Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esme_27 schreef:Als je nu dus een bont veulen hebt wat helemaal voldoet aan je fokdoel, op de kleur na, dan zou ik die never nooit niet weg doen. Verkopen doe je ze hoogstwaarschijnlijk voor minder, omdat er geen vlekken opzitten, maar ze kan zelf wel degelijk bonte veulens geven. Dan heb je er als fokmerrie dus veel meer aan.
Leonoor schreef:Bouw, beweging en karakter. Daarna komt kleur.
Baggio is niet homozygoot bont (kwam al naar voren bij 1e veulen, net zoals bij Tommie, maar dit was een friese merrie).
Wat ik volgend jaar wél ga doen is bontgarantie geven bij tinkermerries. Heb namelijk nog geen enkele effen nakomeling van Baggio uit een tinkermerrie.
Dienie schreef:Leonoor schreef:Bouw, beweging en karakter. Daarna komt kleur.
Baggio is niet homozygoot bont (kwam al naar voren bij 1e veulen, net zoals bij Tommie, maar dit was een friese merrie).
Wat ik volgend jaar wél ga doen is bontgarantie geven bij tinkermerries. Heb namelijk nog geen enkele effen nakomeling van Baggio uit een tinkermerrie.
Leonoor, volgens mij kun je eigenaren van Tinkermerries een kans geven van max. 75 % op een bont veulentje....
Leonoor schreef:Dat weet ik, weet ondertussen wel hoe het genetisch zit. Máár, zoals gezegd, nog geen effen tinkerveulens voor Baggio dus ik durf die gok gewoon te nemen. Geen bont veulen, gratis herdekking.