Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Wat is mijn model keur fjord nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:05

iow zo tja maar je kan toch niet zeggen och ik koop maar een fjord? als je ze niks aan vindt? fjord is een apart ras waar je wel n beetje in moet verdiepen niet rot bedoeld ofzo hoor:) maare je welsh is oook pas verkocht zag ik wil je van t geld wat je van beide heb een luxere sportpony kopen? en hoe oud ben je>?

edit typfoutje

Swintha_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:51

sorry maar moet er even op reageren. een paard is geen stuk speelgoed die je even aanschaft omdat het je misschien wel leuk lijkt.. maar zoals al vaker is gevraagd wie zijn de ouders? en verder info?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:06

Swintha_13 schreef:
sorry maar moet er even op reageren. een paard is geen stuk speelgoed die je even aanschaft omdat het je misschien wel leuk lijkt.. maar zoals al vaker is gevraagd wie zijn de ouders? en verder info?

ik denk dat meerdere dit met jou denken;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:09

avanti4ever schreef:
iow zo tja maar je kan toch niet zeggen och ik koop maar een fjord? als je ze niks aan vindt? fjord is een apart ras waar je wel n beetje in moet verdiepen niet rot bedoeld ofzo hoor:) maare je welsh is oook pas verkocht zag ik wil je van t geld wat je van beide heb een luxere sportpony kopen? en hoe oud ben je>?

edit typfoutje

ik ben bijna 14,, en ik rijd bij de paarden Vork

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:10

avanti4ever schreef:
Swintha_13 schreef:

ik denk dat meerdere dit met jou denken;)

weetje ik d8 ik vind fjorden wel leuk vind ze ook wel ook lief enzoo maar ik ben toch liever echt met de sport beziog danzoek ik liever iemand die wel lol met een fjord heeft

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:32

lekkere domme actie vind je niet:P maarjah.. je beantwoord de vragen niet hoe wou je dan antwoord krijgen op je topic?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:59

tikkie schreef:
lekkere domme actie vind je niet:P maarjah.. je beantwoord de vragen niet hoe wou je dan antwoord krijgen op je topic?

wrom zou ik ze in hemels naam beantwoorden als dit niet eens mijn vraag is??
ik vraag wat mijn fjord waard is en niet om jullie gezeur dat ik zoo dom ben geweest want dat weet ik immers wel als ik het van 1 iemand hoor

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:02

dus nu zou ik wel erg graag willen weten wat ie nog zoo waard is Duivel ,, want van fjorden heb ik niet zoveel verstand Haha! .. ik heb der vorig jaar gekocht voor 1750 euro Bloos , het enige wat der is vernaderd is dat ze meer is bereden en dus is getraint Pling !

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:08

tikkie schreef:
wat een lelijke foto de eerste! sorry maar zo zet je een paard toch niet op internet? lijkt wel alsof je hem helemaal in de krul getrokken hebt! verder vertel je ons heel weinig! wat doet ze waardoor ze niet de allermakkelijkste is? wat zijn die goede papieren dan? en waarom zou een ruiter zonder wedstrijd ervaring er niet mee op wedstrijden kunnen gaan rijden?

Idd die 1e foto Scheve mond

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:16

euhm ik heb ook geen erstand van forden dus ik weet t n ie denk zelfde prijsklasse

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:22

meid, ik hoop dat je je paardje heeeeeel snel verkoopt en dat ze bij goede mensen terecht komt, want dit.... sorry hoor..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:29

Ja ik zou haar ook zeker met die eerste foto op het internet zetten. Weet je ook wel heel zeker dat zij geen ruin is? Want zelfs dat zou me niet verbazen.

Zet je fjordje maar lekker snel te koop op marktplaats met mooie foto's erop, dan vindt ze vast heel gauw een leuk baasje!

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:47

Ik heb nog niet gelezen welke afstamming, dat is misschien handig voor mensen die jouw wel een schatting willen geven wat je fjord waard is. En weet je toevallig de laatste uitslag van als ze naar een keuring geweest is? Ze krijgen daar namelijk altijd punten op 5 onderdelen (van 1-10), maximaal 50 dus. Veel fjorden zitten denk ik tussen de 30 en 40 (zo even een schatting). Maar als jij dat weet kan heel handig zijn voor een echte fjordenliefhebber. Die zal er ongetwijfeld wat aan hebben.

Succes!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 05:40

kir_igor schreef:
[weetje ik d8 ik vind fjorden wel leuk vind ze ook wel ook lief enzoo maar ik ben toch liever echt met de sport beziog danzoek ik liever iemand die wel lol met een fjord heeft

Eneeehhh wie zegt dat je met een fjord niet echt mee kan draaien in de sport? Sorry maar mn handen jeuken nu even.... (neem blik in mn profiel en je snapt waarom)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 05:47

Maar nog steeds de vraag welke proeven ze heeft afgelegd waar ik geen antwoord op heb om een juiste schatting te maken van de vraagprijs. Neem aan dat als je 1750 voor een fjord neertelt (behoorlijke prijs kan ik je zeggen) dat dat er toch wel even bijgezegd wordt.
Voor een serieus geintereseerde die wel de waarde van ene fjord weet te schatten kan die criciale info zijn om wel/niet voor een bepaalde fjord te gaan.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 05:51

Ik ken een fjord die loopt nu M1+4
Dus dat fjorden niet in de sport kunnen lopen in onzin.

En daarbij komt, beantwoord nou eens de vragen die er gesteld worden.

Een fjord is er niet alleen maar voor de lol, een fjord kan netzogoed lekker presteren in de sport (Zolang hij/zij maar een eerlijke,consuquente, ruiter heeft),

Verder om even in te gaan op jou vraag, ik weet het niet presiec, Van de Fjorden kant heb ik me niet zo verdiept, zit meer aan de kant van de haflingers, shetlanders en onder tussen ook wel beetje richting de tinkers Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:12

Dames, kunnen we het hier een beetje vriendelijk houden? Lachen

De vraag van de TS was wat haar fjord nog waard is, dus vecht die discussie maar verder uit via pb en blijf hier ontopic Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:20

kir_igor schreef:
tikkie schreef:

wrom zou ik ze in hemels naam beantwoorden als dit niet eens mijn vraag is??
ik vraag wat mijn fjord waard is en niet om jullie gezeur dat ik zoo dom ben geweest want dat weet ik immers wel als ik het van 1 iemand hoor

Juist omdat je wilt weten hoeveel je fjord waard is is het niet meer dan logisch om deze vragen te beantwoorden het zou wel eens een hoop kunnen schelen! Het gaat ook niet om de vragen van waarom je dan in hemelsnaam een pony koopt, maar om de vragen op de eerste pagina, wie de ouders zijn enz..
Als je daar gewoon antwoord op geeft laat je al een hoop gezeik achter je Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:08

Moderatoropmerking:
Medousa schreef:
Dames, kunnen we het hier een beetje vriendelijk houden? Lachen

De vraag van de TS was wat haar fjord nog waard is, dus vecht die discussie maar verder uit via pb en blijf hier ontopic Lachen

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:36

Goed. Nog 1 poging dan.
Ik wil best proberen een taxatie te doen, maar zou je dan de volgende informatie kunnen plaatsen (daardoor kan de prijs nogal varieren namelijk)?
- afstamming (eventueel de predikaten van de ouders)
- ABOP-proeven behaald?
- Fjordsportproeven behaald?
- keuringsresultaten?
- stokmaat?
- eventuele KNHS-resultaten?
- is ze misschien ook beleerd voor de wagen

Zoals gezegd kan een fjord pas keur zijn als ze minimaal 6 nakomelingen uit 7 dekkingen heeft gehaald, en gezien haar leefdtijd (niet 5, maar 6 neem ik aan) kan dat niet.
Als ze model is, moeten er uitslagen van de keuring zijn (ze heeft dan een 1e premie gehaald) en ze heeft dan ook een ABOP-proef gedaan (onder het zadel of voor de wagen). Cijferlijksten zijn dan ook interessant (zeggen ook veel over het karakter).

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:30

Volgens mij is jouw paardje een gewone 6 jarige merrie zonder predikaten.
En is het een Toddy uit een Torson.
Dit kun je vinden bij het stamboek.(Wat Ullwin opgezocht heeft)
En dan vind ik haar geen 1750 euro waard maar eerder 1500 euro
(dat vind ik het is maar net wat iemand er voor wil betalen)
Oja en is ze 1.44

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:38

ik denk dat je er zeker wel 1500 euro voor kan vragen
alhoewel ik het wel beetje dom van je vindt
had je net zo goed eens een weekje op een fjord kunnen rijden van iemand anders

zo te zien geef je niets om je fjord

sucses met de verkoop

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:44

Jemig wat loopt iedereen nou te zeuren.
Ze wilt alleen weten hoeveel haar pony waard is..
Niet wat jullie van haar foto's vinden Verdrietig
Ik denk dat je er niet meer dan €1750,- voor kan vragen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:46

Moderatoropmerking:
@TS, als je een serieuze taxatie van je pony wil, is het wel aan te raden om de vragen van Izabella te beantwoorden.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:32

@t lielle ik denk eerlijk gezegt dat ze dat allemaal zelf niet zo goed weet:S ..nmaar goed we wachten af

Edit typfoutje ... en ja hoor honderste typfout:P