[TI] Volgens mij (bijna?) een unicum bij tinkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

Re: Volgens mij (bijna?) een unicum bij tinkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:20

Pruttel schreef:
Is hij nu bruin-bont met een zwart been/voetje? Echt heel grappig om te zien! dit is zeker bijzonder, niet alleen bij tinkers.

idd! helemaal mee eens!
maar volgens mij is hij gewoon zwartbont...beetje lastig te zien.
Maar ik vind dat been zeker heel uniek! echt speciaal voor het paardje... Vork

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:56

Supertje schreef:
Wat Fagan heeft is in principe hetzelfde, maar dan lang niet zo uitgebreid. Zo uitgebreid als de 2 paarden met compleet zwarte laarzen is heel bijzonder, dat zie je niet vaak.

Bij Fagan zijn het de vlekken op de kroonrand die 'samengesmolten' zijn tot een zwarte rand, maar wat je bij Fagan ook heel mooi kunt zien zijn de zwarte vlekken hoger op het been.
In het nederlands worden zowel vlekken bij de kroonrand als hogerop het been hermelijnvlekken genoemd, in het engels zijn er 2 termen voor. Ermine spots zijn vlekken langs de kroonrand, distal leg spots zijn vlekken boven de kogel.
Bij het eerste paard kunnen beide soorten vlekken 1 vlek hebben gevormd, bij het 2e paard zie je nog een stukje wit boven de kroonrand, wat dus veroorzaakt wordt doordat de ermine spots niet de volledige kroonrand bedekken.

dan heeft de mijne 2 ermine spots, want in 2 sokken groeit een plukje zwart (vanuit de kogelregio)?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:01

Ik heb een paard met 4 witte benen (geen tinker) en aan een
paar hoeven zitten zwarte stippen aan de kroonrond.
Is dit ook dan wat Supertje uitlegt? Tong uitsteken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:28

heb gekeke bij offie knol Haha! en die heeft 2 plukken zwart op zn kroonrand zitten.. heeft dat er mee te maken dan>