Een barefoot zadel op een fjord, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Een barefoot zadel op een fjord, wie heeft er ervaring m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:25

willeke-nijs: ik vind het zadel erg ver naar voren liggen. Als het zadel aangesingeld is moet het achter de schouder liggen..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:17

tijdens het rijden schuift het zadel vanzelf naar achteren. Als 'k het meer naar achter leg bij het aansingelen dan krijg 'k m'n singel niet vast :s
Op de foto's had 'k het zadel net terug opgelegd na een pauze... Dus het zou wel kunnen jah dat het wat te ver naar voren ligt...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:51

ik rijd ook met een barefoot,zou niet anders meer willen,blijft goed liggen,schuift niet.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 07:50

willeke_nijs schreef:
De beugels verkeerdom zou wel kunnen maar de fenders hangen normaal gezien juist.

Nee je fenders hangen echt omgedraaid, je moet links en rechts even omdaarien, het brede gedeelte moet naar achter wijzen.
Afbeelding

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:41

hihi ik heb het ondertussen gemerkt Lachen Had op de website van barefoot gekeken en ze hingen inderdaad omgekeerd... Ik dacht dat ze bedoelde dat ze binnenstebuiten hingen hihi
mjah 't was voor mij de eerste keer da'k met die beugels en fenders reed... dervoor reed 'k altijd met engelse beugels.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:11

Ik heb nu wat problemen met mijn fjord + barefoot. Hij houdt maar droge plekken onder zijn zadel na het rijden, door te veel druk op die plaatsen. Ik heb al dubbele inlages in mijn grandeur, maar echt veel verschil lijkt het ook niet te maken. Ik vind het echt jammer, want ik heb weinig zin meer in een boomzadel, zeker omdat Yngvar in de zomer veel ronder is dan in de winter. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?

Lahja_Micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:14

wat een mooi beesjte heb jij zeg !! sorry of top ick

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:28

dovish schreef:
Ik heb nu wat problemen met mijn fjord + barefoot. Hij houdt maar droge plekken onder zijn zadel na het rijden, door te veel druk op die plaatsen. Ik heb al dubbele inlages in mijn grandeur, maar echt veel verschil lijkt het ook niet te maken. Ik vind het echt jammer, want ik heb weinig zin meer in een boomzadel, zeker omdat Yngvar in de zomer veel ronder is dan in de winter. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?

Ik heb er geen last van, het komt me ook niet echt bekend voor. Misschien even een mailtje naar boomloosrijden sturen, of zij een oplossing weet?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:52

Uhu, ik heb haar nu inderdaad ook een mailtje gestuurd. Dat had ik al wel eens eerder gedaan en toen raadde ze aan nieuwe/extra inlages te gebruiken. Het lijkt helaas niet echt te helpen. Het ligt ook niet aan de beugelophanging, ook zonder beugels houd ik die plekken.
btw: wat heb je trouwens een geweldig paardje, zorro!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 05:53

Singel je niet te strak aan, daar ligt het ook nog wel eens aan. Ik heb er met mn arizona heel soms een beteje last van, maar dat is vooral als ik een gaatje te strak heb aangesingeld.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:48

Oké, hmm.. ook iets om over na te denken dan. Maar als ik weinig/minder aansingel, dan gaat de boel schuiven over zijn ronde rug zonder schoft. Ik ga het in ieder geval proberen, en dan maar opstappen met een krukje Knipoog