Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Excuseme schreef:Kan hier een slotje op?
jeske333 schreef:Ik ken nog wel enkele hengsten hun slechtere genen doorgeven, met name met het rijden..
Concorde
Animo
Amor
Le Mexico
Ketaki schreef:opzij springen is niet als lastig te beschouwen lijkt me.
eerder als een paard gaat staken idd
jeske333 schreef:Ik ken nog wel enkele hengsten hun slechtere genen doorgeven, met name met het rijden..
Concorde
Animo
Amor
Le Mexico
kimberley12 schreef:Elcaro, omdat de nakomelingen niet fijn zijn op stal, onder het zadel hebben ze streken, het zijn gewoon geen fijne paarden in de omgang.
Desiree schreef:kimberley12 schreef:Elcaro, omdat de nakomelingen niet fijn zijn op stal, onder het zadel hebben ze streken, het zijn gewoon geen fijne paarden in de omgang.
Elcaro komt uit een Dorutomoeder. En Doruto's zijn al neit de gemakkelijksten. MAar Elcaro is ook nog een zoon van Amor.... dus wat wil je...
Ketaki schreef:en houston schijnt ook geen makkelijke te hebben.
brutus11 schreef:Notaris stond bekend als zeer dominant en moeiljk in de mond. Dat stond ook ooit beschreven in een heel mooi artikel in de IDS in de reeks "stempelhengsten" waarin ook Notaris aan de beurt kwam. MAar toch heeft hij supergoede sportpaarden geleverd. Ik ehb zelf ooit een Notaris x Doruto gehad. Inderdaad geen gemakkelijk paard, maar ook niet dominant naar de ruiter toe. WEl in de bak naar andere paarden. En hij had veel macht, sterke achterhand, sterk achterbeen.Notaris is ook een zeer lastige hengst,heb een stagiere gesproken en daar was niks tegen verteld en toen ze bij hem de stal in ging sloeg ie met zijn voorbenen en had ze een gebroken sleutelbeen.Zelf heb ik een paard gehad waarvan Notaris de vaders vader van was en die was ook moeilijk als je m aan t werk zette,als tie echt niet wilde en je dwong hem dat hij toch gewoon moest gehoorzamen dan gromde ie als een brombeer en kon hij zo bokken dat hij erbij kreunde van het krachtzetten,maar in de omgang op stal was het dan weer een knuffelbeer en kon je er bij wijze van gewoon onderdoor kruipen??!
Desiree schreef:Ja Kimberley maar ik vind het karakter WEL het belangrijkste van allemaal.
Desiree schreef:Ik heb ooit een Balzflugmerrie gehad. Balzflug zou ook lastpakken geven. MAar deze merrie was echt geweldig!
Ook Pion (v. Abgar) staat bekend als dat hij hete en moeilijke paarden vererft. MAar ik ken een pionmerrie, Z niveau opgeleid en dat is een schat van een dier. Kun je in je eentje mee naar buiten.
kimberley12 schreef:Elcaro, omdat de nakomelingen niet fijn zijn op stal, onder het zadel hebben ze streken, het zijn gewoon geen fijne paarden in de omgang.