horen als je iets weet

KimH schreef:Ik ben ook wel benieuwd geworden!
Ik hoor het graag