Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elmiran schreef:offtopic:is er nog iemand die bij mij in de buurt woont met een mooie Lusitano voor een fotoshoot?ben namelijk op zoek naar een Andalusier of Lusitano voor in m'n portfolio liefst eentje die ook hoge school oefeningen kan zoals. Fotoshoot is gratis
wednesday schreef:mijn lusitano is 3 jaar en 1m55 groot! Ik hoop dat hij toch nog een vijftal cm gaat groeien ... maar ja dat is afwachten!
Weet iemand of het waar is dat als je een hengst castreert dat hij dan meer groeit tov als je hem hengst laat?
niet dat ik daarop mijn keuze ga baseren maar ze hebben me dit verteld en ik vroeg het me echt wel af of het waar is.

QuijoSavan schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik kon een LUS. Merrie van 4 jaar, roodschimmel en die was toen al 1.70m!!<BR /><BR />Was ook 1 v/d redenen dat ze snel naar NL is verkocht. In portugal hebben ze nix aan zulke kanonnen.
Lusitana schreef:elmiran schreef:offtopic:is er nog iemand die bij mij in de buurt woont met een mooie Lusitano voor een fotoshoot?ben namelijk op zoek naar een Andalusier of Lusitano voor in m'n portfolio liefst eentje die ook hoge school oefeningen kan zoals. Fotoshoot is gratis
Handig als je er dan bij vermeld waar je zit...
wednesday schreef:bedankt.
Maar ik had ergens gelezen dat men lusitano hengsten wel al op driejarige leeftijd zadelmak maakte en dat ertoe bijdroe dat al die hengsten braaf zijn en goed in de hand te houden zijn.
QuijoSavan schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik kon een LUS. Merrie van 4 jaar, roodschimmel en die was toen al 1.70m!!
Was ook 1 v/d redenen dat ze snel naar NL is verkocht. In portugal hebben ze nix aan zulke kanonnen.

R_ChiChi schreef:O, Zillah, ik word gek van je! Je hoort hier heel niet thuis. Je hebt geen enkele ervaringen met deze beesten.
) ik ben wat meer op bokt aan het rondkijken, en toen zag ik dit topic. 
wel leuk zo'n kruising met een quarterhorse

Loolapelooza schreef:he Nouvel, beetje off-topic maar begint de naam van de moeder van Tulipa met een N? (Naraceja of iets in die trant) Ben van het weekend aan de zee gaan rijden en we hebben pony's gehuurd op een manege waar ook een Lusitano merrie stond. Er plakte een briefje aan de stal met haar naam op en een verhaaltje bij en daar stond op dat ze 2 veulens had gehad waaronder een Tulipa.
Als dat de moeder was, mooie merrie!
Lusitana schreef:
Als je castreert stopt de groei, lijkt mij, dan gaat hij meer de breedte in. Volgens mij, maar weinig ervaring, hier wordt nauwelijks gecastrerd, ik zal het even nazoeken.
sherwood schreef:Lusitana schreef:
Als je castreert stopt de groei, lijkt mij, dan gaat hij meer de breedte in. Volgens mij, maar weinig ervaring, hier wordt nauwelijks gecastrerd, ik zal het even nazoeken.
Dat is een veel voorkomend mis verstand.
Testosteron bevorderd het dichtgaan van de groeischijven in de botten. Zodra die groeischijven dicht zijn groeit het paard niet meer in de hoogte.
Hoe jonger je een paard castreerd hoe minder snel die schijven dicht zullen gaan, en hoe langer hij dus in de hoogte door zal groeien.