someone schreef:de lange poten van de arabier

Hmm.. op een paardensite nog wel.. En nog wel van een arabier.. benen, geen poten....
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Karin schreef:Vind maar eens een zuivere KWPN-er! Bij het KWPN wordt namelijk aan de lopende band gekruist: Engels Volbloed, Duitse rassen, Selle Francais... Ook het NRPS is een register (geen stamboek v/e ras) waarbij alleen kruisingen worden ingeschreven.
Natuurlijk moet je wel kijken wat je ermee bereikt. Ponyrassen zoals Welsh en New Forest worden met Arabisch bloed gekruist om sportpony's te fokken, zoals bij het NRPS gebeurt. Maar 'voor de lol' een kruising fokken? Mwoah, niet mijn manier van paarden fokken.
Overigens loopt er in de endurance een 'witte fries': ontstaan doordat een Welsh-merrie per ongeluk werd gedekt door een Friese hengst. Hier kwam zo'n leuk beestje uit dat ze de betreffende merrie later nog 2 x hebben laten dekken door die Fries. En weer kwam er hetzelfde soort paard uit. Tja, je kunt geluk hebben...
parouscha schreef:ja oke,met kruisingen maak je wel weer nieuwe paarden.
maar neem nou een fries,als je zo'n paard kruist met uhm..bijvoorbeeld een arabier geen enkel stamboek neemt zo'n paard aan.
niet dat het daar om gaat.
Citaat:maar je wilt altijd toch wel een beetje een lux paard?
parouscha schreef:maar ik heb het zelf niet zo op kruisingen .
ik wil ze niet gratis sorry voor de mensen die een kruising hebben maar als je er maar blij mee bent toch?
haha
nou groetjes
ik bedoel onze buren hebben een fries keer ed king hill gekruist ze raken um niet aan de straat stenen kwijt en waar lijkt het nou op/
de gangen van een fries en de uitstraling van edking hill .?