Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:23

Maar hoe verander je dat, zodra een hengst uit beeld is dekt hij bijna niet meer tot hij of zijn kinderen zich onderscheiden.
Wachten op de kinderen duurt lang dus als hij zelf de potentie heeft de sport in dus.
Ik vind het niet erg dat een 7 jarige Lichte Tour loopt ik vind het wel kwalijk wat een 4 jarige op dit moment allemaal moet doen.
Ik ben niet naar de Pavo geweest omdat ik de hengstencompetitie van de winter wel zie.
Ik vind, maar dat roep ik al jaren, dat men die jonge hengsten in het dekseizoen een adempauze moet gunnen.
Dat is ook beter voor het beeld van de fokkerij nu blijven een heleboel goede paarden weg, die nooit op het nationale podium komen, omdat de hengsten moeten winnen.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:24

Ik geloof dat je t niet helemaal begrijpt Dees ik ben zelf bij rubels geweest 3weken geleden ,die staat gewoon thuis bij eigenaresse,dus dat zijn geen persberichten!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:24

ik ben juist voorstander van het geven van eigen mening, maar een ander mag hier dan op reageren, ik heb zelf een paard onder het zadel(gehad) die van EG afkwam, ik kan je vertellen, die was verprutst.. en goed ook, dus ik ben niet echt goed te spreken over hem, en al die koordansers als 'uptown/united' etc kunnen mij ook niet bekoren, maar florencio vind ik daar niet tussen passen, die doet het natuurlijker, en ik denk dat Nijhof iets meer rekening houdt met een paard als sommige andere hengstenhouders..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:26

marcolemar schreef:
Euh.. ja dat is waar, maar bij hun worden het of bodybuilder's of ze gaan kapot omdat ze het niet aankunnen, van beide gevallen genoeg voorbeelden op te noemen Knipoog

Saliniero is niet als jong paard bij hen gekomen en Bonfire was ook al op leeftijd toen Sjef verscheen. Jij hebt het over alle jonge paarden daar.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:27

Nou uptown had als 2enhalf jarige aan de hand al een erg atletisch lijf en erg goede gangen,florentio kan zonder druk ook heel gewoon draven hoor

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:34

De paarden die HP of EG rijdt moeten gewoon in de picture blijven. Weet je wat het kost om deze ruiters op deze paarden te zetten.

De fokker moet gewoon denken dat ie wat in huis heeft door te dekken met deze paarden. Of deze op de merrie past wordt vaak niet naar gekeken. Je moet gewoon dekken met een hengst die lekker in de volksmond ligt. Het paard zelf daar wordt naar mijn mening niet zoveel naar gekeken. Op korte termijn moeten er zoveel mogelijk dekkingen uit voortkomen. Die dure ruiter moet ook nog betaald worden.

Hebben we de PAVO gehad dan moet het volgende traject gevolgd worden om de hengst in de picture te houden. De vraag is alleen kan deze het aan??

Vaak worden de veulens aangekocht door de hengstenhouder, om hier na 3 - 4 jaar een professionele ruiter op te zetten. Deze rijdt de paarden dan weer naar een niveau. Goed voor de index. Zie bijv. Rubiquel.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 20-08-06 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:39

Saartje1 schreef:
Ik geloof dat je t niet helemaal begrijpt [naam verwijderd] ik ben zelf bij rubels geweest 3weken geleden ,die staat gewoon thuis bij eigenaresse,dus dat zijn geen persberichten!

Ben jij zo intiem met de eigenaren dat ze jou wél zouden toevertrouwen dat het dier zeer waarschijnlijk niet meer gezond wordt?

Saartje1 schreef:
florentio kan zonder druk ook heel gewoon draven hoor

Florencio kan ook zonder zadel menig kwpn-hengst er finaal af lopen - beest zit bomvol talent.

Persoonlijk zou ik nooit een hengst kiezen op basis van een Pavo-resultaat.
Voor mij telt de GP die ze op later leeftijd lopen vele malen zwaarder. Dát zijn namelijk de paarden die bewijzen duurzaam te zijn. Dat vind ik belangrijker dan modieus beentjes kunnen zwaaien op jonge leeftijd.
Daarnaast: je kan het beste zien wat een hengst te bieden heeft op de momenten dat er GEEN zadel op ligt. Een hengst onder het zadel beoordelen is niet mogelijk, want hoeveel is de ruiter, en hoeveel het talent van het paard zelf.
Bekijk ze op 3, 4 jaar oud en daarna pas weer als ze minstens 9 zijn. Alles wat ze in de tussentijd doen, hoeft wat mij betreft niet in de schijnwerpers.

Maar ja, er tuinen genoeg mensen wel in die show-optredens en onnuttige competities. Daar is idd meer geld aan te verdienen...

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:42

sarabande schreef:
marcolemar schreef:
Euh.. ja dat is waar, maar bij hun worden het of bodybuilder's of ze gaan kapot omdat ze het niet aankunnen, van beide gevallen genoeg voorbeelden op te noemen Knipoog

Saliniero is niet als jong paard bij hen gekomen en Bonfire was ook al op leeftijd toen Sjef verscheen. Jij hebt het over alle jonge paarden daar.

Ik heb het ook over achter de schermen wat er met de handelspaardjes gebeurd in een achterafveldje samen met sjef... (heb goede bron) Of ze redden het, of ze gaan kapot...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:46

Marcolemar daar zijn al heel wat topics over geweest is niet echt HET geheim van Erp.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:48

Dees schreef:
Saartje1 schreef:
Ik geloof dat je t niet helemaal begrijpt Dees ik ben zelf bij rubels geweest 3weken geleden ,die staat gewoon thuis bij eigenaresse,dus dat zijn geen persberichten!

Ben jij zo intiem met de eigenaren dat ze jou wél zouden toevertrouwen dat het dier zeer waarschijnlijk niet meer gezond wordt?

Er is maar 1 eigenaar namenlijk renate landa,en ja dat ben ik .

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:48

sarabande schreef:
Marcolemar daar zijn al heel wat topics over geweest is niet echt HET geheim van Erp.

Tja oke... Maar ik heb het niet van bokt maar van insiders Knipoog

Maargoed laten we niet off-topic gaan.... Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:51

Zielige domme reacties zoals: "kapot gereden" etc.......... daar besteed ik verder geen tijd meer aan. Sorry.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:53

CGJ12 schreef:
Zielige domme reacties zoals: "kapot gereden" etc.......... daar besteed ik verder geen tijd meer aan. Sorry.

Waarom reageer je dan???

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:53

Nee eigenlijk heb je gelijk maar heb toch het gevoel dat ik het moet verdedigen omdat er zo veel verhalen berust op niks in de wereld worden geholpen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:56

Saartje1 schreef:
Over Rubels: "Er is maar 1 eigenaar namenlijk renate landa,en ja dat ben ik"

Dusssss.... en jij bent nog steeds gelukkig met de weg die je hengst inmiddels heeft moeten afleggen? Wanneer is het genoeg geweest?

Dit is je kans om de wereld in te helpen waaraan de hengst werkelijk is geblesseerd. En geblesseerd aan was.

Het is zeer zeker niet persoonlijk.
Ik ben van mening dat al die jonge paarden overbelast raken als ze zoveel kilometers moeten maken zoals bijvoorbeeld Rubels en Florencio.
Mocht Florencio sterker dan dat blijken, is dat alweer een goede reden om er vooral wel met te dekken, trouwens Haha!
Laatst bijgewerkt door Dees op 20-08-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:57

Jij leest niet goed Dees, lees nou eens goed!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:59

Bedankt alanta!,maar ik geloof dat ze meer sappige verhalen wil en die zijn er niet !sorry!!!!!peesblessure door pitouette niks meer!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:00

Tja, sommige mensen................

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:02

hij loopt gewoon zijn training in de molen,en de eigenaresse is momenteel geblesserd helaas na dat ze er net weer een paar keer had op gezeten,dus duurt het allemaal nog wat langer maar dat maakt haar niet uit omdat ze er zo zuinig op is.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:03

CGJ12 schreef:

Want zulke verhalen zijn volgens jou toch onzin, en jij gelooft heilig in de persberichten, vooral blijven doen! Of.... om andere redenen.

Als je zo'n reactie geeft waar niemand wat mee kan, kan je net zo goed niet reageren... bespaart jou ook weer tijd. Clown

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:03

Saartje1 schreef:
Bedankt alanta!,maar ik geloof dat ze meer sappige verhalen wil en die zijn er niet !sorry!!!!!peesblessure door pitouette niks meer!

Zelfde pees als de vorige keer/keren?

Sorry, ik ken je totaal niet en tegelijkertijd heb je wél een direct (financieel) belang bij een positieve beeldvorming omtrend de duurzaamheid van je hengst - dat maakt het idd wel een beetje lastiger het zomaar te geloven.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:06

ik heb daar helemaal geen belang bij hoe kom je daar bij??Ik ken haar alleen omdat ik een hengst aanhaar verkocht heb en daar goed contackt aan heb overgehouden!

Dees

Alanta schreef:
Jij leest niet goed [naam verwijderd], lees nou eens goed!

Hee verrek ja, ik lees het nu goed:
Saarje1 is Renate Landa, eigenaresse van Rubels.
Rubels staat aan huis bij zijn eigenaresse.
Saartje1 is zelf 3 weken geleden bij Rubels geweest.

Hmmmm... wat klopt er hier niet...

VValar

Dees schreef:
Dit is je kans om de wereld in te helpen waaraan de hengst werkelijk is geblesseerd. En geblesseerd aan was.

Waarom roddels en insinuaties in de wereld helpen als die er niet zijn?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:07

Saar, blijf je nou toch niet aldoor verdedigen! De verhalen zijn Dees gewoon niet smeuiig genoeg!