Wie heeft er een pony fn kantje's ronaldo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Star

Re: Wie heeft er een pony fn kantje's ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:47

dat zijn ze zeker Haha!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:11

hehe okee dan,, Cool

MarjoNoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 20:39

Hee ik ken wel deze kantjes ronaldo maar je moet er echt mee springen want ze kunnen het super goed. SOmmige lopen er mee in het z of zz en ze kunnen harstikke goed springen. Mar dresuur is ook heel erg mooi ze kunnen ontzettend mooi aan de teugel lopen maar dat ik mijn mening!! Dus voor de mensen die er 1 hebben Jullie hebben geluk!!!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:10

MarjoNoor schreef:
Hee ik ken wel deze kantjes ronaldo maar je moet er echt mee springen want ze kunnen het super goed. SOmmige lopen er mee in het z of zz en ze kunnen harstikke goed springen. Mar dresuur is ook heel erg mooi ze kunnen ontzettend mooi aan de teugel lopen maar dat ik mijn mening!! Dus voor de mensen die er 1 hebben Jullie hebben geluk!!!

hehe tja kweet het dat ze goed kunnen springen maar bij mij gaat het springen nog niiet echt zo heel erg goed hij wil iets te graag en als die rustig moet dan weigerd di heel erg gauw..

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:20

daantjuhhh schreef:
uukjee_lover schreef:
wat geen msn taal,, Nors opkijken

Je mag op bokt geen msn taal typen.
Je moet gewoon ABN gebruiken (algemeen beschaaft nederlands) zodat het voor iedereen duidelijk leesbaar is.
Ik kom bijvoorbeeld uit een iets "oudere generatie" en gebruik zelf geen msn taal.
Het is voor mij heel onduidelijk lezen!

mrjaa, fn, srry, wrmis, kweet, di...............
Nu duidelijk???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:51

uukjee_lover schreef:
mm okee maar wat vind jij der msn taal aan dan,,?

Moderatoropmerking:
deze tekst zou in correct Nederlands zijn:

Citaat:
Oke, maar wat vind jij er MSN-taal aan dan?

Dus graag hierop letten.

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:01

uukjee_lover schreef:
MarjoNoor schreef:

hehe tja kweet het dat ze goed kunnen springen maar bij mij gaat het springen nog niiet echt zo heel erg goed hij wil iets te graag en als die rustig moet dan weigerd di heel erg gauw..

er zijn nakomelingen die ook nog wel wat hoger dan ZZ springen Knipoog maarja.. @ uukje_lover mijn pony is ook nogal heet met springen ik had eerst 3 weken niet gesprongen en dat was helemaal geen succes daar werd ie alleen maar vervelend van. Maar wat ik heb gedaan als hij erg snel werd is gwoon lekker laten lopen en dan sprong ie er soms wel een balkje af maar daar heeft ie wel van geleerd dat hard lopen en lekker met zn hoofdje naar beneden trekken niet echt veel zin had Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:24

hee ja bedankt dat ga ik dan ook maar doen denk ik misschien dat het wel helpt XxX

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:13

Heeft iemand veder nog een kantje's

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:57

uukjee_lover schreef:

Jaa, nouja hij is niet van mij maar hij staat bij mijn pony op stal en ik rijd hem. Een driejarige zoon van Kantjes Ronaldo: Magic. (Kantjes Ronaldo x Misty)
Het is echt een heel schattig beest en hij springt echt heel goed. Hij is trouwens nu ook heel erg braaf. ik zal zo ff een foto plaatsen.
Trouwens hij is nu grote C maat hij word nog wel groter maar hij groeit echt best langzaam ..
(ik pas er wel op hoor ben zelf maar 1.52, maar ik hoop wel dat hij nog groter word eerlijk gezegd..)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:08

hehe ja ik zag je topic AL.. Cool
hehe leuk he pony van kantje's,, lijkt hij ook al zo erg op zijn vaDER?
Amani schreef:
uukjee_lover schreef:

Jaa, nouja hij is niet van mij maar hij staat bij mijn pony op stal en ik rijd hem. Een driejarige zoon van Kantjes Ronaldo: Magic. (Kantjes Ronaldo x Misty)
Het is echt een heel schattig beest en hij springt echt heel goed. Hij is trouwens nu ook heel erg braaf. ik zal zo ff een foto plaatsen.
Trouwens hij is nu grote C maat hij word nog wel groter maar hij groeit echt best langzaam ..
(ik pas er wel op hoor ben zelf maar 1.52, maar ik hoop wel dat hij nog groter word eerlijk gezegd..)

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:53

Ja opzich wel maar hij heeft echt een welsh hoofdje (zijn moeder is een welsh) ik zal trouwens nog ff kijken voor een foto. Knipoog qua kleur lijkt hij trouwens wel op zijn vader en die blik in zijn ogen..

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:04

oke is goed,, Pling
Amani schreef:
Ja opzich wel maar hij heeft echt een welsh hoofdje (zijn moeder is een welsh) ik zal trouwens nog ff kijken voor een foto. Knipoog qua kleur lijkt hij trouwens wel op zijn vader en die blik in zijn ogen..

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:07

Hoi,

Ik heb op dit moment thuis ook 3 afstammingen van Kantje's Ronaldo (ook heb ik nog een afstamming van Justice, een jonge Ronaldo.). Ik heb ook nog 4 andere Ronaldo's gehad, maar die zijn verkocht. Ronaldos zijn vooral erg goed in springen, maar in de dressuur kunnen ze het ook heel goed doen. Voor wat sportregistraties van afstammingen van Ronaldo die M of hoger lopen: www.brummerhoeve.nl en dan onder het kopje sport index hengsten en dan Ronaldo. Als je de prestaties vergelijkt met alle andere hengsten is Ronaldo veruit de beste vererver van sportpony's die hoog lopen in de sport. Meestal zijn Ronaldos niet de makkelijkste en braafste om te rijden, maar hebben wel veel potentie. Ook wou ik even rageren op iemand die het had over een 3-jarige Ronaldo, want dat kan niet Ronaldo stond in die tijd in Frankrijk ter dekking. En moeders naam klonk wel erg Nederlands dus lijkt het me ook niet dat het een Frans gefokte is....
Ik spring nu zelf met een van mn mijn Ronaldo nakomelingen DZ. Ik hoop dat je veel plezier hebt met je pony, want dat is heel belangrijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:26

Juul_Ania, het kan wel, ik weet dat er in die periode sperma vanuit Frankrijk is gekomen. Knipoog Toevallig is mijn merrie wel de laatste nakomeling van voordat hij naar Frankrijk ging. Tong uitsteken
En veruit de beste vererver, dat is relatief. Zijn lijstje is misschien wel het grootste, maar het aantal nakomelingen ook. Kijk voor de gein maar eens bij Corso, ik denk dat hij procentueel gezien nog veel hoger scoort, zeker gezien de leeftijd van de nakomelingen in Nederland, de oudste is nu 7. Knipoog

Verwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:43

Klopt inderdaad Neon!!
En wat betreft die leeftijd: ik ken een 2jarige van Ronaldo hier uit Nederland, de enige van dat jaar...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:47

een vriendin van mij had een zwarte 5 jarige (inmiddels denk ik 6 jarige) merrie van kantje's ronaldo, zij heeft hem toen verkocht aan een fokker die haar heel graag wilde hebben omdat kantje's ronaldo inmiddels dus in amerika alleen dekt en er niet zoveel (merries) van ronaldo zijn. was een erg leuke pony, kon ook echt leuk lopen!

edit; pony heette trouwens volgens mij Ten Ankers Honey

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:36

Sinds wanneer dekt Ronaldo alleen in Amerika??? Hij staat hier gewoon in Nederland en wordt enkel via het NNFPS ter dekking aangeboden. In Frankrijk is ook nog sperma van hem maar mag daar niet aangeboden worden van de eigenaar.
En niet veel merries van Ronaldo? De keuringen worden ermee overspoeld. Tong uitsteken

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:46

naja, zo zei die fokker het toen, die merrie is toen ook voor absurd veel geld weggegaan ( zeker voor een pony) omdat het bloed zo zelfdzaam was..!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:32

Ik vraag me af of je het wel over dezelfde Ronaldo hebt.....het bloed is namelijk helemaal niet zeldzaam en de fokkerij begint zo langzamerhand verzadigd te raken met dit bloed. Ook omdat hij nogal wat goedgekeurde zonen heeft, niet alleen in Nederland maar ook in de andere invloedrijke (wat betreft New Forest-fokkerij) Europese landen.

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:59

Verwendy schreef:
Klopt inderdaad Neon!!
En wat betreft die leeftijd: ik ken een 2jarige van Ronaldo hier uit Nederland, de enige van dat jaar...

Ja, dat kan kloppen maar hij was toen al terug uit Frankrijk nu dekt ie alweer een tijdje. Maar wij hebben zelf thuis ook een 2-jarige Corso, maar toch presteren Ronaldos over het algemeen beter in de sport.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:30

Ronaldo heeft nu weer 2 seizoenen in Nederland gedekt.

Verwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:30

Precies, 3 jaar geleden stond hij nog in Frankrijk.
En Ronaldo's presteren idd goed in de sport, maar de reden daarvoor (tenminste voor ons als NF-kenners) is al eerder door Neonlight aangehaald.

Moriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:07

ik heb namelijk een dochter van kantje's ronaldo
haar naam is hoppenshof manuela
groetjes rebecca

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:07

whoo ik heb dit ff tijdjj niet gevolgt:P maar okee wat jullei allemaal zeggen zal best wel waar zijn,,