Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karoliena schreef:amosjuh schreef:50 kilo he,oeps
dat zal ze niet zo leuk vinde
dan mag ze eigenlijk niet meer rijde![]()
![]()
ik ehb gehoord dat je niet verder met been mag komen dan de knieen van een pony of paard klopt dit??
Dat klopt, als je onder de knieen uit komt breng je het paard uit balans en zal hij dus moeten 'over werken' om dat te compenseren.

Dennis schreef:Je moet je pony niet hinderen, dat is bij mij belangrijker.
Een netjes rijdende, niet hobbelende ruiter zal langer op een shet kunnen rijden zonder hem te hinderen dan een hobbelende beginner.
hessy8 schreef:Maar geld die hoogte tot de knieën met of zonder zadel?
ook mee eens!Citaat:Je moet je pony niet hinderen, dat is bij mij belangrijker.
Een netjes rijdende, niet hobbelende ruiter zal langer op een shet kunnen rijden zonder hem te hinderen dan een hobbelende beginner.
nouja als je 4/5/6 bent dan kan het nog wel net maar als je ouder bent... wordt je gwn te lang
:P en dat is geen gezicht
)) Paula schreef:Als je meer weegt dan 20% van het gewicht van je pony.
Als je voeten onder z'n knieen uitkomen.
ik ken iemand die is net zo groot als ik (1.72) en rijdt op een shet van 95 cm
Volgens haar kan ik dus ook nog op Mickey rijden, sorry hoor maar dan spoor je niet vind ik
Linnie13 schreef:Als je vriendin over de 50 kg weegt zou ik dat tegen haar zeggen, dat het niet zo verstandig is.
Maaik haar shet is groot en sterk gebouwd. Die kan wel 53 kg houden. Hoe is de shet van je vriendin gebouwd?
Ilse17z schreef:Ik vind dat iedereen gwn te groot isnouja als je 4/5/6 bent dan kan het nog wel net maar als je ouder bent... wordt je gwn te lang
:P en dat is geen gezicht
Evaa_ schreef:-knip-
Verder vind ik tot de knieen het uiterste, en helemaal dan niet meer dan 5o wegen.
karoliena schreef:Ze kunnen wel wat gewend zijn maar het is dus niet gezond voor ze ook al doe je het vaker wil dat neit zeggen dta het neit schadelijk is.
shetlanders zijn ontzetend sterk daarom kunnen ze ook 20 % van hun eigen gewicht dragen, terwijl Rijpaarden en andere pony rassen maar 15 % kunnen dragen, veilig dan en arabieren en Welshjes zelfs maar 12 % van hun eigen gewicht.