De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

harryvdz

Re: De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:51

arie53 schreef:

Omdat je zo aandringt.

Pling
De profeet heeft het toch welhaast 1 dag volgehouden om alsnog het ware geloof voor de 1 miljoenste keer te verkondigen!
Het blijft mooi Cool

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:30

Gitta1977 schreef:
@Arie: Die foto's kun je niet vergelijken op de manier die jij doet aangezien ze uit een verschillende hoek zijn genomen, de een op de diagonaal en de ander recht van opzij...

Verder: Copyright eraf slopen = ook niet netjes... Hamer

Afbeelding

In beide gevallen zijn de balans en de tact zoek en daar gaat het om. Overigens heb ik het copyright er niet afgesloopt. Deze foto stond zo op het internet.

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:55

even deze discussie volgen...
...ben het ook niet zo eens met al dat voorbeengewapper zonder dat daar ook nog maar iets van activiteit vanuit het achterbeen bij komt kijken...

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:47

Dan denk ik toch niet dat het geschikte paard is om als voorbeeld te nemen!!

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:05

Afbeelding

Nou Arie;wil je die deze ook een langs je evenwichts latje leggen, liep vandaag de sterren van de hemel!!
dus graag wat streepjes langs de benen en onder de streep je conclusie: top of flop!!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:21

Toch niet op de Pavocup? Wat wil je hiermee zeggen?

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:29

Nou ben gewoon benieuwd of deze de eindstreep haalt als je hem langs jouw meetlat legt...(en niet te vergeten de rood blauw strepen Clown )
Voor mezelf heb ik al wel een conclusie, nadat paard op "Anky-achtige" wijze werd losgereden, werd het dier door een ijzersterke amazone (ook mentaal) knap rondgestuurd volledig in tact balans en met veel zweefmoment...hij liep vandaag als tweede!! Haha! reserve van Duitsland 75% in de Grand Prix en was de uitgesproken winnaar van de dag!!
(P.S. Deze conclusie kwam tot stand door eigen ogen en inzicht en bied geen garantie op resultaten in de toekomst nog op de bijval van "evenwichts-critici) Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:17

Pukpaleisje schreef:
Afbeelding

Nou Arie;wil je die deze ook een langs je evenwichts latje leggen, liep vandaag de sterren van de hemel!!
dus graag wat streepjes langs de benen en onder de streep je conclusie: top of flop!!

Sorry dat ik in deze discussie zomaar binnenval maar wat is er apart aan dit paard?
Als ik naar deze foto kijk en moet begrijpen dat ditzelfde paard goed scoort dan kom ik tot de conclusie dat hij een supermentaliteit moet bezitten om hoog te scoren want op deze foto zie ik alleen maar een te hoge kont en weinig buiging in het achterbeen etc etc.

Sorry als ik tegen bepaalde schenen aanschop maar ja dat moet dan maar.
Ik heb me trouwens niet georienteerd op welk paard dit is en gezien de foto zal ik dat ook niet doen want die nodigt mij zeker niet uit tot.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:24

Gitta1977 schreef:
@Arie: Die foto's kun je niet vergelijken op de manier die jij doet aangezien ze uit een verschillende hoek zijn genomen, de een op de diagonaal en de ander recht van opzij...

Verder: Copyright eraf slopen = ook niet netjes... Hamer

Afbeelding

Ook hier wordt ik weer niet warm of koud van.
Loopt met een te hoge kont en leuk stekerig voorbeen.
Ik ben me bewust van het feit dat ik hier geen vrienden maak maar dat geeft maar aan dat ik een andere kijk heb op sportpaarden dan sommige andere mensen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:11

Citaat:
Ik ben me bewust van het feit dat ik hier geen vrienden maak maar dat geeft maar aan dat ik een andere kijk heb op sportpaarden dan sommige andere mensen.

Als jij door de FEI bril kijkt dan wijkt je mening af met die van sommige mensen hier. Die menen dat het Pavcocupvoorbeengewapper, de nek niet als hoogste punt en achter de loodlijn rijden beter is dan de FEI dressuurcriteria.

Gelukkig laat Aken weer zien dat de FEI juryleden zich geen oor meer laten aannaaien door ruiters en paarden uit de truukenwinkel.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:58

maar laat nou eens zien dan dat de FEI gelijk heeft en leg de lijntjes dan eens naast de foto...peace of cake toch..

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:52

Pukpaleisje schreef:
maar laat nou eens zien dan dat de FEI gelijk heeft en leg de lijntjes dan eens naast de foto...peace of cake toch..

Vredescake? Knipoog

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:28

Labine schreef:

Uptown is pas vijf, logisch dat hij nog niet al zijn gewicht op de achterhand kan dragen toch??
Kan je nog niet vergelijken met oudere paarden

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:43

Pukpaleisje schreef:

De gelijke kleuren geven aan waar een gelijke tact en balans tot uitdrukking komt. Kijk maar naar de afwijkingen. Van uit deze draffase moet hij afzetten. Het achterbeen is namelijk al praktisch recht in het spronggewricht. Dus verder heffen achter kan praktisch niet. Wat gebeurt nu bij de afzet?
Afbeelding

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 01:58

mistral schreef:
Labine schreef:

Uptown is pas vijf, logisch dat hij nog niet al zijn gewicht op de achterhand kan dragen toch??
Kan je nog niet vergelijken met oudere paarden

Dan nog hij loopt finaal de grond in zoals wij dat benoemen.
Wij fokken paarden voor de sport en dus niet voor keuringen en als bij ons een 5-jarige zo loopt gaat of de ruiter of het paard er op z´n kop uit.

Ik vergelijk dus niet met oudere paarden hoe kom je daar bij ik kijk naar de functionaliteit van het paard dus zijn bewegingsmechanisme onder de man en dan heb ik met dit paard echt niets.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 02:01

arie53 schreef:
Pukpaleisje schreef:

De gelijke kleuren geven aan waar een gelijke tact en balans tot uitdrukking komt. Kijk maar naar de afwijkingen. Van uit deze draffase moet hij afzetten. Het achterbeen is namelijk al praktisch recht in het spronggewricht. Dus verder heffen achter kan praktisch niet. Wat gebeurt nu bij de afzet?
Afbeelding

Goh arie53 het is toch triest dat je met lijntjes uit moet leggen hoe een dressuurpaard gebouwd moet zijn om goed te functioneren als DRESSUURPAARD en dat het zo niet gezien wordt.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 06:50

Citaat:
Goh arie53 het is toch triest dat je met lijntjes uit moet leggen hoe een dressuurpaard gebouwd moet zijn om goed te functioneren als DRESSUURPAARD en dat het zo niet gezien wordt.

Maar dat is het hem nu net, dit dressuurpaard mag dan volgens de lijntjes niet kloppen, in werkelijkheid functioneert het dier zeer goed en behaalt op een FEI wereldkampioen schap van 84 grand-prix combinaties de tweede plaats met een score van 74%. En ik heb met eigen ogen genoten van de enorme tact balans en uitstraling van dit dier in beweging.
Voor mij bewijst dit dat een paard op basis van 1 foto en wat lijntjes niet te (ver)oordelen valt!!
Arir 53's mening over Uptown neem ik dan ook niet zo serieus, Arie ga eerst maar eens kijken en oordeel dan...
En deze opmerking snap ik dan ook niet:
Citaat:
Gelukkig laat Aken weer zien dat de FEI juryleden zich geen oor meer laten aannaaien door ruiters en paarden uit de truukenwinkel.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:09

We hebben het over tact en balans en dat is bij dit paard zoek. Uptown heeft van nature (geen evenwichtige bouw) geen tact en balans en zal het ook niet krijgen. Wie het zien wil, doet dat maar en de rest blijft zich maar blind staren op een onnozel uitgestoken voorbeen.

De FEI jury heeft gisteren bij de presentatie Blue Hors Matine weer laten zien dat GP dressuur een hoogstaand ballet is van tact en balans.
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=5538 ... &start=225
De gerobotiseerde Salinero werd binnen dit kader m.i. nog veel hoog beoordeeld.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 24-08-06 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:15

arie53 schreef:
De FEI jury heeft gisteren bij de presentatie Blue Hors Matine weer laten zien dat GP dressuur een hoogstaand ballet is van tact en balans.
.

Heb je toch iets opgepikt van horen zeggen.
Alleen zijn deze resultaten het gevolg van jouw "Arabieren"geleuter. Huilen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:37

Citaat:
Wie het zien wil, doet dat maar en de rest blijft zich maar blind staren op een onnozel uitgestoken voorbeen.

Jij valt dus overduidelijk in de restcategorie. Wellicht een schrale troost voor je, maar de groep is nog altijd groter dan de groep die wel kan zien bij een paard wat tact en balans inhoudt.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 24-08-06 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:39

Labine schreef:
arie53 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:48

arie53 schreef:
Citaat:
Wie het zien wil, doet dat maar en de rest blijft zich maar blind staren op een onnozel uitgestoken voorbeen.

Jij valt dus overduidelijk in de restcategorie. Wellicht een schrale troost voor je, maar de groep is nog altijd groter dan de groep die wel kan zien bij een paard wat tact en balans inhoudt.

Afbeelding Haha!
Je hebt de merrie echt niet zien lopen. Huilen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:01

Tact en balans zijn niet permanent aanwezig en zijn in een GP presentatie geen statisch gegeven. Dat geldt zowel voor de bovenstaande schimmel als voor de vos. Daar zitten zoals we uit de bovenstaande foto's duidelijk kunnen constateren goede en minder goede punten in.

Waar het in de beoordeling omgaat, is of je deskundig genoeg bent om dat onderscheid te kunnen maken wanneer tact en balans wel, niet of minder sterk aanwezig zijn. Aan de hand van deze objectieve observaties worden door de jury punten gegeven. Diegene die binnen dit kader de meeste tact en balans toont tijdens de oefeningen scoort het hoogst in de punten.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:05

Ten eerste vind ik het heel knap dat jullie van een momentopname (foto) kunnen uitmaken hoe een paard altijd loopt... Ik vind dat wel erg kort door de bocht.

Ceasario: deze foto is dus niet op zo'n voordelig moment genomen en ik moet toegeven dat ik het paard van tijd tot tijd ook met een aardig "verzonken" ruggetje/achterhand hoog vond lopen. Dat doet niet af aan het feit dat ik het de beste proef vond die ik gister gezien heb...

Van elk paard zijn wel zulke onvoordelige foto's te vinden. Om weer op Uptown terug te komen: van hem heb ik echter al wel heel veel van die onvoordelige foto's gezien. Knipoog
En in het echt ben ik er persoonlijk ook niet zo weg van...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:06

hananya schreef:
Dat doet niet af aan het feit dat ik het de beste proef vond die ik gister gezien heb...

arie53 schreef:
Diegene die binnen dit kader de meeste tact en balans toont tijdens de oefeningen scoort het hoogst in de punten.

Goh, dat we dat niet wisten. Haha!