Saros XX Wie heeft er nakomelingen van hem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Re: Saros XX Wie heeft er nakomelingen van hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:28

Heb een Belisar.
Raar Elisa...die van mij is in de winter bijna tegen het zwarte aan en met kopersnoet en in de zomer heel licht. Beetje een toverbal. Elk seizoen een andere kleur.
Verder is hij niet de makkelijkste. Heethoofd en eenkennig maar goudeerlijk. Verliest in de paniek ook wel eens zijn kop waarbij hij ook vergeet dat ik er dan nog op zit. Maar goed ik vind het een super knol.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:43

Ja ik de mijne ook hoor,vooral als ze gaat showen,die kan lopen! Word alleen nu nog maar gebruikt voor de fok,en rijd de'r alleen om in conditie te houden,mevrouw is zo snel dik.
Je bent trouwens ook welkom in ons Belisar/Houston topic als je wilt: [HK] Belisar/Houston nakomelingen?
Staat inmiddels in de huiskamer.
Is de jouwe ook donker met geel erdoorheen dan? Zoals de Grib.
De karakterbeschrijving slaat ook exact op mijn Belisarmerrie.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:53

Ja en in de zomer is ie bijna helemaal geelachtig met donkere vlekken erin en zwarte beentjes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:50

Ik zie het al in je profiel,wat een knap paard,die verkleuringen heeft die Grib ook,dezelfde soort.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:59

SisLeone schreef:
Heb een Belisar.
Raar Elisa...die van mij is in de winter bijna tegen het zwarte aan en met kopersnoet en in de zomer heel licht. Beetje een toverbal. Elk seizoen een andere kleur.
Verder is hij niet de makkelijkste. Heethoofd en eenkennig maar goudeerlijk. Verliest in de paniek ook wel eens zijn kop waarbij hij ook vergeet dat ik er dan nog op zit. Maar goed ik vind het een super knol.

Leuk Sis, hij ziet er precies zo uit als de mijne, vooral die kopersnoet 's winters is echt prachtig. In de karakterbeschrijving herken ik die van mij niet. Hij is trouwens springgefokt, maar heeft nooit gesprongen Haha!
Heb trouwens even de moeder van mijn paard opgezocht en dat is Aolide V Silvano (Le MexicoxMarion) en M Solide-Utopia (NormandxIrma)

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:40

Noppert...Larian is ook zwaar mishandeld in zijn verleden (hij heeft de littekens op zijn botten staan). Dus een deel van zijn paniekaanvallen zullen daar vandaan komen. Vooral omdat ie het meest zijn kop verliest als het wat druk om hem heen wordt met mensen. En dominantere mensen of mensen met felle, schelle stemmen daar moet ie al helemaal niets van hebben.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:10

Benbrink: kun je wat meer vertellen over de schwarzblaurot famillie?[/quote]

Sea Dove: werd als tweejarige ingevoerd in Nederland, in training bij Math Snackers in Limburg. Zij won als driejarige twee keer. Als vierjarige een keer. Er is toen iets misgegaan, wat weet ik niet meer precies, maar ze had duidelijk geen zin meer in koersen, twee keer ingehouden en is een keer gevallen. Kreeg twee producten, jou merrie en een hengst, Sea Ros. Ze waren gefokt door de familie Kessels uit Cadier en Keer. Kan me herinneren dat Sea Dove een gewoon bruin paard was, niet al te groot.
Ik heb Sea Dove er even ingezet:

http://www.pedigreequery.com/sea+dove3

Saros komt uit de Schwarzblaurot familie, heel bekend in Duitsland als de beroemde S-familie. Alle producten van een volbloedmerrie krijgen bij het geven van een naam de eerste letter van de moeder mee. Saros is een zoon van Sayonara, via moeder Sulaika een dochter van Schwarzblaurot . Sayonara was een goede merrie, won vijf rennen en was tweede in de Duitse Diana-prijs. Zij was een halfzuster van Sabera, die de Duitse Diana-prijs won en werd gekozen tot beste driejarige merrie van haar jaargang. Sabera werd een succesvolle fokmerrie en bracht o.a. de Duitse Derby-winnaar Stuyvesant, die ook in Nederland ter dekking heeft gestaan. Sulaika, de grootmoeder van Saros, werd moeder van negen winnende producten. Zij was op haar beurt via Schwarzblaurot een kleindochter van Schwarzgold, naar wie een klassieker voor merries is genoemd, het Schwarzgold Rennen. Een zuster van Sulaika, Sheherezade, werd later via haar dochter Seneca grootmoeder van o.a. Simply Great en Sagace, winnaar van de Prix de l’Arc de Triomphe.
Deze familie is erg gezien, bracht veel winnaars van grote rennen en deze namen worden dan in de verkoopcatalogussen vermeld in grote zwarte letters, het zg. Black Type. Hoe meer Black Type, hoe meer zo’n paard kan opbrengen. Hij/zij moet er natuurlijk ook wel een beetje uitzien.

Veel pedigrees kun je terugvinden op Pedigree query, maar de info klopt soms niet helemaal.

Als jullie nog iets willen weten, laat het mij dan weten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:57

Heel erg bedankt,heel erg interesant,dat wist ik dus helemaal niet.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:46

Hallo,

Ik heb een ruin van Gatecrusher XX van Saros XX.

Super braaf en rustig paard maar wel heel gevoelig. Behandel hem een keer onrechtvaardig en hij gaat over de rooie. Helaas heeft ook hij geen goed verleden.
Op zich met rijden braaf, maar door Artrose in de hals kan hij niet goed nageeflijk lopen.

Mij is verteld dat Saros-nakomelingen bekend staan om het moeilijk zijn onder het zadel. Dit kan ik van mijn ruin niet zeggen.
Gatecrusher is Siegerhengst in Duitsland geweest, maar is verongelukt geloof ik. Of door ziekte, kan ook. Hij is in ieder geval dood.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:04

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:09

Hey, thnx benbrink! Weet je toevallig ook nog een foto van Gatecrasher uit te halen??

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:54

Ik heb een Saros X Ulex merrie gehad, Het was mijn eerste eigen paard, Mdressuur en L2 springen bij de vorige eigenaar. Een zeer braaf paard al kreeg ik op een gegeven moment wel verzet op wedstrijden. Maar ik denk dat dat voornamelijk aan mezelf lag. Toen ze 13 was heeft ze koliek gekregen wat ze niet overleeft heeft.
Bij de vorige eigenaar heeft ze meerdere veulens gehad, ze was ster en is gefokt door vd Koppel uit Wadenoijen waar meerdere goede keuringspaarden vandaan komen. Alleen wist ik dat niet toen ik haar kocht. Ze was verder geheel donkerbruin, braaf op stal en de wagen en ook wel langs de weg.

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:06

MariekeA schreef:
Mij is verteld dat Saros-nakomelingen bekend staan om het moeilijk zijn onder het zadel. Dit kan ik van mijn ruin niet zeggen.

Mijne is niet heel moeilijk, maar kan alsnog maar door een klein aantal mensen goed bereden worden
heb nog vrijwel niemand gehad die er meteen op kon wegrijden

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:57

De mijne dus ook niet. Zolang je hem maar met respect behandeld.

Odini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:34

dit is al een heel oud topic, maar wat vond ik het leuk om hierin te lezen. Ik heb een afstammeling van Saros, namelijk een Karosso X Bismarck.

En inderdaad.....hij heeft flink wat karaktertrekken van opa. Lief dier, prachtig om te zien, goed allround paard (springen en twee maal Z dressuur) fijn in de omgang, maar o zo slim, en daardoor niet altijd even gemakkelijk om te rijden. Als je ermee om kan gaan is het een superpaard, maar het valt niet meer om hem echt goed aan het werk te zetten.

Ik heb hem al zijn hele leven, en hij gaat echt nooit meer weg. Ik vond het wel heel erg leuk om ook die krantenartikelen van Saros nog hier terug te vinden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:43

Wij hebben ook een kleindochter van Saros gehad. Sandro x Saros xx. Ontzettend lief en makkelijk dier, echt een wereldmerrie. liep vanuit het land zo zelf haar box in, en regelmatig de boxdeur open en dan stond ze lekker te soezen in het zonnetje met alleen een touwtje als 'deur' helaas in april op 19 jarige leeftijd in moeten laten slapen wegens heel ernstige koliek, terwijl ze een veulen van 3 dagen aan de voet had. Een merrieveulen, waar we nu dubbel zo trots op zijn.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:34

Ik meld me ook, heb sinds kort een De Niro x Saros XX (merrie Jessica M).

Echt super werkwillig dier met karakter, erg leergierig en slim. Soms wel apart; proberen te staken, als we bijvoorbeeld naar buiten gaan achteruit lopen, in de stal en omgang soms erg onrustig en ongedurig. Maar zodra ik opstap doet ze ontzettend haar best en wil ze keihard voor je werken. Moet wel consequent blijven, ze wil nog wel eens proberen de leiding weer over te nemen. Springen is ze trouwens niet echt een ster in, maar ze is nog jong ;) En als ik een proef oefen weet ze na een rondje al wat er zon beetje van haar verwacht wordt en springt ze maar vast zelf aan in galop etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding