[TI] gedrag van julie tinker op een buitenrit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: gedrag van julie tinker op een buitenrit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 06:38

Als ik zo de eerste berichten lees,zijn onze tinkers bijna allemaal hetzelfde,
ze zijn braaf maar vaak kijkerig,wel verkeersmak !
En ze kunnen een sprongetje opzij maken.

Wel heel leuk om te lezen dat de meeste tinkers hetzelfde zijn als macho ! Lijst

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:42

Keltic is met andere paarden buiten echt superbraaf. Gaat er 1 vandoor.. hij zal er echt niet achteraan gaan of iets. Ideaal dus Haha!

Alleen is hij ietsje anders hahah. Dan heeft hij echt de neiging om achteruit te lopen. het wordt wel steeds minder gelukkig. Maar ik heb echt ritten gehad waar je normaal een halfuurtje over doet, nou met Keltic deed ik er makkerlijk 1.5uur over.
Maar hij is absoluut niet schrikkerig ofzo.

punto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:06

Punto is als we met een groep weg gaan lekker te rijden. Maar zodra we met 2 paarden weg gaan en hij voorop moet lopen maakt hij zich ontzettend druk. Niet vooruit te brande en maar snuiven. Hij sprint niet weg of zo maar lopen doet hij ook niet echt. Meestal komt hij natbezweet weer terug van het nietsdoen.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:13

Djowy is ook superbraaf. Strepen op de weg vindt ie doodeng en bruggen waar we overheen moeten ook en waterplassen springt meneer mooi (met 4 benen tegelijk overheen) maar aan de haal gaan doet ie nooit.
Vrachtwagen, tractors, hij vindt het allemaal prima, een 2 opvliegende fazanten in de berm is ook geen probleem, maar een eikeltje die voor je neer valt, dat is toch wel ontzettend eng!

Djowy gallopeerd alsof je in een luie stoel zit.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:40

mijne is in groep wel heel erg voorwaarts en sterk. Alleen is ie veel rustiger.

Zo zijn we laatst met een groep van 20 paarden gaan wandelen Bloos , nou dan was ie heel erg druk. Hij was vertrokken in galop bij het opstijgen ik zat achter mijn zadel toen ie gestopt werd ben ik er goed opgekropen en toen is ie terug vertrokken in galop op de baan, niets aan te doen kreeg hem niet kalm, dit heeft zo'n tien minuten geduurd.

Voor de rest is ie anders wel braaf hoor.

Enkelspan
Afbeelding
dubbelspan hartje brussel
Afbeelding
photoshoot plechtige communikant

voila da was het zo een beetje.... kzou hem voor geen geld willen missen. Haha!

Moderatoropmerking:
Graag maar 2 foto's in je bericht. De bovenste 2 heb ik laten staan, de overige verwijderd.
Fairie

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:36

wjerbo is altijd super rustig, of ik nou alleen of met een groep ben, laatst reed een meisje van 10 er alleen mee door de bossen (ik was er wel bij op de fiets, maar toch, ze deed het toch maar;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:43

Chuckie is echt doodbraaf op de buitenrit, hij vind werkelijk niets eng, schrikt bijna nooit, met hem buitenrijden is echt ontspannen, in de bak vind hij niet veel aan, dan gaat hij echt lopen steunen, kreunen en sloffen.

met een groep tinkers wil hij wel graag laten zien dat hij een manneke is en loopt hij best wel te patsen, maakt niet uit, hoort erbij en ik weet dat hij thuis weer een ei is Haha!

Qannick is nog even afwachten, ze doet het tot nu toe prima aan de hand en naast de fiets langs de weg, ben best al een beetje trots op haar.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:09

Nikita denkt altijd spoken te zien....

Sissi is de rust zelve onderweg, gaat wel graag even showen als ze andere paarden ziet, imponeren dus......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:29

Moderatoropmerking:
Off-topic berichten verwijderd, moddergooien is niet toegestaan op Bokt, en problemen vecht je maar per mail of IRL uit, maar niet op Bokt in gewone topics, het gaat namelijk de rest van de Bokkers niks aan en het bederft enkel de sfeer. SVP nu terug ontopic naar het gedrag van je tinker op een buitenrit.

noortjeput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:00

Celtic is over het algemeen rustig. Wil weleens wat heet worden als we "vreemde " paarden tegen komen.
Wel grappig, toen mijn vriendin haar ruin had en mee ging op een buitenrit was cetic gewoon rustig en lette hij niet echt op rare dingen. Tegenwoordig heeft die vriendin een merrie en celtic heeft haar toegeeigend. zodra de merrie iets ziet, wil celtic er voorbij om het te onderzoeken. Plastic, 'enge' bomen enz.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:42

Maya - Thankx! OK dan!

Kunnen we het eens over tinkers gaan hebben.
Ja, de onze beide tinkers passen in het plaatje. Jody weet niet eens wat schrikken is.
Aileen doet weleens net alsof ze bang is, dan gaat ze bijv. heel hoog over boomwortels springen. Maar dat is wel heel doorzichtige aanstelleritus. Meestal is dat gemiep over na een tik met de zweep.
uiteindelijk is ze maar 1 x echt geschrokken, toen er een luchtballon landde. En toen bleef ze stokstijf staan!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:24

Nou ik heb ook een tinker, ja echt! Clown

En die doet niks. Droplul eerste klas. Tong uitsteken

(je mag hem wel lenen hoor Jacky doen we gewoon tinkerruil als je echt een keer naar buiten wilt. Ik klim wel op Macho)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:22

Bonita is de braafheid zelf.. Super-relaxed, tikkeltje sloom in stap, dat vindt ze moeilijk, echter wel zeer voorwaartse draf en galop. In een grote groep is ze nog steeds even braaf, net als dat je alleen met haar op stap gaat. Echter heb ik daar wel eerst een flinke vertrouwensband met haar mee op moeten bouwen voor ik dat voor mekaar kreeg. Bonita hobbelt lekker mee met de groep, kijkt wel, maar is nergens bang voor, behalve van electrische heggenscharen en rare "ter land, ter zee en in de lucht" bootjes in de Amstel.

haar rust kan je in dit album wel zien, die zijn bijna allemaal te paard gemaakt: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZR7PIMCW

Dit is haar gewoon: lekker aan een los teugeltje (dit was met een groep van 20 tinkers)
http://img378.imageshack.us/img378/4200 ... nw6ny2.jpg

jeaneysamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:46

mijn tinker heet samir en die is vroeger mishandeld en is nu super ik hou niet echt van rustige paardjes samir die is oplettend en snel vergang baar en schrikt meestal van grote dingen en is super eigenwijs dus super pony voor mij en een plaatje <3 }:0 /3 :o :D _/-\o_ *D :j

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:54

jeaneysamir schreef:
mijn tinker heet samir en die is vroeger mishandeld en is nu super ik hou niet echt van rustige paardjes samir die is oplettend en snel vergang baar en schrikt meestal van grote dingen en is super eigenwijs dus super pony voor mij en een plaatje <3 }:0 /3 :o :D _/-\o_ *D :j

Hmmmm dit is een topic van 2006..............Jeaney, ik weetn iet of je dat in de gaten hebt ;)

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:30

Ach, na een jaar of 10 worden ze een heel stuk rustiger

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:35

Cheyenne is de rust zelve, staat 90% van de rit op auto piloot.
Chihiro is enorm voorwaarts, enthousiast en vrolijk maar heel makkelijk met lichte hulpen in toom te houden.
En ik stap er na een jaar zo op zonder problemen :) Kan niet klagen!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:39

Lady is ontzettend braaf en gaat eigenlijk overal langs op.
Andere paarden die het eng of spannend vinden kunnen rustig achterop bij ons :j

Alleen heeft ze altijd ergens in de straat van stal dat ze denkt tot hier en niet verder _O-
Dan gaan we even alle kanten op behalve de goede (ze doet ineens de prachtigste zijgangen _/-\o_ )
Maar even keer boos worden en we gaan verder.

Wel is ze flink voorwaarts en gaat het liefst hard..

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 08:30

zo grappig mijn oude topic met mijn eerste tinker Macho ....

Nu heb ik een ukkie van 1.40 en 5 jaar oud,een koele kikker eerste klas.
Vind het geweldig buiten en is nergens van onder de indruk.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:40

Sally is heel wisselend.
De ene rit is ze rustig, terwijl ze de keer erna van alles kan schrikken. Dan kan een opvliegende eend in de sloot zijn, maar ook een bosje naast de weg of haar eigen schaduw.
Ze is iedere rit super vlot, rijdt de andere paarden van stal eruit.
Draven vind ze het leukste wat er is.
In een groep is ze braver en soms zelfs zekerder dan wanneer we alleen op pad gaan.
Ze heeft echt haar streken, en totaal niet het tinker karakter waar ik altijd over las :D maar zou haar voor geen goud kunnen missen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:59

Hier is mijn merrie meestal helemaal bomproof. Echter heeft ze zo haar dagen (merries :D ). Als ze alleen op pad moet is ze erg traag en kijkerig. Dan durft ze ook wel eens streken uithalen. In groep is ze over het algemeen erg braaf. Ze kan wel enorm 'tanker' doen en heeft zo haar dagen dat ze geen tot weinig rem heeft..

Mijn ruin is een macho paard met iniemini hartje dus die is nog wat schrikkerig van alles en nog wat. Auto's zijn geen probleem.. Maar koeien.. Bij mijn laatste rit had hij echt doodsangst voor die beesten.. :P Heeft heel veel moeite gekost om hem er dan toch nog voorbij te krijgen. Voor de rest is het zo'n goedzak. Hij luistert dan weer goed op hulpen. Met hem kan ik nog niet alleen rijden, daar is hij nog veel te onzeker voor. Hij moet nog veel vertrouwen krijgen in de ruiter.

Dus ze hebben allebei ietsje teveel :+ Moest mijn ruin bomproof zijn zoals Tinky zou hij geweldig zijn, net als Tinky perfect zou zijn moest ze soms de rem niet verliezen... :P Ach, perfecte paarden bestaan niet, toch?

n_lindeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:32

Leuk om deze berichten te lezen.
Wij hebben wicky nu een dikke 3 maand, en zijn met haar al meerdere keren naar buiten geweest.
Wicky is 12, kijkt wel naar dingen, maar geeft er verder geen kik om. Als ze ( misschien 1 x per 2 ritten ) schrikt, dan doet ze een paar passen naar voren en dat is het.. Ze vind het heerlijk buiten.
Draven doet ze dan echt met liefde..... lekker vlotjes :D *\o/* <3 , ze is ook weer makkelijk terug te rijden.

Galopperen doen wij buiten niet met haar.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:12

Leuk dat je Wicky hebt! Ze is zooo lief!

n_lindeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:43

snowdon schreef:
Leuk dat je Wicky hebt! Ze is zooo lief!

Jazekers ze is echt heel lief!!!
Ben ook erg blij met haar. Lekker recreatief met haar bezig zijn.

n_lindeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:16

Vanavond weer een grote ronde buiten gedaan. Wat is ze toch super braaf!!! En wat vind ze het heerlijk, draven is dan ook echt haar ding....oortjes naar voren en gaan. (Wel perfect terug te rijden)Afbeelding