De hengst Rubinstein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noor17

Re: De hengst Rubinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:54

Ik heb ook een nazaat van rubinstein, een ruin van Iglesias

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:38

@ Noor17: Hoe is deze in de omgang ? Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:21

Even een update Lachen Ben net wezen kijken bij de hengst, en wat een beest !! Ik ben opslag verliefd geworden, nog even en ik stond te kwijlen daar, heb geen foto's kunnen maken, omdat hij binnen stond, en het dus erg donker was. Hij is 8 of 9 jaar, en zijn naam is pablo! Erg leuk beest, heel rustig dier. 1 minpuntje was dat hij af en toe lucht zuigt. Maar alleen als er mensen in of voor zijn stal zijn. Verder was het erg leuk, en ze belt me!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:00

@ Loez, ik vraag me elke dag af of het wel een jong paard is. Hij is echt mega braaf altijd zin om te werken. Als je hem een nieuwe oefening leert is hij 1 en al aandacht en pakt het gelijk op. Wat daarmee wel een nadeel is dat je echt moet oppassen dat je hem niet te veel gaat vragen want hij is tenslotte nog maar 4. echt een mega fijn paard.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:03

Noor17: Dit paard is nou een jaar of 8/9 en ik krijg dan prive les van de eigenaar, hij heeft op hoog niveau gereden, kent dit paard erg goed, dus ik neem van hem aan, als ik les van hem krijg dat hij weet wat hij doet. Lachen

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:18

Rubinstein is de opa van mijn paard Uvaldi (007xNabuur) foto's staan op onze website, maar 't is écht een heerlijk knuffelbeest in de omgang, vanaf dag 1 verkeersmak maar een lekker pittig paard met rijden, blijft maar lopen Haha!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:19

loez schreef:
Noor17: Dit paard is nou een jaar of 8/9 en ik krijg dan prive les van de eigenaar, hij heeft op hoog niveau gereden, kent dit paard erg goed, dus ik neem van hem aan, als ik les van hem krijg dat hij weet wat hij doet. Lachen

ow als hij al op die leeftijd is kunnen ze ook al wel flink aan het werk Haha!
Die van mij is pas 4 en 1.70 dus doe het rustig aan maar ga nu al L1 starten dus gaat hard genoeg Haha! Heb je al foto's

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:42

ik heb ene vraagje he.....

mijn buren hebben een duitse merrie maar zaten geen papieren bij (ooit kwijtgeraakt)
nu vragen ze zich dus af welke hengst haar vader kan zijn, volgens de manegehouder leek de merrie veel op haar vroegere merrie die dus van rubinstein was!
De merrie heeft (en vererft) behoorlijke grote oren, veel maat, en een beetje een ramshoofd (maar dat kunnen de veulens ook van hun vader hebben 00seven, want zelf heeft ze niet zn hele grote ramshoofd), zij heeft een supersterke achterhand. Wie heeft een afstammeling van rubinstein die deze kenmerken ook heeft?

alvast bedankt

k heb op het moment even geen foto van haar maar die regel k wel effe Haha!

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:10

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:12

Dat is niet zo te zeggen......
Bij de hengsten houder dachten ze ook qua uiterlijk dat mijn merrie een Ferro was..... En dat is ze dus niet Tong uitsteken
Heeft ze geen brandmerk??
Je kan een gok doen met dna, maar dan kunnen ze alleen een combinatie testen die jij aan geeft..... Ze kunnen niet kijken in een soort data base wie de vader is... al is dat soms wel makkelijk als dat zou kunnen........

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:12

jah dat begrijp ik, daarom probeer ik dus een "lijstje" te maken met mogelijke hengsten