[TI] Kan ik met deze jaarling naar ICS keuring in Beverwijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Re: Kan ik met deze jaarling naar ICS keuring in Beverwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:25

Biancaa, dank je wel zal ik wel nodig hebben succes met wassen! Hij is echt heel erg vies!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:37

Leuk dat jullie kleintjes gaan! Veel succes! Verwacht niet al te veel qua scores, over het algemeen zullen toch de de volwassen paarden met de hoogste punten beloond worden. Dit is simpelweg omdat deze al veel beter op exterieur/gangen te keuren zijn, hoewel er af en toe toch ook wel eens een veulen dagkampioen wordt .......

Zelf ga ik volgende week zaterdag ook met mijn 1,5 jarige Fenoortje naar de keuring in Bunschoten. Gewoon voor de leuk, voor opname en als leermoment voor de kleine (gelukkig heeft ze een zwarte staart!).

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:04

ik verwacht idd niet te veel kwa punten, en ga gewoon voor de leuk. Ik hoop dat hij zich een beetje gedraagt ! Maar daar vertrouw ik in

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:03

Ik ook niet hoor, ik ga gewoon voor de ervaring. Het is zo'n hittepettit, dat ik haar eens de grote wijde wereld wil laten zien... Verder heeft Angel ook een zwarte staart, wat ben ik daar blij mee zeg Tong uitsteken Als ik die staart van Lizzy zie Rolleyes Ach dat komt ook wel goed, de sokken van angel zagen er vandaag al een stuk beter uit, laat het nog maar even droog blijven.... dan zijn ze niet zo modderig.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:14

Ik heb vandaag en vorige week al voorgewassen Haha!

Eigenlijk ook als leerervaring want de eerste keer was Noortje niet blij met de waterstraal op haar benen en zeep in de sokken en dat ging vandaag al heel goed. Staart en voetjes kon ik vandaag probleemloos wassen en spoelen (al werd ik aan het eind wel even venijnig in m'n bovenarm gebeten, kleine heks!). Haar lichaam heb ik met water afgesponsd (ga ik niet met zeep doen ook want na de keuring gaat ze gewoon weer 24/7 naar buiten). Gelukkig ging ze terug in de wei niet gelijk rollen Tong uitsteken

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:29

hahaha dat zou wel heel erg zijn, zo'n muts is die van mij wel hoor. Die raced gelijk naar de smerigste plek om daar naar hartlief te rollen en heen en weer te draaien op haar rug Haha!

Ik ben ook al bezig met sproeien, maar ze vindt het echt doodeng. Sponsen gaat, maar het is gewoon een supertrutje (leuk he om van je eigen tinker te zeggen). Als ik haar hoeven wil tillen, dan doet ze voor redelijk, achter moet ze niet vast staan, maar iemand moet haar dus vast houden, anders gaat ze hangen, het is er echt 1 met eigen willetje hoor...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:14

Wat bij veulens (jaarlingen) wel wil helpen is de sproeikop eraf halen. Dus water dat zomaar uit een eind darm stroomt zeg maar. Meestal zijn ze daar helemaal niet benauwd van en met sproeikop wel. Tis tgeluid dat het hem doet.

Ik heb Chenoa voor de keuring helemaal gewassen met zilvershampoo. Heb ook nog problemen hiermee gehad, maar ik spoel wel extreem grondig uit. (lees: het afspoelen op het eind duurt het langst van de hele wasbeurt)
Heb overigens een nieuwe zilvershampoo ontdekt: die van Effol. Werkt super en heb je weinig van nodig.
(ben ook erg te spreken over antiklit van effol trouwens)

bianca: al eens een elastiek geprobeerd? zo'n dikke zwarte voor paarden, dan leert ze het hangen snel af.

en verder: tinkermuts: waar vind ik dat product van jou? en wat is het precies?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:34

Helaas vindt Angel als je sproeit (we hebben geen sproeikop, maar dan knijp ik de slang dicht) eng, maar ook als ik de gewone straal doe. Dan vallen haar ogen er bijna uit:P

Ik ga dan maar geen silvershampoo gebruiken, als ik zo lang moet sproeien hihihi.

Ik ga eens kijken of ik zo'n elastiek kan vinden. op zich doet ze het niet snel. Als ik poets ofzo (wat niet vaak is hoor, eens in de 2 weken ofzo) dan doet ze niks en blijft ze netjes staan. Bij de voorhoeven ook, totdat ik dus met die achterhoeven begin, pfff lijkt wel of ze les van Lizzy krijgt, meppen kan ze wel. Als ze losstaat, dus als iemand haar vasthoudt, dan gaat het redelijk. Dan kan ik wel optillen, maar nog niet krabben. En als ze de waterslang al hoort lopen, dan gaat ze al dribbelen. Ziet ze hem, dan gaat ze gelijk hangen. Los dan gaat ze dribbelen. Maar ze heeft niks te vertellen, dus ze wordt gewoon nat hoor hihihi.

Tjee ik heb wat met paarden die geen achterhoeven willen geven Knipoog