Wie kent de ouders van mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Wie kent de ouders van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:44

zuinig op zijn...

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 13:20

Ja mijn vriendin zit wel op bokt hier maar ze weet neit geod hoe het werkt dus daarom had ik een topic voor haar gemaakt Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:26

Sammie schreef:
Think schreef:
Jus dP is niet overleden aan koliek maar hebben ze gewoon ordinair doodgespoten, zodat ze geld konden vangen van de verzekering. Dat beest was echt voor een mega bedrag verzekerd. Jammer maar helaas wordt er altijd een inspectie gedaan naar de doodsoorzaak en zijn ze tot de ontdekking gekomen dat de koliekaanval voortkwam omdat ze hem met bepaalde stof hadden ingespoten.

Oh je was erbij Nors opkijken

Wat een domme opmerking. Als dit bovenstaande waar is zal het vast wel terug te vinden zijn op google. Dus daar voor hoef je er niet voor bij te zijn geweest. Denk effe na voortaan. Vork

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:34

Horen wie het zegt... Denk je werkelijk dat áls het waar is dat ze dat uitgebreid op internet gaan zetten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:40

Sammie schreef:
Horen wie het zegt... Denk je werkelijk dat áls het waar is dat ze dat uitgebreid op internet gaan zetten.

Well duh, vooral als er onderzoek naar gedaan is. Dan komt dat toch echt wel uit hoor. Pff. Als ze hier ergens onderzoek naar doen komt dat ook op internet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:40

Vooral zo blijven denken Ja

[/offtopic]

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:44

Sammie schreef:
Vooral zo blijven denken Ja

[/offtopic]

Net alsof zij dat nou in een keer verzint. Wordt eens realistisch, er staat enorm veel op internet. Zo'n schandaal zal vast uitgelekt zijn.

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:08

de VDL hengst Jus de Pomme heeft bij thuis komst van Atlanta een koliek aanval gekregen en is jammer genoeg hierdoor overleden!

je hebt verschillende soorten Koliek oa.
Zandkoliek
Krampkoliek
Gaskoliek
verstoppingskoliek
bij een verdraaiing in de darmen- bij de vorm van koliek zijn de meeste paarden ten dode opgeschreven dat komt omdat het dier binnen zoveel uren direct moet behandeld moet worden.

Dus als iemand zegt dat Jus de pomme gewoon dood is gespoten komt het bij mij er moeilijk in.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:35

Ik vond het ook al vreemd...

Zo'n kampioen op zo'n jonge leeftijd had nog veel meer geld op kunnen brengen in de verkoop of sport..

Quento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:37

Ik heb ook een afstammeling van Jus de Pomme.
Het is een 9 jarige bruine ruin.

Jus de pomme is het enige paard ooit dat 2 goude medailes op en olympische spelen heeft gewonnen. (invidueel en team goud).
Hij is 3 weken na het winnen vn de olympische spelen gestorven aan een dunnendarm ontsteking. Waarschijnlijk werd de belasting van het olympisch toernooi hem te veel. Een week voor zijn dood werd er nog 3,5 miljoen gulden voor de hengst geboden. Dit heeft in 96 in de krant Trouw gestaan.

Hij heeft 23 grote prijzen achterelkaar foutloos rondgegaan en heeft in de Puissance een muur van 2 meter gesprongen.

esme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:39

ik heb er ook een van jus de pomme tenminste opa was jus de pomme!! maar mijn merrie lijkt als 2 druppels water op hem hoor en heeft een gouden karakter ze is door een infectie blind maar loopt nog steeds super in de dressuur!!