Welthit ll, wat voor veulens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Welthit ll, wat voor veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:00

dat is waar.
ja zijn ook veel van 15 a 25 duizend euro.

maar het is gewoon stom dat ze denken dat een goed paard zoveel geld kost

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:28

neey dat denken ze niet, dat is gewoon zo, voor een goed paard ben je gewoon snel veel geld kwijt, en er zijn natuurlijk uitzonderingen en een goed paard hoeft niet altijd duur te zijn, maar vaak wel!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:31

Maar dat ze duur zijn hoeft niet automatisch te betekenen dat ze ook goed zijn Haha! Haha! En die fout maken een HELEBOEL mensen. (dat blijkt maar weer uit die 2 welt hit's die >€25.000 kosten) Haha! Haha! Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:35

1 ervan komt van jordan stables.
maar dat zijn zobijzo heel dure paarden

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:39

ja, die staat er al een hele tijd op, leuk beest.

(voor mijn welt hit check de link in mijn onderschrift.. Knipoog )

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:52

Plaatjes om te zien, echt waar.... Mooie smoeltjes, mooie ronde halzen. Echt knappe paarden. Maar als ze gaan lopen vind ik zelf dat ze vaak afbreken achter het zadel, dat het achterbeen niet met de massa meekomt en dat het voorbeen vaak wat vlak en stekerig is. Degene die ik heb gezien konden eigenlijk allemaal goed galoperen, en ik denk ook dat het betere dressuurpaarden zijn, maar wat ik merkte is dat je in dat stukje afbreken heel veel werk zit en dat het soms best moeilijk is om dat te bewerken. Ook viel me op dat het vaak hele rillerige paarden zijn, maar wel op de goede manier. Ik ben niet bepaald anti-Welt Hit, maar denk wel dat je er de merrie voor moet hebben. Maar als je zelf kijkt naar Welt Hit dan is hij zelf ook een beetje zo. Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:53

heeft iemand dan een plaatje van welt hit zelf??

trouwens ik zie 2 erbij staan maar zijn er dan ook 2 welt hitten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:54

jaa dat wel (hoewel dat afbreken voor die van mij niet opgaat..) en de galop is inderdaad beter als de draf..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:08

Ketaki schreef:
heeft iemand dan een plaatje van welt hit zelf??

trouwens ik zie 2 erbij staan maar zijn er dan ook 2 welt hitten

heeft iemand dan een plaatje van welt hit Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:11

www.arnd.nl klik op beeld zoeken en tik Welt Hit II in. klaar is klara.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:14

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:41

ja gezien.

erg mooie hengst om zo te zien

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:44

zéker..!! vond hem toch op de hengstenshow van de havikerwaard de beste van de bups.. hoewel willem jan piggen ze wel stuk voor stuk iets of wat onregelmatig heeft.. maargoed.. ik ben dan misschien ook niet helemaal meer objectief Tong uitsteken

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:08

DresslOver schreef:
zéker..!! vond hem toch op de hengstenshow van de havikerwaard de beste van de bups.. hoewel willem jan piggen ze wel stuk voor stuk iets of wat onregelmatig heeft.. maargoed.. ik ben dan misschien ook niet helemaal meer objectief Tong uitsteken

Op de hengstenshow van Jos Houwen vorig jaar viel hij me eerlijk gezegd wat tegen. Hij imponeerd wel door zijn voorkomen, maar ze hoefden na die tijd de baan niet meer te slepen...
Ik heb hem wel eens veel beter en vooral ook actiever zien lopen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:12

Hij is inderdaad heel imponerend, ik weet niet hoe dat voor de andere nakomelingen hier geld, maar mijn merrie heeft dat ook, de eerste keer dat ik haar zag dacht ik eigenlijk ( en zo ook mijn instructrice en ouders) dat het een hengst was. Flinke nek erop, ze maakte zich groot, staart omhoog, keek heeeeel erg wakker rond en stappen bestond niet. Knipoog maar welt hit is gewoon een mooie hengst, en.. traag achterbeen of niet, hij heeft zichzelf wel bewezen in de sport en er zijn toch veel welt hit's die het ook héél leuk doen in de sport. dus wat dat betreft zit het wel goed. maar hij is inderdaad wel wat trager achter.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:30

Allemaal bedankt voor de reacties! Ben nu weer even op bokt, heb heel weinig tijd! Maar zo te zien gaat het wel goed komen. Ben idd wel benieuwd wat eruit komt, Magic Ronaldo en Roemer zijn beide dressuur en met Welthit ll erbij moet het al helemaal een dressuurtopper worden Haha!
Voor dat karakter ben ik niet zo bang, met een zekere dicipline moet het wel goedkomen denk ik en zowiezo behandel ik al mn paarden met respect! Ik ga zo even een foto van de merrie zoeken, die zet ik er zo voor jullie op!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:37

Ik heb ook een Welt hit merrie. Is nu 8 jaar. Die kenmerken wat in dit topic wordt genoemd is zeer herkenbaar.. Die van mij is echt een dominante 'trut' af en toe, heel apart. Misschien ligt het ook aan de opvoeding wat hij heeft gehad, Niet dus!!! Hij is van zijn 3e jaar (eerst heb ik haar zadelmak gemaakt, wat trouwens zeer makkelijk ging) tot zijn 7e jaar gereden voor een ander vrouwtje die eigenlijk al die tijd bang voor Remember (zo heet ze) is geweest. Wou ze nooit toegeven, maar toch is dat zo. Gelukkig heeft ze zelf ingezien dat het niet meer ging. Ik had vanaf mei dit jaar geen paard meer. Ben dus op Remember gaan rijden.. Laat ik nou een cross en spring liefhebber zijn, en of je het gelooft op niet. Springen da kan die.. 1.10-1.20 m is een eitje voor haar. Zal zo even een paar foto's opzoeken. Nu ik veel op vreemd terrein komt, wordt ze echt een stuk makkelijker in de omgang. Ze is een echte binnenvetter.. Als je boos op haar wordt, kun je haar beter op stal zetten. Ze is dan echt helemaal gepikeerd. In het begin had ik echt moeite om het vertrouwen te winnen. Nu ik dat heb, is het echt een schat hoor. Alleen stil staan aan de hand vind ze erg moeilijk. Is af en toe erg lastig.

Hier een foto van haar tijdens de cross:
Afbeelding
(hopelijk doet ie het)

Hier enkele springfoto's van haar:
Deze is een beetje wazig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had een hele mooie foto van haar toen we van een afsprong afgingen alleen lukt het niet om die hier te plaatsen. jammer!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:53

echt een typische welt hit dit! mooi beestje! en dat gepikeerde is heeel herkenbaar ja! die van mij heeft dat ook, nu ook weer; ze heeft echt een gruwelijke hekel aan dekens, nu heb ik sinds gister weer de dekens op gedaan, en nu was ze gister echt pissed Knipoog ze was echt beledigt en wilde ook echt even helemaal niks met me te maken hebben Knipoog maar daarna is het weer goed en dan zijn we weer vriendjes Tong uitsteken die van mij is ook een springwonder!! Tong uitsteken nee, das een geintje, heb een tijdje geleden voor het eerst een hindernisje op gezet, eerst een paar balkjes gedraaft (doodeng die dingen, daarna suuuper leuk Knipoog STIEKUM, want dat geven we vooral niet toe aan menslief ) daarna een heeeele hoge hindernis van maarliefst 10 hele centimeters! Tong uitsteken naja, dat was ook wel even eng maar dat vond ze wel hartstikke leuk, ze had er echt lol in, maar hoger zijn we niet gegaan, want ik had van te voren al les gehad, dus was maar even om te proberen en om het af te sluiten.

@anydale ik ben benieuwd naar de foto's en je houd ons wel op de hoogte he, zodra het veulen er is willen we wel wat horen natuurlijk!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:55

Ik heb een Welt Hit II x Ronaldo jaarling. Echt een lief dier tot nu toe. Zit wel genoeg pit in. Haar moeder een Welt Hitt IIx Architect is geen leuk dier. Heel eenkenning, dominant en onbetrouwbaar in de omgang. Met rijden is ze wel braaf maar in de omgang is het absoluut geen leuk dier. En je kunt er ook gerust mee uitkijken. Dat mijn jaarling zo lief is komt echt van Ronaldo dus tjah aangezien je dan een veulen hebt bijna hetzelfde als mijn jaarling hoop ik ook dat ze lief is!
Ik moet wel zeggen dat ik meer Welt Hitjes ken met een minder prettig/makkelijk karakter.

Ow ja de Welt Hit II merrie kan niet springen terwijl haar moeder dat wel kon. Echt ze breekt de benen nog net niet over een kruisje! Tong uitsteken Bovendien als ze beslist dat ze iets niet wil dan valt het niet mee om haar daarna toe te krijgen.
Wat ik zo lees over Welt HIt kan ik me wel in vinden. Alleen heeft deze merrie een vrij naar karakter maar dat ligt niet aan de opvoeding.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:46

Stephanie100 schreef:
Alleen heeft deze merrie een vrij naar karakter maar dat ligt niet aan de opvoeding.

Lips are sealed

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:40

Ja lekker makkelijk om zo te reageren. Typisch iets voor hier. Ik zeg dat er speciaal bij omdat anders misschien gedacht wordt dat het aan de opvoeding ligt. De mensen die haar kennen kunnen er vanalles mee doen.
Maar een vreemde kan haar niet een aaien. Laat staan uit de wei halen. Dit vind ik niet getuigen van een leuk karakter.
Beetje jammer dat ja alleen reageert met :X maar misschien is het nu wat duidelijker.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:33

naja, zoals al eerder is gezegt, de welt hit's zijn niet de makkelijkste in de omgang, de karakters.. tja daar moet je mee om kunnen gaan.. uiteindelijk zijn het toch wel vaak de paarden die voor je gaan.. en ze hebben wel de juiste instelling om het uiteindelijk te maken, en niet iedereen kan er mee omgaan.. maar ik hou wel van die karakters Knipoog uiteindelijk zijn het wel de minder makkelijke/moeilijke karakters die het ver schoppen in de sport (vaak, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:31

DresslOver schreef:
naja, zoals al eerder is gezegt, de welt hit's zijn niet de makkelijkste in de omgang, de karakters.. tja daar moet je mee om kunnen gaan.. uiteindelijk zijn het toch wel vaak de paarden die voor je gaan.. en ze hebben wel de juiste instelling om het uiteindelijk te maken, en niet iedereen kan er mee omgaan.. maar ik hou wel van die karakters Knipoog uiteindelijk zijn het wel de minder makkelijke/moeilijke karakters die het ver schoppen in de sport (vaak, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Een topruiter heeft er ook liever een met een topkarakter. Als die er niet bij zit neemt ie hem voor lief en probeert er zo goed mogelijk mee te werken. Maar een eerste keus is het niet.
Ik vind het karakter van de gemiddelde Welt Hit beroerd. En dat komt echt niet omdat ze allemaal bij van die draken van moeders lopen want da's gewoon niet waar. Ze zijn heel kwalijknemend en je moet altijd uitkijken met ze. Zeer zeker geen paard voor een amateurtje vind ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:30

DresslOver schreef:
uiteindelijk zijn het wel de minder makkelijke/moeilijke karakters die het ver schoppen in de sport (vaak, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Ik geloof dat jij het e.e.a. door elkaar haalt of niet precies goed weet wat er met 'moeilijk' wordt bedoeld.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:26

Even een snel vraagje tussendoor, wat is het dekgeld van deze hengst?

Ik weet niet of ik er wel aan zou moeten beginnen als ik het zo lees, dat hij een sterk karakter doorfokt Bloos Daar heeft mijn Kennedy merrie al te veel van, maar ik ben toch nieuwsgierig Haha!