Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sammie schreef:Ik zou zeggen, lees het kwpn bewaarboek er eens op na. Daar staat een handige straatje waarin je zo in terug kan zien hoe en wat met papieren.
Reg. b. (blauw papier) bestaat nog steeds.
Chinchin is dacht ik of erkend of kwpn ggk dus dan krijg je bij veulens gewoon vb papier.
Miraketjuh schreef:Hey hai,
Ik had nog een vraag (ik wil namelijk ook een veulentje kopen) moeder is kwpn en heeft een predikaat ster en de vader is holsteiner. De eigenaar zegt dat er blauw kwpn papier bij zit. Ik kan daar erg weinig over vinden de een zegt blauw is b register en dan kun je er dus niet mee naar de keuringen e.d. en dan zou je allen door prok en prestatie te leveren later nog omgezet kunnen worden naar a register of stamboek en daarna mag je dus wel naar de keuringen om alsnog predikaten te halen?
Ik las ook op forums dat er mensen met een paard met een blauw papier wel gewoon een register a paard was. Zegt blauw misschien niets over de registers maar puur dat het niet helemaal kwpn is? En die registers geeft aan wat het dan wel is namelijk a ander stamboek b.v. holsteiner hengst en b register niet gekeurde/ afgekeurde hengst of wachthengst.
Als het zo klopt en naar het berichtje hierboven kijk dan zou een kwpn moeder met een holsteiner vader een blauw register a papier krijgen waar ik dus gewoon mee naar de keuring zou kunnen gaan en waar ik gewoon predikaten bij zou kunnen halen? Vanmiddag bel ik de eignaar ook wel en dan hoop ik dat hij zegt register a! Ik laat het dan nog wel horen!
Groetjes Mira
Sammie schreef:Nee, die malen er vaak niet om. Er zijn ook zat fokkers die met vb merries fokken zonder er ooit mee naar de keuring te gaan.
Maar kleurtjes bestaan als het goed is nog steeds hoor, dus waarom ze bij jou dan oranje zijn (of is het nog 'oud' wit als de vroegere hulpstamboeken? )
edit: kleur is niet echt duidelijk te zien zo, maar het zijn wel de 'nieuwe'met 4 generaties. Erg apart..
Sammie schreef:Dat is ook allemaal na te lezen op internet

Sammie schreef:Paarden met een blauw papier kunnen NIET naar een keuring.
Kun je het papier inscannen? misschien bedoel jij iets anders dan wij?
)

Dat kan ook. 
Sammie schreef:links is groen (reg a), rechts is veulenboek (ik noem dat vaak vol papier).
dus ibalia als de jouwe ook die kleur heeft is het reg. a.