Xox schreef:Elke hengst heeft zijn goede en nadelige kanten. Voor mij zouden ook Jazz, Gribaldi, Lingh, Krack C, en Ferro bloed niet in aanmerking komen. Niet omdat ze slecht zijn maar omdat ik vindt dat door het vele dekken met deze hengsten over een paar jaar veel problemen kunnen komen doordat er teveel inteeld is en daardoor een onbruikbaar dressuurpaard. Fokken is naar mijn mening vooruit kijken en denken.
Hier ben ik het in zekere zin mee eens, maar (heb zelf een ferro merrie en ben absoluut geen ferro fan, maar de merrie was gewoon naar mijn zin) als je een merrie hebt die geen van bovenstaande hengsten in hun pedigree hebben, kan je het gerust wel (1x) doen, bij mijn merrie komt er geen Jazz, Krack c, Flemming, Lingh en Gribaldi op, puur omdat als ik een merrie krijg waar ik mee wil gaan fokken, mijn keuze erg beperkt wordt.
Zelf vind k het persoonlijk doodzonde als je bv. een Krack x Ferro X Jazz of zo fokt, je hebt zo weinig keuze, ik baal ook altijd van de hengstenkeuring als ze weer zoveel zonen van deze hengsten uitzoeken, de keuze wordt op deze manier zeer beperkt.