[TI] Chamee teruggevonden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Chamee teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:02

Quinzy schreef:
Jhaa ! Das natuurlijk t makkelijkste he oogjes hard dichtknijpen en doorlopen.

Ik heb zelf zo'n gevalletje onder mijn hoede. Op mij is dit dus niet van toepassing Knipoog
Ik heb dit echter zelf opgelost.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:19

Dan weet je zeker ook wat ik bedoel. Natuulijk is het een druppel op een hete plaat maar elke drupel teld. Zeker als het dier van jou (TS) geweest is.

Overgens ik krijg net een mail terug lees maar

het dier is volledig gezond, dit is de prijs die ik erbij moest zetten. grtz je kan best even bellen naar het nr dat in de adv staat.
Dit kan dus echt niet vind ik.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:25

Hallo allemaal,

inderdaad wel een paar harde reacties. Vreemd dat je zoveel moet uitleggen als het gaat om een dier te redden. De donaties waren in eerste instantie niet mijn idee, maar werd door verschillende mede-bokkers aangeboden (zie vorig topic).
Om een paar vragen te beantwoorden:
- ja, ik kan de verantwoordelijkheid aan voor een zesde paard
- de reden dat ik haar nu alsnog wil kopen, is om haar uit het circuit weg te halen.
- de opmerking "MOET ze nog een jaar persé op de weide staan", slaat nergens op. Het gaat over de kwaliteit van leven. Als ná medisch onderzoek blijkt dat ze beter kan worden ingeslapen, gebeurt dat ook. Maar dan komt ze in ieder geval niet verder in de handel terecht, wat zowel voor haar als voor onwetende koper funest kan zijn.

Vergeet alles mbt de donaties maar, want de reacties die dit uitlokt, ben ik liever kwijt dan rijk. Het was maar voortborduren op iets wat andere mensen in het vorige topic zelf hebben aangeboden.

Quinzy, je hebt gelijk, nu wijzen naar een oude eigenaresse helpt het beestje niet.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:32

Ik vind het echt vervelend dat je nu allemaal van dit soort reacties krijgt. Het lijkt wel de nieuwe hype te zijn op bokt... maar goed dat is een heel ander verhaal.

Ik kan helaas financieel niet helpen. Een paardje erbij is voor mij helaas ook geen optie, maar zomerweidegang kan ik wel gratis aanbieden. Helaas komt de winter er nu net aan, dus of je daarmee geholpen bent weet ik niet.

Anders kan misschien Leonoor helpen, die heeft een stichting voor dit soort paarden volgens mij.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:35

Hoi Nuage, die stichting bestaat (geloof ik) niet meer. Ik heb zelf twee paarden van die stichting overgenomen. Ja, ik vind de reacties eerlijk gezegd ook niet zo leuk. Aan de andere kant, misschien waren de donaties ook niet zo'n goed idee. Ik ga in ieder geval proberen om haar hier te krijgen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:41

Als ik financieel kon, zou ik je zeker ook willen helpen. Maar ik heb ook zelf sinds april een zwaar verwaaloosd paard gekocht en die kosten lopen hoog op. En mijn weien zijn nu ook vol.
Persoonlijk vind ik de reacties ook erg.
Maarja op bokt is het wel te verstaan. het is hier zo groot geworden dat is de reden volgens mij.
ik heb je ook een pb gstuurd

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:44

Goede daad om Chamee alsnog te redden.

Wat betreft die donaties: laat diegene die wat willen doneren contact opnemen met TS. Dan kan dit privé afgehandeld worden. Helaas hebben wij ook net een dure augustus en septembermaand gehad en gaan mijn eigen 3 paardjes voor een ander Vriendjes zijn?

Van april t/m (half) oktober beschikken wij over zo'n 4 ha (pacht)weiland waarvan 1 ha eventueel ook 's winters te gebruiken is maar dan wel zonder schuilstal (wel veel bomen als schuilmogelijkheid). Dus hier is er op zich ook plek voor Chamee.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:54

Hallo allemaal,

iedereen die ook naar de handelaar heeft gebeld/wil bellen: even niet doen. Ik heb waarschijnlijk prijsovereenstemming bereikt met de handelaar.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:00

Ik vindt het heel lief van je... Ik zou het ook proberen als ik hetzelfde zag bij een paard waar ik een band mee had.

wbt de donaties, is heel lief hoor dat andere je het aanbieden, maar de keerzijde er van is dat je afhankelijk wordt van de donateurs. Als ze stoppen, dan zit jij ineens met een gat. Probeer het zelf te doen.

Ik hoop voor het dier dat het lukt, en ik hoop dat je kan zorgen dat ze nog even de medische aandacht krijgt en wellicht een rustig levendje voor zo lang het nog reeel is.

veel succes !!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:26

chevax schreef:
Hoi Nuage, die stichting bestaat (geloof ik) niet meer. Ik heb zelf twee paarden van die stichting overgenomen. Ja, ik vind de reacties eerlijk gezegd ook niet zo leuk. Aan de andere kant, misschien waren de donaties ook niet zo'n goed idee. Ik ga in ieder geval proberen om haar hier te krijgen.

Even voor de duidelijkheid, we bestaan nog wel, alleen zijn we momenteel inactief. We zijn druk bezig met een reorganisatie (zie de pb die ik je gestuurd heb), maar we nemen geen paarden meer aan. De redenen daarvoor komen in de toekomst op onze website te staan.

Financieële hulp kan ik je niet aanbieden, voor de rest wel eea, dat heb ik in een pb gestuurd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:31

Goed nieuws: ik heb de handelaar in kwestie gebeld, alles uitgelegd en ik heb haar gekocht voor het bedrag dat hij heeft betaald. Zaterdag komt ze naar ons! Leonoor, alle hulp is uiteraard welkom! Ik stuur je vandaag nog een pb, in ieder geval al bedankt.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:39

Super zeg, nu hopen dat je haar nog een goede tijd kan geven.......Ik vind het echt super wat je hebt gedaan!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:18

Goed hoor dat je je niets aantrekt van alle reacties! Als iedereen denkt ach er zijn er zoveel gebeurt er nooit iets! Elk dier dat jij tegenkomt hoort een beetje bij jouw verantwoordelijkheid vind ik, zeker als je er iets aan KUNT doen! DUs geweldig dat jij voor haar gaat zorgen, ben erg benieuwd hoe ze er medisch gezien voor staat! Succes ermee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:23

chevax schreef:
Goed nieuws: ik heb de handelaar in kwestie gebeld, alles uitgelegd en ik heb haar gekocht voor het bedrag dat hij heeft betaald. Zaterdag komt ze naar ons! Leonoor, alle hulp is uiteraard welkom! Ik stuur je vandaag nog een pb, in ieder geval al bedankt.

ok, dan snap ik nu ook waarom de advertentie is verwijderd...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:26

Geweldig dat je haar alsnog hebt kunnen kopen en dat je niet gestopt bent met zoeken! Petje af! OK dan!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:27

Wat super dat je haar hebt kunnen kopen.
ik heb je vorige topic ook gevold en was erg benieuwd hoe het af zo gaan lopen, maar dit verhaal heeft dus een happy end! Ik ben benieuwd naar foto's als ze bij je staat en natuurlijk van het medische onderzoek de uitslag

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:01

Dat is gewoon super !!
ik ben heel blij dat dit zo afloopt. ik hoop dat je haar nog een mooie tijd kan geven.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:26

Helemaal top! Super goede daad van je, ik wens jullie veel geluk toe

jank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:54

Met stijgende verbazing, woede en plaatsvervangende schaamte een aantal reactie's gelezen met betrekking tot Chamee.
Veel van de respondenten hebben kennelijk niet de moeite genomen om kennis te nemen van wat er vooraf ging.
Wat betreft donatie's: dit is NIET door Chevax geopperd maar werd door anderen aangedragen als een mogelijkheid.
Logisch dat je, wil je werkelijk wat voor zo'n paardje betekenen, dat je een dergelijk voorstel in je plannen meeneemt.
Dus critici: NIET ZO SNEL OORDELEN.
Tevens heb ik mij uitermate geergerd aan opmerkingen als: "je wilde dat paard toch eerst zelf kopen bla bla bla ....".
Inderdaad tot uitkwam hoe de vork in steel zat, zoals hiervoor reeds verteld. (Lezen "geachte" critici) en hoe het balletje is gaan rollen .
Voor een paar criticasters het volgende: het is te hopen dat uw arts nooit tegen u zal zeggen: "U bent ernstig ziek en met medicijnen zouden we u nog enige jaren kunnen laten genieten, maar ja beter worden doet u niet dus zullen we daar maar vanaf zien. Laten we wel wezen: als u niet meer presteert telt u niet meer mee."

Dit doet me denken aan een oud gezegde: ZOLANG DE EZEL (PAARD) ZAKKEN DRAAGT HEEFT DE MULDER HEM LIEF.
De TV spot `Bescherm de dieren tegen het beest`bevat veel waarheid.

Maar gelukkig zijn er veel uiterst positieve reactie's die Chevax zeer zeker zullen steunen bij het uitvoeren van haar plannen.
Ook de aangeboden hulp is hartverwarmend.

Voor Chevax CHAPEAU en voor Chamee TOI TOI.
Laatst bijgewerkt door jank op 18-09-06 15:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:57

Moderatoropmerking:
even rustig aan. Schreeuwen (hoofdletters) zijn nergens voor nodig, en de kritische kanttekeningen zijn tot op heden keurig geformuleerd.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:00

Hartstikke gefeliciteerd dat je Chamee hebt kunnen kopen. Gelukkig was zij uiteindelijk toch bij een handelaar terecht gekomen met hart voor het dier ipv zijn eigen portemonnee.

Veel sterkte voor jou en Chamee toegewenst. Hopelijk kan ze nog een tijd van haar 'oude' dag in rust genieten.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:17

Gelukkig dat ze toch nog "gered"wordt.
hopen dat chamee nog lang kan genieten van dr leven..

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:10

Geweldig dat je haar hebt gevonden en dat jullie tot een overeenkomst zijn gekomen. (Ik volgde het andere topic ook en was benieuwd hoe het af zou lopen) Gelukkig zijn er nog mensen die niet alleen voor 'presteren' gaan maar die ook geld in 'dingen' willen stoppen voor een goed doel. Ik hoop dat alles, verder, goed komt. Petje af!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:15

Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties. Ik heb met de handelaar afgesproken dat hij haar zaterdag brengt. Maandag komt de DA voor een grondig onderzoek. Ik zal sowieso komend weekend foto's maken en plaatsen, dan zien jullie Chamee in haar nieuwe omgeving.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:35

OK dan!
Mijn complimenten!

Ik blijf dit op de voet volgen Ja