Ik zou het longeren dus gewoon maar lekker laten wachten en beginnen met verkeersmak maken, dat vind ik veel belangrijker dan rondjes lopen in een bak

*edit* Tjee typfouten ben ik expert in
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Leonoor schreef:riona schreef:Wij hebben een ruin die in januari 3 wordt. Als je met hem gaat fietsen of wandelen doen jullie hem dan wel een bit in of gaan jullie met halster weg.
Gaat om een ruin van 3![]()
En Baggio ging vanaf 2,5 netjes mét bit aan de hand mee. Maar toen had hij natuurlijk al wel gedekt. Veiligheid boven alles.

turbotinker schreef:riona schreef:Wij hebben een ruin die in januari 3 wordt. Als je met hem gaat fietsen of wandelen doen jullie hem dan wel een bit in of gaan jullie met halster weg.
Een anderhalfjarige een bit indoen?Lijkt me niet nodig he...
Mijn hengst is 3,5 en dankzij zijn opvoeding kan ik hem gewoon aan een halster meenemen.
Laten we niet bij voorhand al gaan grijpen naar bitten en andere hulpstukken...
Hoe dan ook,om te reageren op TS:
Verstandige keuze,daar heb je later profijt van.Hij wordt meteen verkeersmak van wandelen,dat is altijd meegenomen.Longeren aanleren op latere leeftijd gaat net zo goed,zij het nog beter.

ze krijgen het later toch al druk genoeg.