[TI] Hoe manen en staart op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Re: Hoe manen en staart op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:09

heeft iemand nog tips voor mij:
ik had een hengstenvlecht gemaakt maar hij zakt eruit wat te doen? iemand tips om dat te voorkomen?? AUB

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:30

Hoe lang en dik zijn de manen? bij dikke manen is het uitzakken lastig tegen te gaan, dan zou je ze moeten uitdunnen.
Verder is het een kwestie van goed strak vlechten en kan het uitmaken of je de vlecht boven op of onder hebt. ( dus bij het vlechten de strengen bovenlangs velcht of onderlangs)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:49

je ka elastiekjes doen om de te vlechten plukjes uiteraard zo dat je ze niet ziet dus de elastiekjes op 1a2 cm van de hals
en je kan natuurlijk altijd gel gebruiken maar dat zou ik er wel weer uitspoelen na die tijd

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:21

monniej schreef:
heeft iemand nog tips voor mij:
ik had een hengstenvlecht gemaakt maar hij zakt eruit wat te doen? iemand tips om dat te voorkomen?? AUB

Onderlangs vlechten (de plukken onder elkaar doorslaan in plaats van over elkaar heen), steeds maar hele kleine plukje bijpakken en goed naar de manenkam toe aanschuiven telkens.
Geen antiklit erin doen een paar dagen van tevoren, en als de manen ook zonder antiklit glad zijn evt. wat haar mousse erin.

Ook gaat een hengstenvlecht sneller zakken en hobbelig worden als een paard met zijn hoofd naar beneden gaat, dus zo kort mogelijk voor jemoet rijden erin doen. Als je een beetje handig wordt met vlechten kun je een hengstenvlecht binnen 5 minuten makkelijk maken. Ik doen het vaak pas voor ik erop stap.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:18

ja
soms vind ik het wel heel mooi als het los is, helemaal uitgepluist enzo...dan vind ik het echt super mooi!
dus ik denk dat het ook wel een beetje persoonlijk is...
maar een hengstenvlecht lijkt me ook heel leuk, of zo'n matje..?