Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cayusejuhh schreef:De opmerking van Ts : Verder zijn er diverse mensen die roepen dat ze de grootste hengst hebben
Roept even mijn aandacht.
Onze Offspring is gemeten op de hengstenshow in 2003 DOOR het stamboek uit. Hij was toen 8 jaar oud.
Hij was tot januari DIT jaar de grootste geregistreerde dekhengst van de benelux!
Toch iets om trots op te zijn niet?
Ook niet gek om daar mee te adverteren. Nu zijn er paar hengsten bij gekomen. O.a. Baggio met de zelfde stokmaat.
Dus adverteer er niet meer mee.
Wat is daar het probleem van eigelijk? ik weet dat hij Officieel gemeten is

omdat ik de enige ben die daar mee geadverteerd heb 

Cayusejuhh schreef:Als ze dat bedoelde had ze het beter moeten formuleren
Zo als het er NU staat reageer ik op jaomdat ik de enige ben die daar mee geadverteerd heb
dussssssssssss voel ik me aan gesproken
Kijk over hoogte en primering.. Dan moeten ze met de hengst op show komen![]()
Het is niet verplicht. Op 3 jarige leeftijd bij de HK is meten gewoon niet toe reikend. Want ze groeien idd nog door.
In wezen is het paard al gekeurd. Dus een show zie ik het zelfde als een keuring. Dit keer een vlees keuring
sandyjorgen schreef:het rare is dat we dit jaar ook op de show zijn geweest maar er werd niet gemeten.
verder leek het mij ook handig als geregistreerd zou worden van welk type een hengst is, is bij ons niet gebeurd (misschien bij de nieuwe hengsten al wel).
voor zover ik weet is dat nog niet officiel bij de hengsten gebeurd terwijl het voor de merries, ruinen en veulens wel gebeurd. (niet dat je je daardoor hoeft te laten leiden bij het uitzoeken van je hengst hoor).
zal dat eerst eens doen ja.sandyjorgen schreef:vanner dacht ik ook ja.
gelet op hoogte en bouw.
bovendien is de moeder van Bram ook vanner.
noortjeput schreef:Ik heb ook al geinformeerd bij t stamboek voor een keuring voor de hengsten. Dit wilden ze voorlopig nog niet doen i.v.m. spreiding van de hengstenkeuze.
noortjeput schreef:Ik heb ook al geinformeerd bij t stamboek voor een keuring voor de hengsten. Dit wilden ze voorlopig nog niet doen i.v.m. spreiding van de hengstenkeuze. Toch denk ik dat het ook wel eens kan helpen bij het vinden van een 'passende 'hengst op een merrie. Het lijkt me goed om te weten of een hengst een goede beweger is of juist een goede bouw heeft voor de betreffende merrie. En nameten en de hengsten opnieuw bekijken na een aantal jaar lijkt me al helemaal geen kwaad te kunnen. Ze kunnen soms toch behoorlijk uitzwaren en doorgroeien.